Skocz do zawartości

Błąd zasialnia pompy paliwa, gasnie na luzie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lazarus

Witam

Pisze nowy wątek bo przeczytałem masę postów na ten temat każde forum mówi co innego. Mój przypadek też jest specyficzny więc z góry proszę o nie odsyłanie i pisanie poszukaj w google.

Astra G 2002 rok
silnik benzyna Z16SE bez gazu
140 tys. przebiegu

Kilka problemów które chyba zbiegają się w jedno

Auto po diagnozie wypluwa błędy
Zasilania pompy paliwa
sondy lambda
czujnika prędkości

Wszystko zaczęło się jednego pięknego dnia po zalaniu paliwa z shella miałem rezerwę dolałem 10l odpalam auto i od razu błąd. Następnego dnia auto niby ok ale po zgaszeniu silnika nie odpaliło, po około 20 min pali od strzału. Teraz objawy są takie że rano odpalam auto od strzału ładnie chodzi obroty podniesione silnik się dogrzewa po kilku kilometrach po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty spadają do granicy 500 i wracają na 1000 po kolejnych km auto gaśnie czasem mogę przejechać na sprzęgle i obroty się trzymają a czasem auto spada z obrotów i silnik się gasi. Cały czas jest tak że po dojechaniu i wyłączeniu silnika już go nie można odpalić dopiero po paru godzinach auto zaskakuje od strzału, często jest też tak że auto jak by traci moc pedał gazu w podłodze lekkie pomruki silnika jak by chciał a nie mógł i auto gaśnie i znowu nie można odpalić.

Dodatkowo zwiesił się prędkościomierz nie pokazuje prędkości do 80km/h powyżej wszystko ok, po zwolnieniu do 60km/h znowu spada do zera.

 

Auto po diagnozie komputerowej przekaźniki i bezpieczniki dobre, pompa paliwa sprawdzona, czujnik wału wymieniony przepustnicę czyściłem ale sam więc nie wiem czy dokładnie, gdzieś jeden kabelek był urwany zlutowany i podpięty

 

Obecnie jeżdżę ze zworą na przekaźniku pompy paliwa którą usuwam po wyłączeniu silnika aby nie rozładować akumulatora, dało to tyle że gaśnie na niskich obrotach ale nie traci już mocy w najmniej odpowiednich momentach ale po zagrzaniu silnika czuć w aucie benzyną.

 

Proszę o konkretne rady i sugestie

 

To co znalazłem na ten temat w google i na forach pytanie jak to się ma do mojego przypadku

 

wiem że może być to problem czujnika temperatury ale czy na pewno

parę postów mówiło o czyszczeniu przepustnicy czyściłem nic nie dało

uszczelniacz silniczka krokowego

silnik może brać lewe powietrze hmm raczej nie

nie sprawdzałem filtru paliwa ale czy coś to da

i co z tymi zegarami bo już jestem zmieszany czy czujnik prędkości jest w piaście lewego koła czy w zegarach i co może powodować blędny odczyt prędkości dla ECU

 

Z góry dzieki za konkrety, darujcie sobie kom typu nie używasz przecinków albo poszukaj google.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/61158-b%C5%82%C4%85d-zasialnia-pompy-paliwa-gasnie-na-luzie/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności