Gość danielek Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Witam serdecznie, mój problem może głupi ale wolałbym się upewnić ... Kiedyś wielokrotnie sprawdzałem na biegu jałowym szczelność dolotu zatykając wlot filtra powietrza ręką na chwilkę. Silnik momentalnie tracił obroty i miałem wrażenie że dłuższa próba spowodowałaby iż silnik by zgasł. Ostatnio odebrałem odebrałem autko po UPG. Sprawdziłem szczelność dolotu i ... silnik nawet nie zatrzęsie się. Odłączyłem przewody od puszki zeby je wykluczyć i to samo. Włożyłem szmate i silnik dalej działał. Co mogł schrzanić mechanik ? Co moge sam jeszcze sprawdzić ? Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Sprawdź na początek czy mechanik podłączył wąż od odmy, bo jak rozumiem pisząc puszka miałeś na myśli obudowę wtrysku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-479998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Sprawdź na początek czy mechanik podłączył wąż od odmy, bo jak rozumiem pisząc puszka miałeś na myśli obudowę wtrysku. tak chodziło mi o obudowę wtrysku. Jeśli odma to jest ten wąż co na zdjęciu to demontowałem aby sprawdzić i przeczyścić. Oczywiście jest to podłączone ... http://www.deuz.w.inds.pl/X16SZR-2.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Pozostają do sprawdzenia połączenia: głowica - kolektor ssący - obudowa wtrysku - rezonator (to czarne na górze) oraz węże wychodzące do obudowy filtra. Prawe skrajne ramię kolektora jest też wodne (jest w nim płyn) więc jeśli będzie jakaś nieszczelność to tylko w pozostałych bo inaczej jeździł byś bez płynu. PS. To zdjęcie twojego autka? Edytowane 17 Marca 2013 przez arturro-55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Pozostają do sprawdzenia połączenia: głowica - kolektor ssący - obudowa wtrysku - rezonator (to czarne na górze) oraz węże wychodzące do obudowy filtra. Prawe skrajne ramię kolektora jest też wodne (jest w nim płyn) więc jeśli będzie jakaś nieszczelność to tylko w pozostałych bo inaczej jeździł byś bez płynu. PS. To zdjęcie twojego autka? dzieki za pomoc. obawiam się, że bez strzałek bedzie cięzko nie, autko nie moje, ja mam białą perłę edit. zrobiłem test. popsikałem tam czymś łatwopalnym i nic, autko nawet nie jęknęło. Psikałem w okolice obudowy filtra (lpg II gen wymaga odłaczenia się od łapacza) i nic. auto przełaczyło się na LPG (temp cieczy 25 st.,) przytkałem ręką auto natychmiast zgasło. Na benzynie po włożeniu szmaty do obudowy słyszałem tylko syczenie w okolicy cienkich przewodów koło puszki filtra powietrza, psikałem i nic. brak pomysłów ... Edytowane 18 Marca 2013 przez danielek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 O auto pytałem bo to ze zdjęcia to lewus. To "coś" na pewno było łatwopalne? Przy takiej operacji warto poruszać tymi karbowanymi rurami - łatwiej znaleźć pęknięcia, jeżeli są na nich. Za obudową filtra powietrza jest zaworek łapacza oparów paliwa ze zbiornika (chyba tak to się nazywa) - sprawdź wężyk podłączony do niego i czy jest cały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 O auto pytałem bo to ze zdjęcia to lewus. To "coś" na pewno było łatwopalne? Przy takiej operacji warto poruszać tymi karbowanymi rurami - łatwiej znaleźć pęknięcia, jeżeli są na nich. Za obudową filtra powietrza jest zaworek łapacza oparów paliwa ze zbiornika (chyba tak to się nazywa) - sprawdź wężyk podłączony do niego i czy jest cały. psikałem spirytusem salicylowym, pali się jak hu hu. Spróbuje ściągnąć karbowane rury od obudowy przepustnicy i nałożyć szmaty do niej i zobaczymy jak zagra ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Jeżeli już używasz szmaty do zatykania to niech ona będzie czysta i żeby silnik jej nie wessał za daleko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59893-nieszczelny-dolot-jak-to-mo%C5%BCliwe/#findComment-480379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.