Gość Karlos_ Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, mam problem z silnikiem w Corsie C 1.0 Krótka historia: w aucie palił się check engine na żółto. Pomimo tego jeżdziło normalnie, wszystko ok. Chciałem wykasować check enigine i oddałem auto na komputer. Powiedzieli że był błąd EGR i sonda lambda..... Wymienili sonde lambde, oczywiście bez mojej wiedzy, EGR nie chcieli ruszać, bo pierniczyli że to cały skomplikowane i cały układ trzeba wymieniać..... no comment. Po wizycie u nich, auto zupełnie inaczej jechało, o wiele gorzej, co napiszę w objawach poniżej. Jako że auto nie używałem pare miesięcy po odebraniu z warsztatu, to stało niejeżdżone. Niedawno się za nie zabrałem i sytuacja wygląda tak: Objawy: - słaba moc,szarpanie po zmianie biegów i dławienie się - z dolnych obrotów ciężko przyśpiesza, trzeba mocno kręcić żeby jakoś jechał - po odpaleniu obroty utrzymują się na ok 1200-1300 i po czasie spadają do 600 obr - ciągłe za niskie obroty na wspomnianych 600 Poza tym auto odpala od strzała i co lepsze, po tym czasie jak auto stało z rozładowanym akumulatorem, nie pali się już Chech Engine i żadne inne kontrolki, na desce jest czysto. Z czynności które zrobiłem, to zaślepiłem EGR i wyczyściłem przepustnicę. W moim odczuciu raczej nic się nie zmieniło, może objawy są delikatnie mniejsze, ale nadal jest kiepsko. Auto szarpie, trzeba piłować żeby jechało. Odczepiając wtyczkę od przepływomierza pojawia się błąd na desce i auto telepie i gasnie. proszę o porady co jeszcze mogę sprawdzić, czy może podjechać na regulacje przepustnicy ? Edytowane 23 Czerwca 2013 przez Kacper tytuł tematu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość black3r Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Nie pokazuje ci juz bledow bo jak auto stalo z rozladowanym akumulatorem to bledow nie ma juz wpamieci   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 To Cię ładnie w ch... zrobili . Niech zwrócą Ci kasę za sondę , bo to raczej nie jej wina . Egr albo przepływomierz , ram bym szukał przyczyny . Nie pokazuje ci juz bledow bo jak auto stalo z rozladowanym akumulatorem to bledow nie ma juz wpamieci - nie do końca prawda . , po tym czasie jak auto stało z rozładowanym akumulatorem, nie pali się już Chech Engine i żadne inne kontrolki, na desce jest czysto. a przy odpalaniu ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Błąd sondy lambda nie pochodził bezpośrednio od niej!, niepotrzebna wymiana sondy na nową i naciąganie na koszta!, widać jakich mamy w PL fachowców naciągaczy;( a za EGR-a to już się wziąć nie chcieli, zaślepienie zacinającego się EGR-a nic nie da!, najpierw trzeba go wyczyścić i upewnić się że jest sprawny:) dopiero potem zaślepić profilaktycznie, jeśli okazało by się że nadal brakuje mocy do sprawdzenia i do wymiany przepływomierz...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos_ Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 To Cię ładnie w ch... zrobili . Niech zwrócą Ci kasę za sondę , bo to raczej nie jej wina . Egr albo przepływomierz , ram bym szukał przyczyny . - nie do końca prawda . a przy odpalaniu ? Przy odpalaniu tak, gasnie po sekundzie dwóch.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos_ Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 EGR wyczyściłem na błysk, czy jest sprawny to nie wiem, nie podłączyłem napięcia czy się rusza, ale jeżeli jest zaślepiony i całkowicie odcięty od obiegu, to chyba to już nie ma znaczenia w jakim jest stanie ? No to pozostaje przepływomierz.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Aby wykluczyć przepływomierz musisz wykluczyć pierw EGR - jedno z drugim ściśle ze sobą współpracuje, możesz skręcić przepływkę na podmiankę i o ile EGR-a masz sprawnego to po wymianie przepływomierza na sprawny, różnica w kulturze pracy będzie widoczna od razu:) przejedź się wówczas a się przekonasz;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos_ Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Aby wykluczyć przepływomierz musisz wykluczyć pierw EGR - jedno z drugim ściśle ze sobą współpracuje, możesz skręcić przepływkę na podmiankę i o ile EGR-a masz sprawnego to po wymianie przepływomierza na sprawny, różnica w kulturze pracy będzie widoczna od razu:) przejedź się wówczas a się przekonasz;) Ale wyjaśnij mi, dlaczego mam nadal zajmować się EGRem skoro go wyeliminowałem przez zaślepienie ? Jeżeli byłby nawet niesprawny i był zacięty w pozycji otwartej, to i tak ani grama spalin nie dostaje się do silnika.. A problemy EGR są takiej natury, że to właśnie przez głównie zacinanie się w pozycji otwartej zamulają silnik poprzez puszczanie dużej ilości spalin do mieszanki. Skoncentruje się na przepływomierzu ale żeby mieć pewność, chciałbym wykluczyć jeszcze przepustnicę na 100% - jak to zrobić ? bo czyszczenie jej, nie daje mi gwarancji że do końca jest sprawna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Nie upieram się żebyś grzebał przy zaworze, nie możesz go wyeliminować poprzez fakt że go wyczyściłeś (bardzo dobrze zrobiłeś) i zaślepiłeś, zawór musi być sprawny i o ile twój de facto jest już sprawny - nie zacina się wówczas jest wyeliminowany i możesz sprawdzić przepływomierz!, musisz skręcić przepływkę na podmiankę i sprawdzić! żeby nie kupować części w ciemno bez sprawdzenia (zawsze warto się wcześniej upewnić!!), przepustnicę możesz zostawić w spokoju! skoro już ją wyczyściłeś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karlos_ Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Przepływomierza na podmiankę nie mam, dlatego chcę się upewnić przed zakupem nowego. Odnośnie kontrolek, po przekręceniu stacyjki, pali się żółtra kontrolka silnika, czyli ta od emisji spalin i kontrolka pod nią, auto z kluczykiem. Po odpaleniu silnika obydwie gasną. edit: Więc tak, kontrolka od emisji spalin jest w porzadku, tj świeci się po zapłonie i gaśnie po rozruchu. Kontrolka auta z kluczykiem powinna świecić się kilka sekund po zapłonie i zgasnąć po rozruchu. U mnie jak pisałem, świeci się przy zapłonie cały czas i gaśnie dopiero po rozruchu. I to jest dziwne bo w instrukcji nie ma o tym wzianki, bo na kontrolka może jeszcze mrugać na zapłonie lub palić się po rozruchu.. Zrobiłem inspekcję, policzyłem liczbę mrugnięć i wyszło tak: P 10-5-5-10 oraz P 10-1-10-10 , domyślam się ze 10 mrugnięc to jest 0, więc wychodzi błąd P0550 oraz P0100 P0550 - Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego ( nie mam wspomagania w aucie ) P0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - chyba to będzie to : P Brać nowy zamiennik, czy używke Bosha ? Edytowane 24 Czerwca 2013 przez Karlos_ Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62463-szarpie-s%C5%82abo-przyspiesza-za-niskie-obroty-corsa-c-10/#findComment-491982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.