Gość gawron211 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Z czego może wynikać błąd U2103 Brak komunikacji z CAN-Bus. Co może oznaczyć ten brak komunikacji i z cym to powiązać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 brak komunikacji z CAN często występuję zwłaszcza zimą jak masz słaby aku i przy odpaleniu następuje zanik napięcia. Norma i jeśli na desce nie masz żadnego komunikatu - czytaj żółtej lub czerwonej kontrolki jak silnik jest włączony to możesz śmiało ten błąd zignorować. Po pewnym czasie sam się usunie. Chyba że ktoś grzebał w oprogramowaniu i włączył jakąś funkcję której Twoje auto najzwyczajniej nie ma np jeśli ktoś ustawi, że w twoim aucie występuje tempomat a Ty go nie masz to taki błąd będzie cały czas występował. To jest przykład!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/#findComment-483124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawron211 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 W tym właśnie rzecz, że czek engin się czasem zapala, poza tym mam błędy P0172 i P1614 a głównym objawem z jakim się zmagam to gasnący silnik. Tylko gdy jest zimny i wrzuce na bieg jałowy. Możecie nie uwierzyć ale odwiedziłem pięciu różnych elektromechaników ( w tym ASO) i każdy rozkłada ręce. Dlatego sam szukam diagnozy a moim kolejnym tropem jest być może problem z modułem CIM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/#findComment-483184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 P0172 0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeńP1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1614 Szukałbym raczej przyczyn w sterowniku silnika niż w CIM. Pojawił się przecież błąd mieszanki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/#findComment-483190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ranji Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 SOLUCJA DLA ASTRY H Z SILNIKAMI Z16XEP, Z16XER Na wstępie przepraszam, że odkopuję tak stary temat ale po wielu bataliach z tym autem znalazłem receptę na to, na co nie znalazł nikt w całym internecie, a te forum pojawia się jako pierwsze w google, dotyczące tego problemu, stąd już po zapoznaniu się z totalnym brakiem kompetencji i wiedzy na temat elektroniki ze strony większości mechaników/elektryków, czuję potrzebe pomóc osobom którzy mają z tym problem : SMILE : Panowie, przede wszystkim jeżeli pojazd w ogóle odpala chociażby za 40 razem to nie sterownik silnika, od niego z daleka, Teraz, zakładając, że akumulator mamy naładowany (a skoro tutaj jesteś to napewno masz naładowany) to brak komunikacji z magistralą CAN spowodowany jest najczęściej przez to, że jakiś inny odbiornik za bardzo obciąża akumulator, przy rozruchu w pierwszej kolejności ROZRUSZNIK! (ponieważ może zrobić zwarcie do masy, i ze względu na małą rezystancję samego okablowania popłynie bardzo duży prąd, a żeby zapobiec rozległym uszkodzeniom, komputer nie pozwala na uruchomienie pojazdu i odcina dopływ paliwa). Druga sprawa to samo okablowanie przez które przesyłane są informacje. Sterownik silnika podłączony jest RÓWNOLEGLE do magistrali CAN, więc jeden z nich mógł się zużyć lub przegrzać i nie łączyć. Magistrala can w Astrze H jest zbyt prymitywnym medium transmisyjnym dla zastosowanych czujników, oraz komputera pokładowego, więc sama z siebie może robić problemy. Zgodnie z załączonym schematem za Node 1, Node 2 możemy podstawić Sterownik silnika, ABS itp. a po bokach mamy terminatory rezystorowe które powodują, że w magistrali jest zamknięty obieg komunikacji pomiędzy dołączonymi równolegle do niej podzespołami. Jeżeli wymieniłeś już te dwa elementy to na 99% pojazd powinien uruchamiać bez problemu. W bardzo rzadkim przypadku może pojawiać Ci się jeszcze błąd przepustnicy, wtedy ostatecznie do wymiany moduł CIN (kolumny kierowniczej). W ten sposób oszczędzimy sobie nerwów i tysiąców wydanych niepotrzebnie na sterowniki silnika, lub na CIN, jeżeli po wymianie dwóch poprzednich podzespołów pojazd uruchamia się elegancko. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/#findComment-648079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekse Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 tak mi namazali te kody usterek ze nie bardzo idzie odczytac... U2103 - zakłucenie komunikacji szyny CAN U2104 - CAN BUS kasowanie...czekgos U2105 - CAN BUS brak komunikacji z ECM U2143 - brak komunikacji z czujnikiem kąta skrętu U2108 - brak komunikacji z ABS P1615 - błędna identyfikacja z BCM P1616 - błędna identyfikacja z modułem kontroli predkości.... P1811 - B1485 - prąd wzbudzenia alternatora zacisk 61... Sorki ale tyle idzie odczytać z tego rękopisu co dostałem w serwisie....Ogólnie szkoda słów bo jeszcze i tak musiałem sie o to upmniec bo przeciesz nie udostępniają....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60345-b%C5%82%C4%85d-u2103/#findComment-676725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.