Gość kozaksa Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) Witajcie. Po ostatnich naprawach: czyszczenie egr(jeszcze nie zaślepiony) czyszczenie przepustnicy, wymianie przepływomierza powietrza na magnetti(ok 260zł). Op-com wywala błąd P0335 Nieprawidłowy sygnał obrotów minimalnych. Ojaw jest taki ,że obroty(na ciepłym silniku temp na wskaźniku ok.92 st) chwilę są na poziomie 1000 obr/min, za chwilę na poziomie 1200, czy 1100. Dodam że obroty nie spadają poniżej 1 tyś. Czy można je ustawić? Czy znowu coś w aucie wysiadło. Oczywiści błąd można wykasować ale problem z obrotami pozostaje i błąd później powraca. Auto się nie dusi, ani nie szarpie(sporadycznie jak np. jadę na 4 biegu ok 50km/h i puszczeniu gazu na chwilkę przerwie jak by chciał zgasnąć ale dodaję gazu i jedzie dobrze) . Odpala też normalnie(po 2 do 3 obrotów silnika nie wiem czy nie za dużo bo tak było odkąd go kupiłem). Poradzicie coś Edytowane 6 Maja 2013 przez kozaksa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60794-b%C5%82%C4%85d-p0335/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boniek1993 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Sprawdź jeszcze dokładnie jeszcze raz czy wszystko dobrze poskładałeś. Możliwe że coś jest nie tak z EGRem albo silniczkiem krokowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60794-b%C5%82%C4%85d-p0335/#findComment-485999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 P0335 - usterka czujnika wału korbowego, ale ten błąd może nie pochodzić od samego czujnika wału korbowego a np. od jego wtyczki, lub też jest taka możliwość że!, od samego początku miałeś problem?, wiesz gdzie jest TPS? - jak masz przepustnicę, z tyłu zaraz za nią jest przykręcony do niej TPS - Potencjometr położenia przepustnicy, musisz sprawdzić czy znajdująca się tam wtyczka z wiązką nie ma założonej takiej plastikowej czarnej ochronnej osłonki na przewody tuż przy tej że wtyczce od TPS-a!, jeśli ten plastyczek ochronny jest założony i zatrzaśnięty na tej wiązce przy tej wtyczce musisz zdemontować ten wąż który pozwoli na dostęp do tej wtyczki od TPS-a i rozłączyć ten czarny ochronny plastyczek i zsunąć go niżej ale nie zapinać!, o to chodzi że tam skacze rezystancja od TPS-a a komp widzi to jak błąd P0335 który wskazuję na usterkę czujnika położenia wału, i wymiana czujnika położenia wału mija się z celem i wydatkiem nie potrzebnej kasy bo motor nie będzie pracował normalnie a błąd będzie tkwił i po skasowaniu wróci, po prostu sprawdź tą wtyczkę od TPS-a i ten plastyczek wg. tego co napisałem, nie jest przy tym dużo roboty a możesz zaoszczędzić na niepotrzebnych wydatkach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60794-b%C5%82%C4%85d-p0335/#findComment-486315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dob12 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Po czyszceniu przepustnicy trzeba zrobić reset mapy uczącej bloku IAC apotem wyregulować predkość jałową (testerem oczywiście)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60794-b%C5%82%C4%85d-p0335/#findComment-486334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kozaksa Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Jednak się okazało, że winny był czujnik położenia wału, ponieważ po napisaniu tego postu(już nie chciałem go poprawiać) miałem problemy z odpaleniem silnika.Wymieniłem czujnik i jest oki( nawet szybciej odpala po jakimś 1 lub 2 obrotach silnika poprzednio 3 do 4 obrotów). Nadmienię ,że po czyszczeniu egr-a, po jakimś czasie zapaliła się pomarańczowa kontrolka chek-engin i auto fatalnie działało na wolnych obrotach i ciężko odpalał trza było dodawać gazu pedałem. Po jakiejś godzinie mu przeszło a kontrolka zgasła. Po podłączeniu op-coma wywaliło jakiś błąd egr-a(wykasowałem oraz zaślepiłem egr blaszką kupioną na allegro, auto dostało trochę leprzego kopa przy przyśpieszaniu). Ciekawe jak długo to podziała(czytałem ,że różnie to bywa z zaślepianiem egr-a).Jak się sknoci egr to mój kumpel dorobi mi emulator egr( założył takowy na silnik x16xe i ponoć działa). Po czyszceniu przepustnicy zrobiłem reset mapy uczącej bloku IAC i obroty powróciły do normy (na 900).Dla tego nie ustawiałem prędkości biegu jałowego(zresztą nie wiem jak to się robi tym op-comem co mam). Na razie auto działa dobrze . Wielkie dzięki wszystkim za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60794-b%C5%82%C4%85d-p0335/#findComment-486759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.