Skocz do zawartości

Astra nie pali na 1 cylinder mimo remontu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelus668

Witam, na poczatek chcialem sie przywitac. Pacjent Astra F 1.6 8v X16SZR(jednopunktowy wtrysk,cewka DIS) 130tys przebiegu.Problem jest nastepujacy
Auto nie pali na 1 cylinder na postoju i na niskich obrotach. Zaczelo sie gdy padla uszczelka pod glowica wtedy auto mimo uszkodzonej uszczelki palilo na 4.

Po rozebraniu glowicy odrazu zrobilem jej calkowity remont (prowadnice,zawory,gniazda,uszczelniacze,popychacz itd.) Po zlozeniu objaw byl taki ze nie palila na jeden cylinder na postoju i na niskich obrotach, lecz gdy temperatura silnika dochodzila do okolo 50-60 stopni chodzil na 4.
Miedzy czasie zostalo wymienione: swiece, cewka zaplonowa, kable, czujniki temp, mapsensor,sprawdzone wszystkie podcisnienia i uszczelki.

Przejezdzilem tak okolo 20-25tys (nie majac kasy na kolejny remont) i silnik juz zaczal niezaleznie od temp pracowac na 3 gary(ale podczas jazdy powyzej 1,5tys obrotow auto normalnie przyspieszalo), kompresja po 14 atomosfer.

2 dni temu wzialem sie za rozebranie wszystkiego, sciaglem glowice, pojechala do frezowania gniazd i szlifowania zaworow z mysla ze to przez to, przy rozbieraniu zauwazylem ze uszczelka od ssacego byla uszkodzona wlasnie na tym drugim cylindrze i bylem pewny ze to przyczyna, zlozylem wszystko do kupy i nadal jest to samo co przy 1 remoncie pali na 3 gdy zimny.
Dolu nie ruszalem poniewaz nie bierze nic oleju (5W30), cylinder jescze posiada oryginalne slady honowania. Znajomu mowi ze to moze byc tak ze pod wplywem ciepla tlok sie rozszerza i zaczyna pracowac i zeby pierscienie wymienic,ale znow czemu kompresja jest tak jak na kazdym.

Mozecie cos prosze doradzic za co sie teraz zabrac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60703-astra-nie-pali-na-1-cylinder-mimo-remontu/
Udostępnij na innych stronach

Gość Iras11

ja w swojej zmienialem pierscienie bo brala olej bardzo duzo 5l na tydzien a tobie to moze nie dzialac na 4 z tego tez powodu ze pierscienie sie juz wysluzyly lub ułozyly sie wszystkie w tym zsamym miejscu przerwamiedzy stykami pierscienia jest kazda w pionie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60703-astra-nie-pali-na-1-cylinder-mimo-remontu/#findComment-485612
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość KrisOne

Miałem ten sam problem. Gdy rano chciałem odpalić auto, odpalało na 3 gary, ale po dłuższej chwili już paliło na 4. No ale dwa dni poźniej nie odpaliło już w ogóle. Padła cewka zapłonowa. Wymiana na nową załatwiła problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60703-astra-nie-pali-na-1-cylinder-mimo-remontu/#findComment-488234
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Udało Ci się rozwiązać problem ?

Mam taki sam silnik i ten sam problem, tylko że u mnie nie pracuje 2 cylinder.

Uszczelka pod głowicą wymieniana 15 tyś km temu.

Auto wpada w wibrację gdy zimne, plastiki trzeszczą, obroty spadają do 500 i czasami gaśnie.

Czasami jest wszystko dobrze ale tylko jak silnik jest nagrzany.

Kompresja, świece, przewody ok.

Wczoraj zauważyłem ubytek płyny chłodniczego ale widzę że jeden wąż się poci więc raczej tylko wąż do wymiany.

 

Mam znajomego mechanika który proponował mi podmienić na chwilę cewkę i zobaczyć jak pracuje, co o tym sądzicie ?

Może ona mieć wpływ na w/w pracę silnika ?

 

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60703-astra-nie-pali-na-1-cylinder-mimo-remontu/#findComment-491334
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój "pacjent" miał identyczne objawy. Wszystko było ok do momentu wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zdarzeniu samochód pracował bez zarzutu przez kilka miesięcy. Po tych kilku miesiącach na zimnym silniku pracowały 3 cylindry. Dopiero po osiągnięciu temperatury około 70 stopni pracowały 4. Stan ten nie utrzymał się długo i po jakimś czasie silnik pracował na 3 cylindrach niezależnie od temperatury. Poszukiwanie przyczyny zacząłem od sprawdzenia iskry i okazało się ze brak jej w 2 świecy. szybka podmianka świec i nadal nic, potem zamiana kabli, to nie to. Byłem pewien ze to cewka, sprawdziłem 3 inne i to też nie pomogło. Zastanawiałem się co mogłoby być jeszcze przyczyną i w końcu wpadłem na pomysł by wymienić czujnik położenia wału. Po wymianie odpaliłem Asterkę i nie usłyszałem klekotu traktora tylko odgłos normalnej pracy. Prawdopodobnie autorowi tematu już nie pomogę, ale mam nadzieje że ta informacja przyda się komuś innemu kto ma taki sam problem.

 

Pozdro,

Zaczek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60703-astra-nie-pali-na-1-cylinder-mimo-remontu/#findComment-568296
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności