Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zastanawiam się co może być przyczyną świecącej deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka w pozycję zero.

 

Sytuacja ma miejsce gdy włączę zapłon i nie odpale auta, cofnę kluczyk do pozycji zero i deska rozdzielcz dalej świeci, po czym po około 5-10 sekundach się wszystko wyłącza - co to może być?

 

Ogolnie bardzo wolno kręci rozrusznikiem, jakby nie dostawał prądu, kolejne odpalenia poza pierwszym są w miare ok. Ostatnio odpalałem na kable - po podłączeniu kabli wyraźnie szybciej rozrusznik kręcił, jakby dodało mu coś mocy. Od razu mówie, że aku jest wsadzony drugi nowy i sytuacja nie poprawiła się.

 

Czy te dwie usterki mają coś ze sobą wspólnego ?

 

Obejmy akumulatora wymienione, aku też - co dalej ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jakieś zwarcie w instalacji i dlatego kontrolki świecą i akumulator słaby.

Zmierz jaki masz pobór prądu na wyłączonym silniku, na pewno jest spory. potem wyjmuj kolejno bezpieczniki aby sprawdzić który obwód kradnie prąd.

 

ps jakie masz radio - seryjne ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475409
Udostępnij na innych stronach

Tak, seryjne radio ale nigdy nie było z nim kłopotu.

 

Tzn inaczej, radio jest wsadzone z trafica, na płyty wraz ze sterowaniem w kierownicy i pod kierownicą

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475426
Udostępnij na innych stronach

Renault i Opel mają inaczej podane zasilanie radia - stały plus i plus po stacyjce są zamienione.

Zerknij najpierw tam czy nie jest nabałaganione. Po wypięciu radia zobacz czy kontrolki gasną od razu czy z opóźnieniem..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475428
Udostępnij na innych stronach

Radio nie będzie miało tutaj nic wspólnego. Radio zaraz po kupnie vivaro wsadziłem te co miałem z mojego trafcia po dachowaniu wraz z wiązkami z renówki i sterowaniem. Wszystko było OK do hm miesiąca wstecz gdy po około 6 miesiącach bezczynności odpaliłem auto.

 

Na obejmach od aku była rdza i śniedź, wymieniłem obejmy na nowe, aku jest drugi nowy wsadzony.

 

Jutro dla spokoju wyciągne to radio tak jak mówisz, zobaczymy czy to coś da.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475432
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno, masz zapewne gaśnięcie oświetlenia wnętrza z opóźnieniem , zwracałeś uwagę czy następuje razem z kontrolkami ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475433
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno, masz zapewne gaśnięcie oświetlenia wnętrza z opóźnieniem , zwracałeś uwagę czy następuje razem z kontrolkami ?

 

Jest to bez znaczenia, na wyłączonym oświetleniu tak samo sie dzieje.

 

Jutro spróbuje zmierzyć pobór prądu i zobacze to radio.-

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475437
Udostępnij na innych stronach

No niestety żadna hipoteza nie ma nic wspólnego z problemem.

 

Bez radia jest tak samo nawet po wypięciu wiązki zasilającej no i pobór prądu jest bliski zeru a niknie całkowicie po wyciągnięciu bezpiecznika od immo, czyli wyłączeniu mrugającej kontolki.

 

Pomyślałem, że pociągne sobie jeszcze jedną masę gdzieś do karoserii ewentualnie sprawdzę, czy gdzieś przy rozruszniku się nie poluzowała, ale to jutro.

 

Jakieś inne sugestie ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475565
Udostępnij na innych stronach

Z tą słabą masą może być dobry trop, w szczególności że aku jest niejako pod podwoziem to najpierw dobrze sprawdziłbym kabel masowy akumulatora,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475604
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak co wyszło.

 

Podjechałem na najazd dla ciężarówek, żeby sobie spokojnie stanąć pod autem. Co znalazłem.

 

Jedną dyndającą masę, która powinna być przykręcona do skrzyni biegów.

 

Dokręciłem i jakie było moje zdziwienie gdy wszystko zaczęło nomalnie gasnąć zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycję zero.

 

Dodatkowo zauważyłem w czym leżał kłopot niedziałającego absu, mechanik nie wczepił czujnika po wymianie skrzyni.

 

Reasumując powinienem pojechać do mechanika natrzaskać po mordzie za źle wymienioną skrzynię ;)

 

Problem rozwiązany, temat uważam za zamknięty, jednakże dla potomnych bym go zostawił.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59273-vivaro-napi%C4%99cie-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-zasilania/#findComment-475733
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności