Gość bartass210 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Witam mam problem z moim Oplem Calibra 2.0 16v XE , dokładniej mówiąc auto sie grzeje i robi duże cisnienie w ukladzie chlodzenia, i nie grzeje w kabinie. Teraz tak uszczelka pod głowica odpada głowica byla sprawdzana czy nie ma pęknieć, auto chodzi,odpala bez problemu silnik chodzi bardzo cicho i dynamicznie co do oleju ubywa go na 3k km pol litra. Auto kupilem dość niedawno okazyjnie i poprzedni właściciel mówił że przestala grzać po tym jak uderzyl w dzika i wymienil chlodnice. Chlodnica byla wlożona od vectry b zmieniłem ja na taka od Calibry. Aby od cisnienia mi nie popękały weże zrobiłem mały otworek w zbiorniczku wyrównawczym i przewaznie trzyma 90stopni na dluzszym postoju sie grzeje i przez ten otworek od groma pary ucieka i przy 90 przestaje. Po zgaszeniu auta slychac jak woda w ukladzie jest nie wiem jak to określić "przerzucana" nie wiem co jeszcze mogę napisać.Mechanik powiedzial że może to być mikropekniecie na bloku silnika a co wy o tym myślicie. ps.jak ja kupywałem zbiorniczek byl kremowy od zapewne oleju ale teraz nie ma już po nim śladu. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 skoro nie grzeje w kabinie to nagrzewnice sprawdz jest przeplywowa jak zablokowana to takie cuda moga byc mozesz zrobic jej obejscie i zamontuj caly korek w oplu uklad jest cisnieniowy robienie w nich dziury nie jest zalecane to samo bedzie jak go nie dokrecisz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartass210 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Przed zrobieniem otworku wygladalo to tak, auto sie nagrzalo i po jakims czasie osiagalo 100 stopni i jak popuszczalem korek to cisnienie uciekało i temperatura spadała przez pare min lecialo ciepłe powietrze .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 do sprawdzenia co napisalem jak drozna nagrzewnica to zawor nagrzewnicy pozniej pompa wody i czujnik wlaczajacy wentylator czy dziala czy wogole wlacza sie wentylator powinien z okolicy 100 sie wlaczyc i zbic do 95   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Po zgaszeniu auta slychac jak woda w ukladzie jest nie wiem jak to określić "przerzucana" nie wiem co jeszcze mogę napisać To typowy objaw zapowietrzenia układu chłodzącego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartass210 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Wentylator nie włacza się zapomniałem dodać, zapowietrza go bo ubywa on czasem przez ten otworek i np. na gaz sie przełacza jak ściągne waż i powietrze wyleci. Zastanawiełem sie rownież nad pompa wody bo wczesniej głąb jeździł z wlana woda i jak pózniej go kupilem i odpalilem to byla zamraznieta i może te "łopatki" wylamało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Przez ten otworek ubywa płynu i dlatego zapowietrza się i stąd masz problemy. Tak jak Gawlak napisał - układ jest ciśnieniowy i musi być zamknięty. Wymień korek lub zaklej ten otwór na początek, następnie odpowietrz układ.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartass210 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Auto dałem do dobrego fachowca który odpowietrzył układ który nastepnie sie gotował i robił strasznie duże cinienie a jako że musiałem jeżdzić to zrobiłem ten otwór żeby uszczelki nie wydmuchało.Zatkam korek to temperatura rosnie ponad 100 stopni..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 wlana woda i jak pózniej go kupilem i odpalilem to byla zamraznieta i może te "łopatki" wylamało. Pompa jest napędzana z paska rozrządu więc musisz sprawdzić. Piszesz że temperatura jest ponad 100 stopni a wentylator nie startuje więc sprawdź czy chłodnica też jest gorąca, jeśli tak to czujnik w chłodnicy też raczej do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartass210 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Tak chlodnica byla goraca termostat dobrze trzyma i puszcza wode. Jak temperatrura urosła do ponad 100 i to posyczalo troche cisnienie i odrazu spadało do 90. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59461-calibra-16v/#findComment-476909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.