Skocz do zawartości

Problem z obrotami 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od niedawna jestem posiadaczem astry G z silnikiem 1.6 16V. Od samego początku mam problem z falowaniem obrotów. Objawia sie to tak, że po uruchomieniu obroty wskakują na 1500 i długo sie utrzymują. Jak jest cieplej ( ale nie wiem, czy to ma decydujący wpływ ) po uruchomieniu silnik wskakuje na 3500 obrotów. Po dłuzszej chwili obroty spadają ale nie sa stabilne, wahaja sie od 500 do lekko ponad 1000.

Wymieniłem świece, czyjnik temetratury cieczy, ten koło termostatu, czujnik temp. powietrza, ten w rurze koło filtra powietrza. Wymieniłem EGR na nowy Magneti Marelli na chwile pomogło tak mi się wydaje. Po podpięciu do kompa nie widać żadnych błędów. Sondę lambda sprawdzał elektryk podobno jest ok.

Troche brak mi konceptu co to może być. Na moje oko wygląda to tak jakby silnik dostawał lewe powietrze i dlatego wchodzi na obroty. Ssprawdzałem i serwo hamulców i pompkę tą koło filtra powietrza ale wyszło , że jest ok. Naczytałem się róznych postów ale na nic mnie to nie naprowadziło. Może ktoś z posiadaczy tego silnika miał taki problem bedę wdzięczny za podpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak. Tylko w moim przypadku to raczej nie to. Nie moge dojść przyczyny tak zmieniających sie obrotów. Np dzis wyjeżdżając z pracy po uruchomieniu silnika obroty wskoczyły na 3500 i długo się utrzymywały. nie ma bata żeby silnik wszedł na takie obroty musi dosyać dodatkowe powietrze. Nie pisałem wcześniej, że przeczy ściłem przepustnicę, wymieniłem potencjometr na przepustnicy, krokowiec i nic nie pomogło. Chyba nie pozostanie nic innego jak po kolei eliminować mozliwości.

Edytowane przez Kacper
zb. cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-490961
Udostępnij na innych stronach

W twoim profilu masz silnik 8v a w tytule 16v???


 

W moim tak miałem jak wyleciał mi wężyk doprowadzający powietrze od tyłu do przepustnicy (przypominam silnik 16v) Tam jest taki miękki cienki wężyk nasadzany na króciec. Wystarczyło go włożyć (nasadzić).

U Ciebie objawy sugerują, że może on się ledwo trzymać (obroty 1000) lub całkiem spadać - się uchylać obroty (obroty 3500).

Generalnie trop lewego powietrza wydaje się dobry.

Edytowane przez Kacper
zb. cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-490993
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze nie zmieniony profil bo wczesniej miałem 1.6 8 V teraz mam 16V. Co do węzyków to spradziłem są ok.


 

Edytowane przez Kacper
zb. cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-491000
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uporałem sie z problemem. W sumie zrobiłem to sam. W miedzyczasie byłem w dwóch warsztatach. Jeden to autoryzowany serwis. Ci to dopiero wymyslili, że mam trzymać silnik na obrotach 4500 przez 15 minut. Ale do rzeczy. Do pulsujących obrotów doszło zwarcie w instalcji elektrycznej. objwiało sie tym, że po deszczu świeciła sie lampka w bagazniku (pomimo odłączenia kabla w klapie) świeciły sie kontrolki na desce pracowała dmuchawa. Jak auto wyschło objawy ustępowały. Winowajcą była wiązka kabli znajdująca się z lewej stron tylnej klapy. Po odsłonięciu gumowej osłony łaczącej klapę z nadwoziem pokazały się przewody z uszkodzoną izolacją. Dodatkowo guma przeciekała ze starości. Wymieniłem gumę na nową i zaizolowałem przewody, dodatkowo poprawiłem połaczenie masy komputera ( na silniku). Jezdżę już dwa tygodnie i wszystko jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-494102
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Mam podobny problem jak wyzej.

Podczas jazdy co jakis czas (np. dzisiaj zdarzylo sie to 2 razy...a ostatnim razem jakies 3tygodnie temu) silnik zaczyna sie krztusic, trzesie autem, zapalaja sie wszystkie kontrolki i samochod staje. Po 10minutach odpala i samochod dalej jedzie bez problemow.

 

Ostatnim razem jak mialem podobna sytuacje zadzwonilem po pomoc drogowa i chlop nic nie stwierdzil bo samochod odpalil bez problemu...na komputerze nie pokazalo zadnych bledow, prad z akumulatora tez nie ucieka bokiem.

 

Jezeli jest ktos w stanie pomoc, bede wdzieczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62314-problem-z-obrotami-16-16v/#findComment-498693
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności