Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczy i GAWLAKA ;)

 

Opis usterki.

Podczas jazdy przygasają kontrolki i pada aku, nie jest to stała przypadłość jak narazie w przeciągu 5 miesięcy 4x.

Samochód po ostaniu kilku dni nie ma napięcia. (Również nie zawsze)

 

Przetrzepałem forum i znalazłem podobny topic lecz z różnicą taką, że nagrzewała się klema +.

Postąpiłem zgodnie z instrukcją podaną w tamtym topicu i nic.

Wymieniłem akumulator poprzedni miał klemy - na dole po prawej, nowy ma na górze po prawej.

poprzednio przewody były naprężone. dodam również, że zakupiłem aku 45 Amph poprzedni niewiem jaki był bo był poobdzierany i niebyło takowej info. Zakup 45 amph doradził mi pewien mechanik, który stwierdził, że są one fabrycznie montowane do opla vectry B.

 

aku 12v nowy, mierzone napięcie na włączonym silniku 9,06 Amp.

Klema była zaśniedziała została wyczyszczona.

Radio zdemontowałem aby wykluczyć jego udział w tym zjawisku :P

Centralka od gazu również zdemontowana. Aby wykluczyć diodę palącą się 24h.

 

Opel Vectra B 1996r. Benzynka Skrzynia Automatyczna.

 

Gawlak o ilę pamiętam posiadałeś Vectre B w automacie, przerabiałeś może to?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/
Udostępnij na innych stronach

Witam, nic nie piszesz o kontrolce ładowania.

 

mierzone napięcie na włączonym silniku 9,06 Amp.

Jak możesz to uściślij - wielkość napięcia mierzymy w Voltach, a prądu w Amperach. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-469776
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

W małym fiacie miałem mocniejszy akumulator bo 55ah, a w swifcie z silnikiem 1.0 72ah i nigdy nie było problemów z ładowaniem, klema pewnie grzała się przez to że alternator ładuje a nie ma dobrego przejścia na akumulator, może stosowane były jakieś środki odrdzewiające? logiczne że akum 12V bo przecież nie 6V :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-469782
Udostępnij na innych stronach

jak klema - jest gorąca to znaczy że masz lużne jakieś przewody masowe lub kiepsko przylegają, spróbuj dołożyć dodatkową masę z silnika na karoserie powinno pomóc, u mnie - się grzał na włączonych światłach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-469797
Udostępnij na innych stronach

12v podany aby nie było głupich debat, że może to aku od simsona!

niewiem jaki jest poprzedni dopytywałem się i powiedział, że ten na 100% będzie cacy a większych niema sensu kupować bo na to samo wyjdzie... .

Kacper sorrki mój błąd :P/> w V nie amp.

 

A może to być skutek zjechanego regulatora napięcia? Bo troszku o tym poczytałem na forum.

 

 

edytka

 

Czasami zapala się tuż przed spadem napięcia. (Pominołem w opisie ale już dodałem)

Edytowane przez Cris

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-469823
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tak duży spadek napięcia jak podajesz w pierwszym poście to albo coś robi spore zwarcie lub alternator nie ładuje.

Zmierz jakie masz napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem silnika bez włączonego zapłonu, po włączeniu zapłonu (powinno być troszkę mniejsze - nie więcej jak 0,5 - 1V) oraz zmierz po uruchomieniu silnika.

Po uruchomieniu powinno być ok 14 jeśli będzie inaczej to winny jest alternator.

Zwróć uwagę czy po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika świeci kontrolka ładowania i czy gaśnie zaraz po odpaleniu.

Jak będziesz mierzył napięcie na włączonym silniku to zaobserwuj czy zmienia się jak przygazujesz.

 

Zanim zaczniesz wszystkie testy to zdejmij jedną klemę z akumulatora i zobacz jaki masz pobór prądu (chyba wiesz jak mierzyć)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-469845
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tak duży spadek napięcia jak podajesz w pierwszym poście to albo coś robi spore zwarcie lub alternator nie ładuje.

Zmierz jakie masz napięcie na akumulatorze przed uruchomieniem silnika bez włączonego zapłonu, po włączeniu zapłonu (powinno być troszkę mniejsze - nie więcej jak 0,5 - 1V) oraz zmierz po uruchomieniu silnika.

Po uruchomieniu powinno być ok 14 jeśli będzie inaczej to winny jest alternator.

Zwróć uwagę czy po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika świeci kontrolka ładowania i czy gaśnie zaraz po odpaleniu.

Jak będziesz mierzył napięcie na włączonym silniku to zaobserwuj czy zmienia się jak przygazujesz.

 

Zanim zaczniesz wszystkie testy to zdejmij jedną klemę z akumulatora i zobacz jaki masz pobór prądu (chyba wiesz jak mierzyć)

 

Po zdjęciu masy Vercia mi zgasła.

I tak kilka razy.

 

Dodałem masowy silnik - karośka

 

i wyniki na zapłonie 10V na odpalonym 12,9V, na gazie około 14V

 

wcześniejsze na zapłonie 8,2V, na odpalonym 9V na gazie 11V.

 

Masa silnik -Karośka rozwiązały problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-470462
Udostępnij na innych stronach

12,9v czyli ładowania brak dobre ładowanie między 13,6 a 14 z groszami, kolego sprawdź jakie ładowanie wychodzi z alternatora jeżeli na alternatorze będziesz miał np. 14v a na klemie + akumulatora 13,5v to wymień kleme lub w najgorszym razie cały przewód łączący aku z altkiem

Edytowane przez dawtow

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-470484
Udostępnij na innych stronach

Dziś Vercia wyjechała od elektro-mechanika.

 

Po krótce... . Moja Vercia była kiedyś niemiecką pościgówką, na liczniku ma w realiach 645000 km przejechane.

Jest po poważnym wypadku, Fakt ten stwierdził po fakcie że znalazł na zawieszeniu pod okładziną miejsca spawane około 26 spawów.

Więc musiała być pokiereszowana. Problem tkwił w klamach. Złamany kabel + stykał się z kawałkiem blachy dokładnie nie pamiętam punktu. I tracił napięcie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58339-opel-vectra-b-pada-aku-i-klema-si%C4%99-nagrzewa/#findComment-470681
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności