Gość abzuj Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Witam wczoraj miałem taką dziwną sytuację z moją corsą b (x12sz) mianowicie po przyjechaniu do domu ( trasa 30km) wyłączyłem silnik i po 40 minutach wróciłem do auta aby jechać dalej. Corsa nie chciała odpalić, rozrusznik kręcił ale tak jakby nie dostawała paliwa. Ściągnąłem przewód paliwowy i przekręciłem raz rozrusznikiem aby zobaczyć czy leci paliwo ale okazało się że paliwo nie leci ( bak mam pełny). Stwierdziłem, że może to być pompa którą szybko zlokalizowałem i po ściągnięciu czarnego dekla odłączyłem wtyczkę aby zobaczyć czy może styki nie są zaśniedziałele ale były w dobrym stanie, postukałem delikatnie śrubokrętem w pompę ale silnik dalej nie chciał odpalić. Zlokalizowałem również taki pęknięty przewód:który powinien być podłączony tutaj:a z drugiej strony idzie on w to miejsce:Dzisiaj poszedłem do auta z ciekawości aby sprawdzić czy auto odpali i okazało się że odpaliło... odpaliłem kilka razy i wszystko normalnie działało. Rozgrzałem auto do temp 98 stopi po czym wyłączyłem aby włączyć ponownie i auto znowu odpaliło. Nie wiem o co chodzi. Co to może być? i od czego jest ten powyższy przewód? Gdy zatykałem go na chodzącym silniku to zasysał powietrze. Proszę o szybką odpowiedź gdyż potrzebuję auta na dojazdy do pracy. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 http://forum.opel24.com/topic/48897-Jak-to-sie-nazywa/ Może to rozwiąże twój problem. Co do pompki to może kończy się jej żywot lub przekaźnika odpowiadającego za jej załączanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479128 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abzuj Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Tylko że ten wężyk do którego podałeś drogi kolego odnośnik to jest chyba inny wężyk gdyż mój jest krótki i czarny. Aczkolwiek temu czerwonemu też muszę się przyjrzeć. Sądzisz, że to mogą być oznaki kończącej się pompy? Kiedyś czytałem, że pompa nie daje żadnych objawów tylko po prostu z dnia na dzień się psuje. A wiesz może gdzie mogę zlokalizować ten przekaźnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boniek1993 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 W nogach pasażera po prawej stronie, nad komputerem;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479135 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Kol. boniek1993 mnie uprzedził, a co do tego wężyka to moja wina, nie spojrzałem na drugie zdjęcie myśląc że to inne ujęcie , ale skoro wiesz gdzie ma być podłączony to w czym problem? podłącz i zobaczysz czy jest różnica.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abzuj Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Dziękuję za pomoc jutro poszukam tego przekaźnika być może to on szwankuje, co może z nim być nie tak? Co do wężyka to problem jest taki że on jest urwany;/ końcówka wygląda tak samo jak od tego oko i wygląda jak takie kolanko. Nie wiem od czego to jest i jak to się nazywa żeby to kupić. Dodam, że corsa ma jakieś dziwne problemy, ciężko się nią jeździ nie wiem jak to opisać, szarpie podczas zmiany biegów, kierownica drży na biegu jałowym, co jakiś czas muszę czyścić EGR mimo, że nie jest zablokowany i bardzo zabrudzony to auto robi się takie mułowate i występują takie objawy jak wyżej wymieniłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość westsajd Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 To są wężyki podciśnieniowe. Czerwony idzie do puszki filtra powietrza i steruje klapką, przez którą zaciągane jest ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego (gdy silnik jest zimny, służy to temu żeby szybciej się zagrzał). Drugi wężyk (czarny) idzie bodajże do mapsensora (ale nie jestem pewny i nie chcę nikogo wprowadzić w błąd). Ważne jest, żeby te wężyki nie były poprzecierane/podziurawione, ogólnie rzecz biorąc muszą być szczelne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abzuj Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 yhym a czym skutkuje jazda bez tego drugiego? gdyż nie mam jak tego teraz kupić a do pracy jechać muszę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość westsajd Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Tutaj jest trochę o działaniu mapsensora: http://corsa-b.cba.pl/map.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 W prawie każdym motoryzacyjnym powinni mieć takie czarne gumowe zbrojone wężyki - śr. zewnętrzna ok 8mm a wewnątrz 3, idealnie pasują do łączenia pękniętych kawałków tych oryginalnych lub mogą je zastąpić. Oryginalny pewnie kupisz w ASO (ale cena może być zaporowa i pewnie trzeba będzie czekać), można pytać w sklepach i na szrocie. Czym skutkuje taka jazda to już wiesz, piszesz że auto zachowuje się nieprzewidywalnie. Błędy sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59759-my%C5%9Bla%C5%82em-%C5%BCe-to-pompa-ale-chyba-jednak-nie-co-to-mo%C5%BCe-by%C4%87/#findComment-479224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.