Gość mech. Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Cześć. Od niedawna jestem posiadaczem astry G z silnikiem 1.6 16V. Od samego początku mam problem z falowaniem obrotów. Objawia sie to tak, że po uruchomieniu obroty wskakują na 1500 i długo sie utrzymują. Jak jest cieplej ( ale nie wiem, czy to ma decydujący wpływ ) po uruchomieniu silnik wskakuje na 3500 obrotów. Po dłuzszej chwili obroty spadają ale nie sa stabilne, wahaja sie od 500 do lekko ponad 1000. Wymieniłem świece, czyjnik temetratury cieczy, ten koło termostatu, czujnik temp. powietrza, ten w rurze koło filtra powietrza. Wymieniłem EGR na nowy Magneti Marelli na chwile pomogło tak mi się wydaje. Po podpięciu do kompa nie widać żadnych błędów. Sondę lambda sprawdzał elektryk podobno jest ok. Troche brak mi konceptu co to może być. Na moje oko wygląda to tak jakby silnik dostawał lewe powietrze i dlatego wchodzi na obroty. Ssprawdzałem i serwo hamulców i pompkę tą koło filtra powietrza ale wyszło , że jest ok. Naczytałem się róznych postów ale na nic mnie to nie naprowadziło. Może ktoś z posiadaczy tego silnika miał taki problem bedę wdzięczny za podpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ten temat czytałeś http://forum.opel24.com/topic/44189-opel-astra-2-16-16v-falowanie-obrotow-po-ssaniu/ ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-490950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Teraz tak. Tylko w moim przypadku to raczej nie to. Nie moge dojść przyczyny tak zmieniających sie obrotów. Np dzis wyjeżdżając z pracy po uruchomieniu silnika obroty wskoczyły na 3500 i długo się utrzymywały. nie ma bata żeby silnik wszedł na takie obroty musi dosyać dodatkowe powietrze. Nie pisałem wcześniej, że przeczy ściłem przepustnicę, wymieniłem potencjometr na przepustnicy, krokowiec i nic nie pomogło. Chyba nie pozostanie nic innego jak po kolei eliminować mozliwości. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez Kacper zb. cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-490961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BigPiotr Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) W twoim profilu masz silnik 8v a w tytule 16v??? W moim tak miałem jak wyleciał mi wężyk doprowadzający powietrze od tyłu do przepustnicy (przypominam silnik 16v) Tam jest taki miękki cienki wężyk nasadzany na króciec. Wystarczyło go włożyć (nasadzić). U Ciebie objawy sugerują, że może on się ledwo trzymać (obroty 1000) lub całkiem spadać - się uchylać obroty (obroty 3500). Generalnie trop lewego powietrza wydaje się dobry. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez Kacper zb. cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-490993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Mam jeszcze nie zmieniony profil bo wczesniej miałem 1.6 8 V teraz mam 16V. Co do węzyków to spradziłem są ok. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez Kacper zb. cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-491000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koszal83 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Skoro czyściłeś przepustnice to domniemam że ją wyciągałeś także może być nieszczelność pod uszczelką przepustnicy wtedy też obroty szaleją.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-491339 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Uporałem sie z problemem. W sumie zrobiłem to sam. W miedzyczasie byłem w dwóch warsztatach. Jeden to autoryzowany serwis. Ci to dopiero wymyslili, że mam trzymać silnik na obrotach 4500 przez 15 minut. Ale do rzeczy. Do pulsujących obrotów doszło zwarcie w instalcji elektrycznej. objwiało sie tym, że po deszczu świeciła sie lampka w bagazniku (pomimo odłączenia kabla w klapie) świeciły sie kontrolki na desce pracowała dmuchawa. Jak auto wyschło objawy ustępowały. Winowajcą była wiązka kabli znajdująca się z lewej stron tylnej klapy. Po odsłonięciu gumowej osłony łaczącej klapę z nadwoziem pokazały się przewody z uszkodzoną izolacją. Dodatkowo guma przeciekała ze starości. Wymieniłem gumę na nową i zaizolowałem przewody, dodatkowo poprawiłem połaczenie masy komputera ( na silniku). Jezdżę już dwa tygodnie i wszystko jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-494102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raado Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Witam. Mam podobny problem jak wyzej. Podczas jazdy co jakis czas (np. dzisiaj zdarzylo sie to 2 razy...a ostatnim razem jakies 3tygodnie temu) silnik zaczyna sie krztusic, trzesie autem, zapalaja sie wszystkie kontrolki i samochod staje. Po 10minutach odpala i samochod dalej jedzie bez problemow. Ostatnim razem jak mialem podobna sytuacje zadzwonilem po pomoc drogowa i chlop nic nie stwierdzil bo samochod odpalil bez problemu...na komputerze nie pokazalo zadnych bledow, prad z akumulatora tez nie ucieka bokiem. Jezeli jest ktos w stanie pomoc, bede wdzieczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-498693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.