Gość Deadline Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Witam wszystkich, Mam wielki problem z moją Vectra 1.8 16v 2003 r. Sprowadziłem ją z Niemiec i co sie okazało ma zepsutą automatyczna skrzynie biegów ( VT20 ). Jak ruszałem samochodem to przy 60 km/h zaczęły mi się ślizgać obroty, prędkość spadała samochodu, zaczął się dławić po czym przełączał sie w tryb awaryjny (pojawił sie kluczyk na desce rozdzielczej) i nie mozna bylo dodawać gwałtownie gazu bo tak to ciągle sie ślizgał. Pojechałem Vectrą do mechanika, który stwierdzil, że trzeba ją rozebrac i zobaczyc co jest. Powiedział, że trzeba kupic komplet uszczelek z pistonami (tłokami) oraz komplet tarcz, które byly popalone a w skrzyni pojawił sie olej więc uszczelki trzeba bylo wymienic. Filtr oczywiscie tez został wymieniony. Nic to nie dało wiec szukał dalej. Stwierdził, że wszystko działa i jedynie co to może byc problem ze sprzęgłem, które od razu poszlo do regeneracji i oczywiscie nic to nie dało. Szukam więc rozwiązania w internecie więc błagam, POMOZCIE MI Jęśli wiecie cos na ten temat to piszcie bo nie mam zamiaru wydac kolejnych 4 tys zl Pozdrawiam i licze na pomoc :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 1.zmiem speca 2.wypada odczytac bledy skyni a dopiero potem sie brac za naprawe 3.olej w skrzyni byc musi w skrzyni pojawił sie olej wiec nie wiem co to za stwierdzenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-487807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deadline Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Odczytał błedy i jest to bład nr P1882 ktory dotyczy ślizgania się skrzyni. Nie wiem dokladnie jaki jest opis tego błedu ale w skrócie ślizganie się skrzyni. Wiem, że olej musi być ale nie w środku miedzy wszytskimi częściami skrzyni i to dlatego zostały wymienione tez wszystkie uszczelki. Może jakieś inne pomysły??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-487815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 jak nie miedzy czesciami ?? tarczki spalone bo olej albo stary albo za malo go bylo z tego co znalazlem blad tyczy awarii elektrozaworu cos czuje ze ten gosc o skrzyniach automatycznych ma niewielkie pojecie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-487909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakman Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 jak nie miedzy czesciami ?? tarczki spalone bo olej albo stary albo za malo go bylo z tego co znalazlem blad tyczy awarii elektrozaworu cos czuje ze ten gosc o skrzyniach automatycznych ma niewielkie pojecie błąd "P1882 -08 ślizganie się komponentów skrzyni biegów" nie dotyczy elktrozaworu, jest błędem ogólnym stwierdzającym nadmierną różnicę w ilości obrotów odczytanych z czujników ISS oraz VSS. Wskazuje na usterkę mechaniczną skrzyni czyli np. źle spinany forward lub rewers, lub ślizganie się łańcucha przez nieutrzymywanie ciśnień przez bieżnie lub zużyty łańcuch. Przyczyną może również być źle spinany lock-up sprzęgła. Olej w skrzyni był czysty w prawidłowej ilości, tarcze były przypalone (przegrzane) ale nie spalone . Bieżnia driven shaft miała lekko uszczypnięte jedno uszczelnienie, ale wymiana niczego nie zmieniła. Bieżnie i łańcuch w skrzyni są w stanie idealnym wymiary elementów w normach. Uszczelnienia i pistony zostały wymienione, tarcze również. Skrzynia wewnątrz jak nowa a problem wypinania pozostał. Ciśnienie w trakcie jazdy utrzymuje się na poziomie 220 PSI i nie zmienia się w momencie wypinania (mierzone zegarem) pompa daje ciśnienie do 880 PSI (ponad 60 bar), jakieś pomysły kolego o wielkim pojęciu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-489486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 a Ty to ten mechanik ?? napisalem co znalazlem o tym bledzie skrzyniami automatyczniymi sie nie zajmuje wiec nie powiem co robic skoro twierdzisz ze wszystko gra i nie ma to nic wspolnego z elektrozaworem to szukaj dalej niestety tutaj speca od melexow nie ma polecam forum automaty.pl ja tam szukam pomocy jak czegos nie moge rozkminic z automatem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-489540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakman Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Temat ogarnięty, skrzynia już działa należycie. Problem leżał po stronie źle złożonego przez niemców sterownika hydraulicznego. Ja do czyszczenia wyjąłem i złożyłem wszystko tak jak było (robię fotki), ale po porównaniu ze schematem (który niełatwo zdobyć do tego wynalazku) okazało się że nie wszystkie elementy sterownika są założone prawidłowo. Pomogła również aktualizacja softu, po której komputer zaczął gadać do rzeczy i pokazał błąd "P0741 - przetwornik momentu obrotowego lock-up zablokowany w pozycji otwartej" i chociaż wiadomo było gdzie szukać (sprzęgło wcześniej zostało zregenerowane) Teraz autko śmiga aż miło. Pozdrawiam i życzę wszystkim prostszych usterek a najlepiej bezawaryjnej jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/61070-problem-z-automatem-skrzyni-vt2025/#findComment-490092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.