Skocz do zawartości

Szarpie ,słabo przyspiesza, za niskie obroty - Corsa C 1.0


Rekomendowane odpowiedzi

Aby zaślepić egr , musi być elektrycznie sprawny inaczej nic to nie da . Wyczyściłes go ale elektrycznie nie sprawdziłeś , więc nie wyeliminowałes jego uszkodzenia .

Nie jestem pewien ale metoda gaz-hamulec chyba zadziała u Ciebie ...

Co do błędu , wcale nie musi byc od samej przepływki , jesli jest padnięta .

Mogą byc generowane błędy z podzespołów za nią , a więc egr , sonda

 

Tak jak pisałem, wyszedł błąd związany z nieprawidłowym sygnałem z przepływomierza i uważam że na tą chwilę nie ma co dalej szukać. Sprawdzę w jakim stanie jest moja obecna i ewentualnie kupię uzywany oryginał Bosha i dam znać jaki efekt. Dzieki.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Karlos_

Kupiłem nowy przepływomierz Bosha. Zdjąłem klemy na pół h, zamontowałem go i... bez zmian. Tj silnik odpalił normalnie, z jakieś 2 minuty był na ssaniu 1200 obr i zszedł do 600 obr...

 

Pojechałem się przejechać i bez zmian na drodze. Wydaje mi się że troche zbyt pochopnie go kupiłem. Założyłem z powrotem ten stary, który w zasadzie był indentyczny w środku i czysty jak ten nowy. Nowy odeśle do sprzedawcy.

 

Wcześniej po odłączeniu przepływomierza, silnik telepał i gasł i ciężko było go odpalić. To było przed czyszczeniem przepustnicy. Obecnie na odpiętej przepływce silnik spada poniżej 500 obr, trzeba trochę pogazować i przełącza się na parametry awaryjne i obroty jałowe wskakują na 800.

Przejechałem się na odpiętej i jest dalej to samo, ale patrząc dokładnie na zachowanie auta, to chyba jednak się myliłem co do jego mocy i szarpania.

 

Na co dzień jeżdżę mocniejszym dieslem i te 58 koni w poj. 1.0 chyba mnie zmyliła więc co do mocy, to chyba jest ok... auto w sumie przyśpiesza, wkręca się do tych 4500-5000 obr. A co do szarpania... to chyba poduszki silnika albo skrzyni.. bo jak zmianę biegów wykonam łagodniej i płynniej, to jest w porządku. Problem jest podczas sprintu przy szybkich zmianach biegów, jest bujnięcie jedno dwa,ale przyśpiesza dalej. Trzeba zdiagnozować poduchy.

 

Generalnie to jutro jeszcze przeczyszczę przepustnicę jeszcze raz dokładniej.

 

 

I teraz ciekawostka, na starym przepływomierzu silnik po odpaleniu spada do 600 obr i po 3-4 sek obroty wzrastają do 800....

Edytowane przez Karlos_

 

Gość marti82

Myślę że przepływomierz jest sprawny ten co masz, problem nie tkwi w nim tylko w EGRz-e, wymienili ci niepotrzebnie sondę lambda! która też była dobra a wpakowali ci może jakiś tańszy zamiennik i też nie będzie tak jak powinno, musisz sprawdzić jaką aktualnie masz sondę, czy oryginał Boscha czy coś tańszego, skoro wyszedł błąd EGR-a to nim się powinieneś zająć tak jak wcześniej pisaliśmy, regulatora biegu jałowego na razie też bym nie wymieniał i nie ruszał póki co...

 

Gość Karlos_

marti82 o tym nie pomyślałem, bo auto właśnie po odebraniu z warsztatu gorzej zaczeło jechać, wymienili sonde i może faktycznie włożyli zamiennik, dzisiaj to sprawdze.

 

Gość Karlos_

Zerknąłem dzisiaj na sonde i wcale nie została wymieniona, bo jest stara i sparciała a co najlepsze po odłączeniu kostki nie pojawia się błąd na desce i nie ma żadnej reakcji silnika.

 

Przy odłączeniu przepływki, również nie pojawia się żaden błąd, czy tak powinno być, że komputer nie sygnalizuje żadnych błędów ?

 

Gość marco84

Kolego ,

jak ma się sprawa z rozrządem ?

Orientujesz się czy był kiedykolwiek wymieniany ?

Jaki przebieg auta ?

Często bywa tak , że szarpania przy zmianie biegów , w tym silniczku , to pierwsze oznaki końca rozrządu .

Fajnie by było , jakbyś nagrał pracę rozgrzanego silnika .

Co do sondy , w Twojej maszynie są raczej dwie - przed katalizatorem i za nim , więc może tą drugą wymienili .

No i egr . Wymontuj go i na skrajne piny , zapodaj 12 V . Grzybek powinien ruszyć , jeśli nie , trzeba dobrze wyczyścić . Jeśli po tym wywalał by błąd , jest padnięty elektrycznie i do wymiany .

Edytowane przez marco84

 

witam po przerwie. Byłem się podpiąc pod komputer i wyszły 2 błędy, te które już sam zdiagnozowałem, zostały usuniete i nie świeci się już kontrolka samochodu z kluczykiem po przekręceniu zapłonu. Odnośnie obrotów wolnych, to zadane są 750 i o dziwo tyle pokazuje komputer, obrotomierz widocznie trochę zaniża. Sprawdziłem jeszcze przepływkę i sprawna, na wolnych 9 kg powietrza, napięcia ok. 1.4 v

 

Tak jak podejrzewałem, będą to raczej poduszki silnika, bo zmieniając biegi płynnie z lekkim poślizgiem, auto zachowuje się poprawnie. Po zmianie biegu i ostrym puszczeniu sprzęgła, występuje bujanie. Co do dynamiki, to poprostu się pomyliłem. Zapomniałem że to 3 cylindry i niska pojemność i trzeba trochę kręcić żeby jechało.

 

Jak załatwie temat poduszek, to dam znać czy to było to.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności