Gość giermek360 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam forumowiczów! Jestem tu nowy, jednak wasze forum obserwuje od bardzo dawna szukając rozwiazania mojego problemu. Mianowicie chodzi tu o słynny silnik 2.0 dti w zafirce 2001r. około pół roku temu padła mi pompa wtryskowa błąd P1220 zatarty nastawnik kąta wtrysku. Poszła do regeneracji nowy korpus bo starego sie nie dało uratować tłoczek uszczelnienia sterownik kalibracja koszt 2800 gwarancja 12 miesiecy. Wymieniałem sam po złozeniu odpowietrzyłęm wszystko pieknie odpaliło potem jeździłem na komputer żeby pousówać błędy cykała przez 2 miesiace odpalała ładnie. Któregos pięknego dnia zgsła zapowietrzyła sie zrobiła sie poduszka powietrzna w pompie. Po odpowietrzeniu odpaliła jednak już później rano były problemy z odpaleniem. filtr juz dawno mam od vv bo oplowski przepuszczał na denku. mam zamontowaną równiez pompke od aut gaźnikowych w celu wspomagania vp44 chodzi po przekrreceniu kluczyka .Niedawno uszczelniacze i podkładki na wtryskach wymienione równiez nowe sa wężyki przelewoe wraz z trójnikami Pomimo tych wszystkich zabiegów i tak sie zapowietrza. nie wyjmowałem jeszcze zbiorniika paliwa bo poza tym cały układ jest juz chyba jest nowy. nie ma znaczenia czy stoi z górki czy pod górke jak postoi pare godzin i tak sie zapowietrzy. Podejżewam że moze łapac powietrze bo w miejscu gdzie siedzi uszczelniacz wtryskiwacza (tuż pod mostkiem) były ryski chciałem je sprawdzic i wpiołem w weżyk przelewywy manometr wpompowałem ok 1bara cisnienia i przez pare godzin sie utrzymywało jednak po nocy było juz tylko 0,2 bara i chyba tu lezy przyczyna? wymiana nowych wtrysków mi się nie uśmiecha. Prosze o rade czy potraktowac te uszczelniacze jakims klejem czy może istnieje mozliwość wyrównania wtryskiwaczy?? czy wina lezy wogole gdzieś indziej ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Masz przerobiony układ zasilania paliwa, może tam szukaj przyczyny. Odpowietrzenie zbiornika drożne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-479570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość giermek360 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) JAk sprawdzam przewody to paliwo w nich jest. Zastanawia mnie czy komplikacji nie robi tu to że filtr ma przewody 8mm a orginalny miał 10mm za słaby przelot?? ale jak wczesniej ten filt miałem jeszcz eprzed padnieciem pomy to smigało elegancko bez komplikacji.. zauważyłem tez ze przy ruszaniu z 1 czy tez przy zmianie na inne biegi muli go zanim zacznie sie wkrecać na obroty za każdym razem jak cos przy zasilaniu grzebie zakładam nowe przewody i nowe opaski mam tez zaworek zwrotny przed filtrem. Zastanawiam sie czy nie wrocić do orginalnego filtra i wyzucic pompke i zaworek.. nie mam pojecia .. przez te zapowietrzanie w niedługim czasie padnie mi pompa. Doradzcie jak wy diagnozowaliscie zapowietrzanie w swoich autach a przerabiało to wielu praktycznie kazdy kto posiadł ten silnik Wdalszym Ciagu prosze o rady.. Sprawdze odpowietrzenie zbiornika. Edytowane 13 Marca 2013 przez giermek360   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-479594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość giermek360 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wiecej rad nie otrzymam ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-479866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość giermek360 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) Witam. Dalej walcze z zafirką i zero rezultatów. Postawiłęm auto do mechanika aby sprawdził wszystko czyli układ zasilania kąt wtrysku swiece. Okazało sie że wszystko jest poprawnie zamontowane . I jakby problem nie lezy po stronie zapowietrzania jak mowi mechanik (choć sam już nie wiem czy ma racje) gdyż jak jest zimna to odrazu słychac ze łapie łapie i zapala po 3-4 sekundach chwile zattrzesie silnikiem pusci czarnego bąka (swiadczyto o nie spalonym paliwie) i jest ok dzis rano mi zgasła po odpaleniu ale przy ponownym uruchamianiu odrazu zaskoczyła jak ciepły to tez musi z 3 razy wałem zakrecic zeby odpaliła nie ma w niej takiej lekkości w odpalaniu.. znajomy ma równiez zafire z indentycznym silnikem i mu po wymianie pompy pali od pół obrotu mróz czy nie mróz lecz jednak pracuje bardzo twardo (przyspieszony zapłon) a u mnie są problemy czego to wina? moze jej przyspieszyc zapłon ? moja w porównaniu do jego pracuje bardzije mieko . Prosze o odpowiedzi......... Edytowane 25 Marca 2013 przez giermek360   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-480977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaczy_f1 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ciekawi mnie w jakich temperaturach źle ci odpala bo nie wiem czy wiesz ale w dodatnich ona ma problem wielki zeby odpalic. Może by pomogło jak być zwiększył dawkę paliwa przy rozruchu w Opcomie da rade to zrobic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-481963 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość giermek360 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Wiem o tym, ale po co zwiększac mu dawkę skoro i tak kopci po odpaleniu to świadczy o nie spalonym paliwie wiec chyba jest go wystarczająco dużo? no chyba ze sie myle lub tez ciekawe czy wtryski nie leją...? GOrzej jest jak jest zimno (świece grzeją wszystkie ale może nie wystarczająco dobrze?) jak jest cieplej to spoko albo jak rozgrzany.. no chyba ze sie paliwko cofnie. Dzisiaj wymontowałem zbiornik załozyłem nowe przewody w smoku i zauwazyłem ze poci sie przewód zasilający pod samochodem na złączce wiec wymienie oringi w złaczkach. Jutro zamontuje i zobaczymy jak rezultat. Wywaliłem róznież zawor zwrotny przed filtrem bo to nie rozwiazuje problemu i wstawiłem filtr przelotowy od benzyniaka taki na 2 wyjscia . śmigałem tak przez świeta i było spoko odpalała dobrze jak była ciepła no i rano tez pare głębszych obrotów wałem zakreciła i brumm..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59828-zapowietrzanie-po-wymianie-pompy-20-dti/#findComment-482054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.