Gość babba Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 kolega ma rację 10W40 zalać. na moje oko a właściwie ucho to tak jakby wariowało ciśnienie oleju - obstawiam stary olej i przede wszystkim zabity filtr oleju bo chodzi nierówno i strasznie "metalicznie".co do łańcucha rozrządu. zdarzały się wadliwe, w łaściwie szybko zużywające się napinacze łańcuha - to słychać doskonale na zimnym silniku tuż po odpaleniu z rana. Taki dzwięk jakby łańcuch na sucho przetarł po zębatkach 4-5 s. jeżeli tak jest to zleć wymianę rozrządu bo na świeżym oleju nawet jeśli problem ustanie to tylko chwilowo a łańcuch może przeskoczyć w każdej chwili.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m2007 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Hey babba, Z tego co mi mowili to zawsze na poczatku slychac lancuch do puki olej nie dojdzie gdzie potrzeba u mnie to trwa okolo 1 sekundy. Teraz wiedzac jaki olej lac mienie i zobaczymy. 10W40 GM oryginał opla. Kurde masakra jak by na sucho pracował, sprawdz cisnienie oleju, może ktoś kontrolkę wykręcił. Patrze na oleje i widze ze GM jest duzo tanszy od np castrola magnatec, czy nie lepiej kupic lepszej jakosci ? o ile jakos idzie w parze z cena ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Napewno do wymiany termostat , bo nie trzyma temperatury . Na 90% do wymiany rozrząd , choć spróbuj wymienic olej z filtrem ale watpię żeby to pomogło . Ja do swojej x10xe leje GM 10W40 i jest ok , a to prawie identyczny silnik jak Twój .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m2007 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 To teraz takie pytanie, tylko bez smiechu prosze bo nie wiem jak ten silnik jest zbudowany .. ale czy przy wymianie rozrzadu trzeba spuszczac olej ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Tak kolego i olej i płyn chłodniczy . Tematów o rozrządzie jest mnóstwo w dziale opla corsy , te z silnika 1,0 12V też , bo to identyczny rozrząd i identyczna robota . Masz gdzieś przy silniku ulotkę z rodzajem i datą wymiany oleju ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474392 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Castrol jest przereklamowany, a cena nieadekwatna do jakości. Za około 120zł to bym wolał Valvoline albo liquidMolly, a olej GM Opla jest bardzo dobry i jeszcze ma super cenę. Rozrząd jest smarowany olejem z silnika, ale przy wymianie możliwe że będzie trzeba zrobić lekką dolewkę, ale raczej cały nie. Zmien olej filtr i możesz się też zabrać za rozrząd po wymianie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474393 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Tam trzeba ściagać miske olejową wiec i olej pasuje spuścić . Valvoline jak najbardziej .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m2007 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Dzieki za odpowiedzi, w takim razie pierw bedzie wymiana oleju w tygodniu pojezdze i dam znac czy sie cos zmienilo, jeszcze siezastanowie czy GM czy Valvoline. Cena jest rozna ale wole zaplacic 2 razy wiecej i miec spokuj jezeli Valvoline byl by lepszy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Wymień termostat , jeździsz na niedogrzanym silniku .Temperatura w czasie jazdy ma być 92 ,nie mniej i juz po ok 5-10 min od zapalenia silnika . Ważne jaki olej był wczesniej wlewany do silnika , jesli syntetyk , warto przy nim pozostać , choc przy tym przebiegu bedzie pewnie półsyntetyk . pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablon Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Czesc, Jak dla mnie to na 100% rozrzad, zwlaszcza ze przy cieplym jest glosniejszy. To samo mialem w 1.0 12V - ten sam rozrzad. Generalnie to fatalna konstrukcja z lancuchem takiej grubosci jak rowerowy, z plastikowymi prowadnicami i napinaczem olejowym, ktory jak sie zapcha od tego co olej zbierze z calego silnika to przestaje dzialac (ma bardzo male kanaliki doprowadzajace olej).Jezeli masz ponad 170kkm to i tak dlugo wytrzymal (w 1.2 wytrzymuje dluzej niz w 1.0 bo silnik nie ma takich wibracji, majac 4 a nie 3 cylindry). Jezeli chcialbys wymieniac sam - to lepiej sobie daruj, lepiej zlecic mechanikowi - ja wymienialem przez caly dzien i konczylem na drugi - umordowalem sie maksymalnie - niby dostep dobry ale gimnastyka totalna i zawsze trafi sie jakas sruba, ktora nie chce puscic, etc. Miski olejowej nie trzeba sciagac, tak jak pisze Kolega Marco84 - owszem dolna pokrywa rozrzadu jest przykrecona do miski ale miska zostaje na swoim miejscu. Gdybys jednak wymienial sam, to chyba najwazniejsza rzecz - sciagacz do sprezyny napinajacej alternator - koniecznosc, inaczej wprowadzenie sprezyny na swoje miejsce graniczy z cudem. Co do oleju, to musi byc polsyntetyk i to nie za rzadki - 10W40 jakiejkolwiek firmy zrobi swoje, ale wymienialbym z filtrem czesciej niz zaleca producent z wyzej wymienionych powodow (napinanie rozrzadu). Komplet rozrzadu z napinaczem, lancuchem, prowadnicami, simmeringiem na wal, uszczelka pokrywy rozrzadu i pokrywy zaworow, to koszt okolo 400-450 zeta w PL, widze ze Twoj to Vauxhall, wiec podejrzewam ze jestes w UK - koszt podobny w GBP lub EUR. Ja kupowalem w PL, wymienialem w IRL. Jak znajdziesz sensownego mechanika to musisz dolozyc drugie tyle zeby Ci to wymienil - 150-200 EUR/GBP. Taka ciekawostka - w Dublinie w ASO zawolali za calosc (czesci i robota) - 900 EUR (czyli jakies 4 tys zl ), w nieautoryzowanym, sieciowym serwisie - ok 700 EUR, polski mechanik zawolal 300 EUR, wiec wymienilem sam - ale nie polecam z calego serca :-) Twoj ma spory przebieg, wiec moze dojsc wymiana pompy wody (ja nie wymienialem, wiec nie wiem jaki jest koszt). To tyle - powodzenia!! Pozdr. P Edytowane 4 Lutego 2013 przez Pablon Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59047-corsa-stukanie-na-cieplym-silniku/page/2/#findComment-474667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.