Skocz do zawartości

Swap z C16NZ na C20NE. Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj po dokładnej rozmowie z ojcem dogadałem się co i jak z Astra. Wiec astra C16NZ kombi trafia w moje ręce + troche gotówki. Mam zamiar zrobić swapa na wiosne. Silnik C20NE. Oczywiscie nie jestem mechaniorem, ale mam kumpla mechaniora i on się za to zabierze. Pytanie jest nastepujące..Jesli ktoś robił coś takiego w astrze to prosłbym o napisanie mi jakie części bede potrzebował. Silnik, skrzynia to oczywiście jasne. Tylko teraz tak jakie oznaczenie skrzyni ? F18 ? Pół osie...Będą pasowały z vectry czy z cali ? CHce juz zaczać kompletować wszytskie potrzebne częsci zeby na wiosne wyjechać juz ładnym kombiaczkiem z mocnym serduchem :/ Głównie mi chodzi o to czy jak kupie cały zestaw z cali czy vectry czy to bedzie idealnie pasowało do astry czy trzbea będzie coś przerabiac. Oczywiscie, hamulce i zawiecha też bedzie do zmiany ale to nie musi być w pierwszej kolejności. Mam nadzieje ze na forum dowiem się wszystkich potrzebnych rzeczy i uda mi sie wykonać to do wiosny :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba ci:

- silnik

- skrzynia (F16/18/20/25/28, ale raczej 16 i 20)

- wiązka z komputerem

- półośki z Cali (każda) /Viki (1.8, 2.0, 2.5) /Kadetta GSi/Astry GSi

- piasty przednie z wyżej wymienionych autek

- jak pisałeś zawieszka i najważniejsze hebel przynajmniej 256x24 wentylowany

 

Nic więcej mi się nie przypomina a robiłem to już i w Corsie A i Kadecie (Astra to to samo co Kadett :/ )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305577
Udostępnij na innych stronach

Tak wczoraj sobie myślałem nad tym i chyba kupie jakies rozbite 2,0 vectre, astre, cali i wyjdzie mi najtaniej :/ Czyli mowisz ze komplet np z viki podejdzie bez problemu do astry ? A wlasnie..a wiązka z viki ? Nie bardzo nie ? Trzeba będzie przerabiać pewnie...A i prosiłbym jescze o wyjaśnienie różnic w skrzyni. Prawdopodbnie bede wstawiał oryginalna od C20NE..No chyba ze macie lepsze propozycje :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305565
Udostępnij na innych stronach

Co do wiązki to na 100% musisz mieć wiązkę silnika z tej Viki/Cali/Astry. Najlepiej byłoby ci poszukać rozbitej Astry GSi, i przełożyć razem z wiązką spod deski rozdzielczej. Jeśli kupisz Vectrę to żeby wiązkę silnika C20NE podpiąć do wiązki Astry, trzeba o ile pamiętam podłączyć 3 kable :/

 

Co do skrzyń, to oryginalnie w C20NE była F16. F20 jest mocniejsza, więcej wytrzyma niż F16. Jeszcze lepsza jest F18 (ja taką mam u siebie). Wytrzymuje jeszcze więcej. No i na końcu jest najlepsza i najciężej dostępna F28, 6 biegowa. Ale tobie do C20NE sp[okojnie F16/20 wystarczy :)

 

P.S. Ostatnio na Allegro była Astra GSi 2.0 16V rozbita za 3500 zeta kompletna :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305549
Udostępnij na innych stronach

Na allegro teraz za 1,7k jest vectra gt sporwadzoa...To jak to do konca wyglada z wiązką ? To nie musze przekładać całej wiazki tej co jest pod tapicerka?? 1,6 i 2,0 to jest to samo ?? A wtyczka do kompa ? Co do skrzyni..Napewno jest różnica w przełożeniach...Na F16 jezdzilem wiec wiem jak to wyglada...a F20, F18 ?? Prawdopodbnie i tak bedzie komplet oryginalny czyli F16 ale dobrze wiedziec wiecej :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305539
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiazka z 2,0 sprowadza sie do tego ze jest ta wtyczka do kompa i dalej tne kable i wpinam sie w oryginalna od 1,6 tak ?? i wszytsko normalnie bedzie cykalo ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305519
Udostępnij na innych stronach

Nie. Potrzebujesz całą wiązkę silnika z wtyczkami wszystkimi. I żeby tą wiązkę połączyć z wiązką wewnątrz auta trzeba bodajże 3 albo 4 kable przep[iąć w takiej okrągłej kostce łączącej te 2 wiązki (silnika 2.0 i wewnętrzną z Astry)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305496
Udostępnij na innych stronach

Ok :mrgreen: O sczegóły będe pytał jak już do wszytskiego się zabiore :lol: Pozdro. Czyli jesli chodzi o wiązke, to wiązka silnika + komp + wiązka do kompa tak ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305493
Udostępnij na innych stronach

i do tego sanki są inne, nie wiem, czy przypadkiem pompa paliwa....

hamulce w 1,8 i 2,0 są wentylowane. Inny jest zbiorniczek na płun chłodzący (tego jestem pewny, ma jeden kruciec więcej-do odpowietrzania, pasuje np. od astry z c18nz, 1,7D isuzu). Aku mocniejszy (ja mam 62Ah). W 1,8 mam grubszy stabilizator niż były w 1,6, więc w 2,0 też jest pewnie ten grubszy...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6005-swap-z-c16nz-na-c20ne-pomocy/#findComment-305482
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności