Gość kaczan Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Mój pierwszy post. Proszę o wyrozumiałość. Dostałem Opla Corsę B 94 1.2 33kW benzyna po dziadku no i przekroczyłem chyba już wartość auta na naprawy ale mam sentyment do niego, więc chciałbym nim jeszcze pojeździć a zostało jeszcze parę mankamentów. Samochód o ile wiem z komisu mam go od lipca tamtego roku. Od pewnego czasu mam z nim problem, mianowicie jakby się dławi, "skacze" przy mocnym dodawaniu gazu na niższych obrotach. Sytuacja np zwalniam na zakręcie do około 40 na 3 biegu wychodząc z zakrętu dodaje mocnej gazu i samochód jakby się dławi, rzuca nim i po chwili już jedzie normalnie. Jeśli dodaje lekko gazu problem nie występuje, bądź jeśli mocno go gazuje, trzymam wysokie obroty, ale to strasznie dużo wtedy pali. Oddałem do mechanika około miesiąc temu. Wymieniony filtr paliwa, świece nowe bosha, kabli nie wymieniałem bo mechanik powiedział, że są ok, przepustnica sprawdzona - czysta, sprzęgło wymienione w lipcu tamtego roku. I dalej to samo. CO to może być? Chciałem tez założyć jakiś sprzęt grający, wymieniłem radio tyle, że godzina pokazuje mi się ciągle 00:00. Przy włączeniu silnika zaczyna działać. To bardziej jak stoper niż zegar. Środkowy sektor wyłącza się przy włączeniu radia. Tak to pokazuje ciągle rok 1994. Temperatura nie wyświetla się. Znaczy na początku jest zero. Potem albo idzie do około -50 bądź +50 i zostają same kreski. Kolega mi powiedział, że tylko z oryginalnym radiem Opla wyświetlacz będzie mi działał ok. Czy to prawda? Nie działają mi też zegary. Znaczy prędkościomierz i temperatura jest ok. Tylko wskaźnik paliwa "faluje" w czasie jazdy tak w granicach jednej przedziałki. Przebieg nie zmienił mi się odkąd go mam. Stoi w miejscu. Czy muszę kupić nowe zegary? I tak chciałem zamienić na te, z obrotomierzem. Przepraszam, że nie rozbiłem na na rożne tematy ale nie chciałem zaśmiecać forum. Edytowane 11 Stycznia 2013 przez kaczan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58541-corsa-po-dziadku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Witam, co do wyświetlacza to możliwe że masz przepalony bezpiecznik albo jego brak. Temperaturę przekłamuje z powodu uszkodzenia czujnika lub zanieczyszczonych styków. Co do gaśnięciu środkowej części to tak jak kolega podpowiada - współpracuje tylko z seryjnymi radiami. Aby nie gasła data trzeba przeciąć odpowiedni kabelek. Co do licznika to jeśli wskazuje prędkość a nie nalicza kilometrów to uszkodzenie jest raczej w samym liczniku. Jeśli masz ABS to też może być przerwa w obwodzie licznik - ECU.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58541-corsa-po-dziadku/#findComment-470854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Co do dławienia- wyczyść zawór EGR, powinieneś sobie sam dać radę, poczytaj na necie jak to zrobić i jak sprawdzić poprawne działanie tego zaworu. Co do zegarów wymień na używane, z obrotomierzem pasują z corsy 1,4 16V, pamiętaj aby miały ten sam wsp. W. U ciebie zapewne jest W=115o. Przebieg się nie powiększa bo pewie komis kręcił ją niemiłosiernie. Wachania wskaznika paliwa o jedna kreske to żadna usterka, na zakrętach i pod górkę paliwo chlebocze w baku i miota pływakiem, jeśli na postoju niema takiego efektu, olej to. Co do radia nie bardzo rozumiem co się dzieje. Wpinasz dowolne radio mostkujesz kable +12 aby zawsze było zasilanie, a nie tylko po zapłonie i powinno smigać i trzymać pamięć radia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58541-corsa-po-dziadku/#findComment-470972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.