Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam wyminiłem sobie w astrze zegary (stare) na nowe z obrotomierzem i zaczął mi pokazywać głupoty ze wskazaniem temperatury i paliwa (jakby było przesunięte o jedną podziałke ) Moze ktoś miał taki problem prosze o rade. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/598-zegary-z-obtotomierzem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja mam z temperatura trzyma sie na 80 a jak stoje to przy 90 włącza sie wiatrak czyli oszukuje na 10stC, niewiem czy coś da sie z tym zrobic, ten typ tak ma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/598-zegary-z-obtotomierzem/#findComment-361713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 To jest częsty problem w oplach i z tego co wiem spowodowany jest innym typem zegarów (poziom paliwa i temp. silnika) montowanych przed i po 94r lub w starszych jeśli zamontowany jest MID. Ponieważ po 94r zegary były juz przygotowane pod obsługę MID'a został zmieniony stabilizator napięcia z 12V na 10V. Jeśli stabilizator bedzie 10V wtedy np. czujnik temp. bedzie zaniżał. poniewaz własnie taki problem spotkał mnie po zakupie astry postanowiłem go rozwiązać i rozwiązałem. Nie jest to bardzo skomplikowana sprawa ale tez nie jest to znowu takie łatwe. W pierwszej kolejności wymieniłem czujnik temp. (ten z "grzybkiem") ale nic to nie dało, więc zmieniłem stabilizator, bo jak się okazało miałem założony 10V. Wstawiłem stabilizator 7812 (UWAGA!!! inne wyprowadzenia koncówek niż w orginale) i sukces bo temperatura była prawie dobrze pokazywana, ale niestety poziom paliwa bardzo źle. Zalałem do baku 25litrów - wskaźnik na zegarach pokazał pełny bak a komp wyświetlił że na tym paliwie zrobie około 50km. Krótkie wyjaśnienie dlaczego producent wstawił zegary dla stabilizatora 10V: otóż stabilizator 12V nie zapewniłby dostatecznej dokładności (MID musi mieć dokładne dane dotyczące poziomu paliwa) bo jak wiadomo w instalacji samochodowej jest od 12V do około 14V a stabilizator dla swojej prawidłowej pracy potrzebuje napięcie na wejściu o 2V wyższe, więc 12V stabilizator nie zapewniłby prawidłowej stabilizacji. No i powróćmy do naszego problemu - przekłaman wskaźników. Jest kilka możliwości naprawienia tego problemu: 1. Jeśli obydwa wskaźniki przekłamują to możemy wymienić stabilizator na nowy i powinno byc ok. 2. Jeśli paliwo jest ok a temp zaniża (mój przypadek) to możemy dołożyć drugi stabilizator, odseparować odbwód nowego stabilizatora i wyskalować wskaźnik temperatury dokładając odpowiednio dobrany rezystor. 3. Paliwo ok, temp. zawyża - wyskalować wskaźnik temp. dokładając rezystor. 4. temp ok, paliwo zaniża - dołożyć drugi stabilizator, odseparować jego obwód i wyskalować wskaźnik dokładając rezystor. 5. temp. ok, paliwo zawyża - wyskalować wskaźnik poziomu paliwa dokładając rezystor. Oczywiście zawsze możemy zmienić wskaźniki na odpowiednie i problem sam zniknie, ale ja nie chciałem tak robic - szkodapieniędzy i czasu na szukanie odpowiednich. Sorry że tak zagmatwałem, ale dla różnych przypadków są różne rozwiązania i mogą byc różne przyczyny przekłaman. Jeśli ktoś bedzie potrzebował znaleźć rozwiązanie dla swojego przypadku to prosze go opisać a ja postaram sie objaśnić krok po kroku to co trzeba zrobić. P.S. Czujniki temperatury (na wskaźnik) we wszystkich astrach F są takie same, różne sa tylko czujniki dla komputera (mocowane pod kolektorem dolotowym) Pozdrówka dla wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/598-zegary-z-obtotomierzem/#findComment-361704 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.