Skocz do zawartości

Astra G - check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Halandilas

Witam.

Od pewnego czasu losowo zapala się kontrolka check engine,
głównie podczas jazdy na autostradzie kiedy stałe są wyższe obroty ale
nie zawsze. W sumie z silnikiem nic wyczuwalnego się nie działo do dziś,
kiedy na dworze było 25 stopni i nie mogłem praktycznie ruszyć pod
górkę z jedynki - 1200 obr i toczymy się. Przeszła burza temperatura 16
stopni i auto w dawnej kondycji.

Logi

Ignition Status,On 12V
Battery Voltage,13.8 V
Main Relay,Active
Spill Valve Relay,Active
Accelerator Position Sensor Signal,0.0 %
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.64 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.32 V
Sim. Idle Switch (Simulated),Active
Sim. Full Load Switch (Simulated),Inactive
Mass Air Flow Sensor,1.96 V
Mass Air Flow Sensor,39.1 kg/h
Boost Pressure,2.16 V
Boost Pressure,94 kPa
Boost Pressure Command,100 kPa
Barometric Pressure,4.73 V
Barometric Pressure,99 kPa
Intake Air Temperature,2.69 V
Intake Air Temperature,39 °C
Coolant Temperature,1.73 V
Coolant Temperature,66 °C
Fuel Temperature,48 °C
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive 12V
Clutch Switch,Inactive
Oil Pressure,Normal
A/C Information Switch (Air Conditioning),Active
A/C Pressure (Air Conditioning),528 kPa
A/C Coding (Air Conditioning),A/C Detected
Actual Injection Start,18.0 °CA
Injection Quantity,5 mg/strk
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,5.1 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),75.0 %
Pump Speed,425 RPM
Engine Speed,849 RPM
Desired Idle Speed,850
Glow Time Relay,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
Vehicle Speed Pulse,Not Received
Vehicle Speed,0 km/h
Telltale (Check Light),Off
Glow Time Telltale,Off 12V
Diagnosis Glow Time Relay,Inactive
Outside Temperature,23 °C

Błędy z dzisiaj (ostatnie kasowane w kwietniu były identyczne)

P0100 - Mass Air Flow Sensor Circuit Invalid Signal
(08) - Not present

P0105 - Boost Pressure Sensor Circuit High Input
(01) - Not present

P1125 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description)
(03) - Not present

P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Not present

Bardzo
proszę o pomoc bo długo już szukam i czytam ale nie jestem do końca
przekonany czy wymieniać np. przepływomierz albo czyścić EGR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/
Udostępnij na innych stronach

Gość maxio69

Przepływomierz do wymianyco pokazuje błąd p0100 tak jak i mi. p0400 niby to błąd związany z egr nie zaszkodzi wyczyścić, ja mam ten sam błąd egr czyszczony 2x i błąd mam nadal.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486368
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Masz silnik z pompą rotacyjną .. więc masz i EGR i sterowanie Turbo na podciśnieniu .. jeżeli te dwa byki występuja razem ..to szukaj dlaczego nie masz podciśnienia .. najpewnie będzie problem z przewodami podciśnieniowymi .. lub samą pompą podciśnienia na alternatorze. Owocnych poszukiwań .. i daj znac co wylapałeś. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486391
Udostępnij na innych stronach

Gość maxio69

A w związku z tym błedem P0400 zapala Ci się też check engine?

Tak czasem jade max zazwyczaj 120km/h a tu ni stąd ni z owąd zapala się check p0400 auto słabnie że max mogę pojechać te 120 i czy spadną mi obroty do 1tys czy też pójdą wyżej check gaśnie dopiero po wył silnika.

Check ten z kluczykiem auto nawet p0400 zaświeci i na niższych prędkościach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486392
Udostępnij na innych stronach

Gość Halandilas

Tak czasem jade max zazwyczaj 120km/h a tu ni stąd ni z owąd zapala się check p0400 auto słabnie że max mogę pojechać te 120 i czy spadną mi obroty do 1tys czy też pójdą wyżej check gaśnie dopiero po wył silnika.

Check ten z kluczykiem auto nawet p0400 zaświeci i na niższych prędkościach.

 

Identycznie to wygląda u mnie. W sumie to ten przepływomierz ma już 160 tys. przejechanych więc nie wiem czy od niego nie zacząć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486394
Udostępnij na innych stronach

Gość maxio69

Przyjacielu kup sobie przepływomierz ;-) pomoże zobaczaysz. Zniknie Ci błąd p0100 i p0400. Możesz wyczyścić przy okazji egr nie zaszkodzi a na pewno pomoże. Uszczelnij sobie tam gdzie masz stare uszelki silikonem na wysoką temp. jak będą dobre te uszelki jeszcze to nawet możesz na nie dać ten silikon.

Tylko nie kupuj używki czy jakiegoś wschodniego producenta. Kup sobie orginał bosha ja dałem jakoś 275zł mechanik znajomy mi z hutrowni zamawiał na allegro widziałem to tak z 300zł + przesyłką.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486472
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Ciśniemnie ładowania,94 kPa

żądanie ciśnienia ładowania,100 kPa

 

Czy to jest duża różnica?

to nie jest żadna różnica .. ale to snapshot na wolnych obrotach a problem wychodzi powyżej 3000 rpm kiedy to turbina kręci się tak szybko i doładowuje tak dużo, że potrzebny jest już upust spalin aby zwolnić turbinę. Niestety wtedy potrzebne jest podciśnienie, aby otworzyć zawór na turbinie. A Ty prawdopodobnie nie masz go w swoim silniku. Dlatego nic nie kupuj .. tylko sprawdź swoje przewody podciśnieniowe i pompę podciśnieniową, która w Twoim aucie jest na alternatorze. Jeżeli występują dwa błędy czyli błąd z EGRa i błąd z turbiny mówiący o za wysoki ciśnieniu doładowania to wtedy brakuje podciśnienia, bo oba te dwa urządzenia w Twoim aucie są sterowane poprzez zmianę podciśnienia. To nic nie kosztuje .. potrzeba oglądnąć dokładnie przewody podciśnieniowe lub sprawdzić za pomocą podciśnienia lub ciśnienia szukając miejsca przedmuchu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60845-astra-g-check-engine/#findComment-486622
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności