Skocz do zawartości

Dziwny problem z silnikiem Z16XE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , przejrzałem forum ale na identyczny problem sie nie natknąłem. Chodzi o silnik z16xe astra 1,6 2004r. Dzis jadąc nagle zaczęło mi migach check engine a po chwili zapalilo sie na stale. Po satrzymaniu się ale nie gaszeniu silnika slysze ze silnik nie pracuje normalnie tylko tak jakby na 3 gary, purka na wydechu i lekko obroty sa nierówne + spadek mocy o ok 30%. Gasze silnik po czym odpalam i jest wszystko ok - normalna praca (tylko check engine pozostal). To samo mialem miesiac temu identiko, dałem auto do warsztatu i po podpieciu pod kompa wyszło im że check engine zapalił sie z powodu błędu zapłonu 3 cylindra. W warsztacie wymienili świece na denso (stare zrobiły z 50 tys) i przeczyscili przepustnice. Miesiąc było wszystko ok , a dziś znowu ten problem co opisałem na poczatki. Ma ktoś jakiś pomysł co to? Myslalem na poczatku ze to dziadowska benzyna z BP ktora wlalem miesiac temu i od tego sie zaczely problemy, potem jak wlalem pb98 na nestea to chodził ideal caly czas, a wczoraj wlałem pb95 na tesco to wrocił problem. Auto ma 94 tys przebiegu i nie wiem czy mialo kiedys filtr paliwa wymieniany ...na pewno nie od ostarnich 50 tys km. Prosze o pomoc. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się jaki numer bledu jest teraz

Później wróć i wpisz go w naszą szukajkę i się dowiesz więcej

Tak zrobie , jutro bede mial tester i sprawdze. Jak znowu bedzie zaplon 3 cylindra to jednak pozycze cewke i zamienie, jak miesiac bedzie ok to znaczy ze mechanik mnie w h zrobil i pożaluje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/#findComment-476503
Udostępnij na innych stronach

Z tymi mechanikami to różnie bywa

wiesz co to moim zdaniem brak wiedzy i myslenia, wystarczy na 30 min do netu siąść i poczytać jak ktos nie ma doswiadczenia, ale oni to najlepiej by wszystko po kolei wymieniali i kasowali klienta + tworzyli coraz to nowsze historie i prognozy. Choc uklad zaplonowy to akurat trudny temat, bo jak widzisz u mnie problem sie pojawia raz na 2 tygodnie ....no i kto mi da podmienioną cewke na np miesiąc zeby sprawdzic - nikt. Samo sprawdzenie cewki na sprzecie to trudny temat trzeba miec supersprzet typu chyba oscyloskop a i tak moze sie to nie udac/ nie potwierdzic usterka. Trza se samemu radzic hehee

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/#findComment-476512
Udostępnij na innych stronach

Masz racje co do fachowców. Ale to jest biznes, przyjeżdża taki co nic się nie zna a oni wciskają mu jakieś bzdury i ściągają kasę i jeszcze części jak się nie upomnisz to nie dadzą. Oczywiście nie we wszystkich warsztatach tak musi być. Ja naprawiam sam ile mogę a jeszcze moja sintra nie przeszła przez żaden warsztat odtąd ją kupiłem. Z podmienieniem części to się nie bawię, kiedyś miałem problem z czujnikiem stukowym to kupiłem 2 sztuki i jeszcze czujnik położenia wału to mam na zapas bo wymieniłem tylko 1 stukowy. Umiesz liczyć licz na siebie. Jakby mi coś padło to też nie znam kto by mi podmienił coś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/#findComment-476515
Udostępnij na innych stronach

w przypadku braku zapłonu na którymś cylindrze to jedyne uszkodzenia jakie ja spotkałem w swojej pracy to:

- świece

- cewka

- przetarta wiązka (najczęściej w VW)

- uszkodzony komputer

 

oczywiście to w aucie wyposażonym w cewkę (lub cewki) typu DIS

 

raz tylko w peugeocie spotkałem się też z uszkodzonym wtryskiwaczem, ale do tego poczęstował również błędem w obwodzie wtrysku

Edytowane przez Czejen

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/#findComment-476544
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj zamontowałem nowy zespół tych cewek. Założyłem go w momencie jak świeciło się check engine. Po odpaleniu CE od razu zgasło i silnik pracuje normalnie. Nie ma falowania obrotów, chodzi na 4 gary, płynnie przyspiesza, jest tak jak zanim zaczęły się te wszystkie problemy, czyli jednak moduł cewki najprawdopodobniej, choc bede to obserwował bo przejechalem dopiero 40 km od tamtego czasu. Dzięki za wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59414-dziwny-problem-z-silnikiem-z16xe/#findComment-476653
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności