Gość slavvik Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Witam serdecznie wszystkich! Niestety silnik się posypał w mojej małej Viki a natrafiła się okazja kupna angola po niskich kosztach dokładnie x18xe1 bodajże z 2000r. Wiem że temat swapu był już wielokrotnie poruszany ale nigdzie nie mogłem znaleźć nurtujących mnie wątpliwości, dlatego bardzo Was proszę o pomoc! Najpierw wstęp moja Viki x16xel po lifcie z 1999 silnik do przełożenia to x18xe1 po lifcie moje wątpliwości i pytania: 1 sprzęgło od 18 będzie pasowało? 2 kolektor wydechowy- czy muszę zmieniać sondę od 18?, logika mówi że nie ale zapytać nie zawadzi 3 CPU i tu moje zdziwienie, są identyczne w budowie różnią się pewnie mapą ale tu moje pytanie skoro oby dwa wyglądają identycznie i mają po 2 gniazda, czy konieczna jest wymiana wiązki oraz czy można ewentualnie podpiąć sam komputer, ponieważ od 18 gdzieś się zapodziała stacyjka z bebechami 4 CPU czy mogę zostawić swojego jeśli tak to który kolektor dolotowy pozostawić 5 Czy zmieniając komputer od 18 będę musiał od nowa mapować instalacje gazową? Wielkie dzięki wszystkim którzy łaskawie mnie oświecą swoją wiedzą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 ad 1 pytanie bez sensu przekladasz silnik ze skrzynia na sankach z nim wyjezdzasz z jednego i wkladasz do drugiego od dolu ad 2 wkladasz od silnika ktory montujesz to logiczne ad3 moze sie uda podpiac pod instalke bez wiekszych problemow (pozostaje immo) oba silniki to blizniacze konstrukcje ad4 raczej nie mozesz ad5 pomysl chwile   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavvik Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 ad 1 mam tylko możliwość kupienia silnika ze sprzęgłem oby dwa sprzęgła różnią się tylko średnicą ilość zębów taka sama skrzynia biegów w oby dwóch modelach taka sama tylko z innym przełożeniem, chodzi o to czy wysprzęglik od x16xel będzie pasował W ad 3 niestety są problemy listwa zapłonową różni się budową wtyczki i tu problem czy da się podmienić wtyczki, pytanie czy to jedyne zmiany? ad 4 z tą bliźniaczą konstrukcją to tylko pozorna sprawa, poza tym że x18xe1 to też smal, czym bardziej się zagłębiam tym bardziej mnie zniechęca ten swap a na zasadzie przekładki silnika na sankach to wolę już stare 20.16v 150km Szlak mnie trafia gdy czytam że to prosty swap, bo pomimo podobnych konstrukcji roboty jest od h... Gawlak mam do Ciebie prośbę, czy możliwy jest taki mariasz blok x18xe1 z korektorem wydechowym oraz sprzęgłem a resztę osprzętu czyli dolot listwę zapłonową przerobić aby pasowała do 18(czy to jest możliwe) i resztę pozostawić oryginalnie od 16   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 mniejsze sprzeglo nie wytrzyma dlugo niby 15 koni ale robi roznice moment tez ma wiekszy wiesz co to jest wysprzeglik ?? on jest w skrzyni i przewaznie jest taki sam dla wielu modeli (popatrz na necie np na allegro) swapujesz dwa inne silniki wiec niespodzianki na bank beda chyba nie myslales ze bedzie P&P a wsadzenie c20xe to jeszcze wiecej roboty proste swapy w VB to z x18xe na x20xev z x25xe na x30xe i z26se na z32se to sa w miare proste zmiany   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavvik Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Dzięki za porady chyba daruje sobie ten swap, jeszcze spróbuję pokombinować tą opcje czy będzie możliwa mariasz blok x18xe1 z korektorem wydechowym oraz sprzęgłem a resztę osprzętu od 16 czyli dolot listwę zapłonową przerobić aby pasowała do 18(czy to jest możliwe) i resztę pozostawić oryginalnie od 16 muszę zagłębić się w budowę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 nie spotkalem sie z takim kombinowaniem jak swap byl robiony to z osprzetem czyli dolotem wydechem i sterownikami od dawcy a nie pol z tego a pol z tego takie swapy koncza sie przewaznie na tym ze auto nie odpali albo chodzi jak traktor   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 kumpel kiedys próbował i nic z tego nie wyszło(ale nie pamietam siłników).Swap tez bym sobie odpuscił bo te dwa silniki jednak sie róznia(jeden ma przepływke drugi nie ,inna przepustnice,wiazka elektryczna od angola sie nie nadaje) nie wspominajac o sterowniku.Najlepiej poszukac taki sam silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-479861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavvik Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Znalazłem prawie ideał x16xel, pojechałem po niego aż po zachodnią stronę granicy P&P przebiegło bez problemów po tygodniowym testowaniu jestem pozytywnie zaskoczony, nawet mało lub wcale nie bierze oleju Jednak ten ideał psuje jeden problem a mianowicie: Na zimnym silniku odpala perfekcyjnie obroty norma, ruszam i jest okey dojeżdżam do skrzyżowania sprzęgło i silnik padł, odpalam ponownie i zaczyna telepać obroty spadają na jałowym taki stan trwa około 4-5 min a później bajka Viki hula na gazie i benzynie perfekcyjnie Następnego dnia odpalam wszystko działa oki silnik pracuje równo wyjeżdżam 1 skrzyżowanie sprzęgło i znowu gehenna przez 5 minut. Moje pytanie czy to wina krokowego, a jeśli tak to czemu tylko na zimnym silniku szwankuje? Czy komuś przychodzą do głowy inne przyczyny takiego stanu, komputer nie wywala żadnego błędu Kolektor dolotowy pozostał ze starego silnika ze względu na sekwencje a wcześniej silnik nie miał takich objawów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59864-swap-viki-x16xel-lift-x18xe1-lift/#findComment-481748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.