Gość Micchaleq Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 (edytowane) Witam drodzy forumowicze, Mój samochód to Astra H 2008r silnik ten najsłabszy ( 101KM ) Dziś nad ranem moim oczom ukazała się kontronka samochodu z kluczem nie ukrywam że strasznie zmartwił mnie ten fakt szczególnie przed świętami. Błędy ( metodą manualną ) są dwa: ECN 033528 = Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego -A ( chyba to ) ECN 242F75 = Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031 ( ale nawet nie wiem z czym to się je ) gdzieś na forum wyczytałem o jakimś DPF ( ale nie bardzo wiem co to jest ) Dodam, że jakiś miesiąc temu wymieniłem filtr paliwa jednak z orginalnego na taki jakiś siatkowany z bosha ( ogólnie mi się nie podobał ale nie było nic innego ) miałem taki :http://allegro.pl/filtr-paliwa-opel-1-3-cdti-corsa-c-astra-h-1-9-i3065029419.html a teraz mam taki : http://allegro.pl/filtr-paliwa-bosch-opel-astra-h-vectra-zafira-1-9-i3083920289.html Moje pytanie brzmi czy będe w stanie sam jakoś naprawić te problemy czy lepiej od razu zaoszczędzić sobie czasu i udać się do mechanika? Czy opłaca się kupić jakiś kabel diagnostyczny to tego samochodu? ( z tego co się orientuje to chyba wejście CAN i jakies 3 miesiące temu nie było to zbyt dostepne ) Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam Edytowane 27 Marca 2013 przez Micchaleq   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60101-b%C5%82edy-astra-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Jeśli masz dpf to poczytaj w sieci co to jest i jak należy jeździć z takim czymś. Co do czujnika wału korbowego to prawdopodobnie usterka sporadyczna bo u mnie jak ten objaw się pojawiał auto po prostu gasło. Kabel dobra sprawa tylko trzeba uważać co się robi:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60101-b%C5%82edy-astra-h/#findComment-481295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Micchaleq Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Ja jedyne co po samochodzie widze to to, że stracił troche mocy i wydaje mi sie jakby turbina nie działała. Dodatkowo przy odpalaniu czasami zapali od razu a czasami musi troche się pokręcić ( to było tak od kąd go kupiłem )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60101-b%C5%82edy-astra-h/#findComment-481326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 P242F- Sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem Musisz sprawdzic testerem jaka wartosc wskazuje czujnik roznicy cisnien. Jesli roznica bedzie zbyt duza a caly uklad utylizacji spalin dziala prawidlowo mozna wypalic DPF statycznie lub dynamicznie. Jesli jednak w ukladzie jest gdzies usterka to nalezy ja naprawic przed wypalaniem filtra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60101-b%C5%82edy-astra-h/#findComment-481327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.