Gość Przemas9302 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Więc tak mam 2 pytania: 1. Czy warto zmienić olej mineralny na półsyntetyk w aucie z przebiegiem 177 tysięcy km auto mam prawie 2 lata i cały czas na mineralnym jeżdżę 2. Zauważyłem że ciężko dostać uszczelki po przepustnice a niestety auto dostaje lewego powietrza czy stare uszczelki zrobić na silikon wysokotemperaturowy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boniek1993 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ja bym nie zmieniał oleju na twoim miejscu, a uszczelkę możesz bez problemu podkleić na silikon, ja tak zrobiłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-475978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Ok dzięki. Ale fakt jak kupiłem to on już jeździł na mineralnym. Edytowane 14 Lutego 2013 przez Przemas9302   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-475980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boniek1993 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 To tym bardziej nie zmieniaj jak jeździł już na takim. Ja osobiście jeżdzę na Lotosie 10W40 półsyntetyk. Kupiłem auto a handlarz nie wiedział co to za olej, spuściłem i na własne ryzyko wlałem Lotosa, bo słyszałem że te silniki lubią ten olej. Zrobiłem już 35tys km na Lotosie i wszystko w porządku, olej zmieniam średnio co 8-9tys   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-475984 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 (edytowane) Ja miałem wlanego lotosa ale potem zmieniłem na mobila i lepiej chodzi niż na lotosie. A i tak z innej beczki aby nie zakładać kolejnych tematów co lepsze cb-radio czy navi ? rzadko jeżdżę w trase by służyło na jakieś wyjazdy w wakacje i na wiosne. Edytowane 16 Lutego 2013 przez Przemas9302   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 ja zalałbym jednak półsyntetyk. uszczelkę zrób na silikon lub kup kartkę papieru uszczelkowego i sobie wytnij:) pytanie cb czy nawi jest absurdalne.. to kup co potrzebujesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Oleju mineralnego nigdy w życiu do tego silnika nie lej, tego g*wna nawet teściowej bym nie wlał. półsyntetyk 10W40 lać do agoni, jeśli ktoś pisze głupoty typu, że auto ma spory przebieg i wymaga mineralnego znaczy że posiada zerowe pojęcie o zasadzie działania silnika. Jeśli twoja asterka jeździła na mineralnym to zalej ją półsyntetykiem i nie słuchaj zabobonów rodem z PRL że coś sie rozszczelni albo wypłucze nagar. Zwłaszcza że masz auto na LPG to tym bardziej wymaga dobrego oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Dobra to przy następnej wymianie wejde na półsyntetyk a ta uszczelka jest szczelna jednak zdjąłem wąż gumowy od przepustnicy ledwie przyłożyłem ręke i auto zgasło więc jest ok. A i czy "przepłukać czymś silnik przy zmianie oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Są na rynku płuczki do silników, ale używanie ich nie jest konieczne, raczej zbędne wydawanie kasy. Zamiast wydać 30zł na płuczke zmniejsz interwał olejowy z 10tyś do 9 tyś. Napewno lepiej to silnik odczuje niż po płuczce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 a ta uszczelka jest szczelna jednak Najlepiej sprawdzić dezodorantem ( w kulce raczej nie nadaje się :-) ) psikasz w okolice dolotu i jak silnik zmieni obroty to jest nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59348-dwa-pytania-zwi%C4%85zane-z-silnikiem-c14nz/#findComment-476420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.