Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cyberjasiu

Na początku pisałeś że pobór prądu po wyjęciu pierwszego bezpiecznika głównego spadł do 0.02A

Wypinałeś też bezpiecznik F22 - na licznik, on jest zasilany z innego bezpiecznika głównego (F2) więc raczej ten zasilający licznik zostawiłbym w spokoju.

już po pomiarach , rzeczywiście nie było potrzeby wyciągania bezpiecznika F22 ponowny pomiar na wpiętym pokazał 0,04A a po odpięciu radia 0,03 z podłączonym alarmmem

sprawdziłem żarówki w podsufitówce oraz przy tylnich drzwiach . Na włożonym bezpieczniku F28 (oświetlenie wewnętrzne) zmierzyłem napięcie na końcach kabli przy zamkniętych drzwiach i było 0,44V

przy otwartych 12,53V wymontowałem przełącznik swiatła z tylnich drzwi lecz nadal było napięcie . Zaobserwowałem , że jak wkładałem ten bezpiecznik F28 to słuchać było takie "cykanie " przy przekaźnikach w puszcze bezpieczników, mam tam dwa obok siebie z lewej zielony i obok niebieski czy możliwe , że zwarcie robi się na tych przekaźnikach ??

Sprawdziłem również włącznik światła (pozycyjne , mijania i oświetlenie wnętrza ) ale też zachowuje się normalnie wciśnięty jest do końca ,mimo tego nadal jest zwarcie . Próbowałem wyciągnąć te przekaźniki ale ciężko siedzą . Jakieś dalsze sugestie ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487311
Udostępnij na innych stronach

Sam przekaźnik nie robi zwarcia tylko załącza któryś obwód i dlatego masz ten pobór prądu,

Przekaźnik o którym piszesz jest pewnie w w komorze silnika

http://obrazki.elektroda.pl/1481903700_1367516542.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487322
Udostępnij na innych stronach

1 ponowny pomiar pokazał 0,04A a po odpięciu radia 0,03 z podłączonym alarmmem

 

2 przy zamkniętych drzwiach i było 0,44V

 

3 mimo tego nadal jest zwarcie

ad1.pomiar jak najbardziej ok

ad2. czy napięcie znika po 30 min?

ad3. z czego to wnioskujesz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487325
Udostępnij na innych stronach

Gość cyberjasiu

Co do punktu drugiego to aż tyle nie czekałem po jakiś 2 min. Odlączyłem miernik

Co do punku trzeciego to pomiar prądu na wpiętym bezpieczniku f28 nadal pokazywał odczyt 0, 97 A po minucie

Nie wiem czy to normalne że przwkaźnik od oświetlenia cyka przy wkładaniu bezpiecznika

Dlatego pytałem czy on może powodować zwarcie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487341
Udostępnij na innych stronach

Gość cyberjasiu

Powoli brakuje mi pomysłów szukałem w necie jedni opisują , że może to być wina ściemniacza albo problem z przełącznikiem od świateł , a co wy myślicie jakieś inne pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487356
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przewody pomiędzy budą a klapą, tam lubi się przecierać. sprawdź prąd na f28 po 30 min, jeżeli dalej będzie tak wysoki, to na pewno w tym obw musisz szukać usterki. może dla pewności wypnij niego wszystkie żarówki, naciągaj wiązki przewodów obserwując wskazania amperomierza, jak coś drgnie, to jesteś b.blisko

a przekaźnik, może cykać przy wkładaniu ale jak powinno być w tym przypadku to nie wiem :hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487357
Udostępnij na innych stronach

Gość cyberjasiu

co do usterki to raczej na pewno jest na obwodzie oświetlenia wewnętrznego pytanie tylko gdzie , zastanawiałem się nad tym czy może te krańcówki w drzwiach lub w klapie bagażnika robią zwarcie, przyglądałem się również temu przekaźnikowi spróbuje go wyjąć i zobaczę czy będzie działać to oświetlenie po włączeniu przełącznika , bo o ile dobrze rozumiem ten przekaźnik załącza oświetlenie przy otwarciu drzwi w aucie i podaje sygnał do ściemniacza po ich zamknięciu , zastanawia mnie czy to napięcie powinno być na końcówkach przewodów od oświetlenia , przypomnę 0,44 V czytałem gdzieś na forum , że jak ktoś zakładał ledy to one cały czas lekko świecą to może to normalne, że jest tam to napięcie.

post-39533-0-18877100-1368950412_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-487464
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość cyberjasiu

przepraszam , że tak długo nie odpisywałem problem został rozwiązany , przyczyną była ułamana prowadnica w schowku kierowcy po stronie wyłącznika , cały czas paliło się światło w schowku :)

Akumulator miał już swoje lata i pewnie dla tego nie wytrzymywał do rana .

 

dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60916-roz%C5%82adowuj%C4%85cy-si%C4%99-akumulator/page/4/#findComment-533440
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności