Gość Daro21 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Witam . Pewnego dnia zaczeło mi wyrzucac wode .Okazało sie że był napekniety wąz od termostatu i przy 2 tys obrotów sie rozszczelniał. Wymieniłym wąz na inny i ponownie mi pekł przy obrotach powyzej 3 tys około 160 km/h . Moze byc przyczyna zamkniety ciagle termostat i nie moze przepchnąc dalej i wywala na weżu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Wyciągnij termostat i pojeździj w ramach testów bez niego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Gdyby był termostat był ciągle zamknięty to by powodowało przegrzanie silnika.Na komputerze pokladowym proponował bym sprawdzic temp pracy silnika.Ewentualnie podmienic korek zbiornika zbiornika płynu chłodzacego.Uszkodzenie Upg czasem powoduje nadmiernie cisnienie w ukladzie chłodzenia ale to w skrajnych przypadkach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro21 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 W zbiorniczku nie ma nadmiernego cisnienia a wąz pęka przed termostatem .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 (edytowane) wąz pęka przed termostatem Jeśli to górny wąż i bierzemy pod uwagę kierunek przepływu płynu to wąż pęka "za termostatem" - o ile dobrze zrozumiałem opis sytuacji. Zamknięty termostat sam w sobie nie spowoduje wzrostu ciśnienia (dopiero gdy płyn się zagotuje). ponownie mi pekł przy obrotach powyzej 3 tys około 160 km/h Sprawdź korek zbiornika płynu chłodzacego i czy nie ma przedmuchów z silnika do układu chłodzenia (uszkodzona uszczelka pod głowicą albo głowica). Złapią Cię na radar Edytowane 6 Stycznia 2013 przez marianm68   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro21 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 radaru akurat tam nie ma załozyłem inny wąz rozgrzalem silinik termostat puszcza , weże miekkie , chłodnica całą ciepła wszystko ok . mysle ze ostatni wąz był za słaby (oryginalny był zbrojony ja załozyłem zwykły)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 oryginalny był zbrojony ja załozyłem zwykły To by wyjaśniało tę sytuację. ciśnienie w układzię chłodzenia może wzrastać do 1,4 atmosfery po rozgrzaniu silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro21 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zobaczymy , jutro jade do serwisu po oryginał . a jak najlepiej odpowietrzyc uklad?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zobaczymy , jutro jade do serwisu po oryginał . a jak najlepiej odpowietrzyc uklad? Rozkręć ogrzewanie na full (jeśli sterowanie masz poprzez zawór na nagrzewnicę). Rozgrzej silnik i przegazuj lekko żeby płyn poszedł przez nagrzewnicę. Uzupełnij płyn zgodnie z zaleceniem z instrukcji. Uważaj podczas otwierania zbiorniczka wyrównawczego. Grozi to poparzeniem przy gorącym silniku (ciśnieni w układzie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58434-p%C4%99kanie-w%C4%99%C5%BCy-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-470351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.