Gość maximart Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Witam Jestem nowym uzytkownikiem forum i nowym właścicielem Signum 1,9 cdti 150 kucyków. Mam zatem kilka pytań dotyczących tego modelu: 1. Mam do wymiany kolektor ssący Pierburg - pytanie czy zużyty kolektor może w jakiś sposób wplywać na prace automatycznej skrzyni biegów ? Czasami lekko szarpie w zaleznosci od obrotów silnika. 2. Wymienone zostały spręzyny przód razem z łożyskami amortyzatorów - niestety podczas skretu kierownicą strasznie trzeszczy - pytanie jaka moze byc jeszcze przyczyna skoro łożyska zostały wymienione? 3.Chce wymienic komplet amortyzatorów - jakie proponujecie? I ostatnie pytanie , mam opony 215/55/17 - samochód ściąga w prawo,zbieżność ustawiona koła wyważone nie wiem co jest grane ,zawiesznie sztywne wszystko wymienione drążki itd... (samochód nie był powypadkowy) Co jest grane? Diagnosta powiedział zeby zmienic opony z przodu i powinno byc ok.' Proszę o porady za które dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 ad1. Raczej bym stawiał na EGR. Jak kolektor pada to samochód jest raczej zamulony. Czemu wymieniasz kolektor, klapy padły ? Robiłeś całą geometrię - przód i tył czy tylko przód ? Czemu masz wymieniać opony, coś z nimi nie tak ? Nierównomiernie zjechane ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Jeśli ktoś wcześniej jeździł ze złą geometrią lub opony zozstały przełożone przód tyłlub z innego auta to będzie powodem ściągania. Ja wobydwu autach zostawiłem otwarte na maksa i zakleiłem silikonem. Z autami nic się nie dzieje więc po co wymieniać? Co do zawieszenia, to czasem lubi wydawać takie dzwięki sworzeń wachacza lub końcówki drążków. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 W dniu 25.06.2013 o 18:00, radmax napisał: ad1. Raczej bym stawiał na EGR. Jak kolektor pada to samochód jest raczej zamulony. Czemu wymieniasz kolektor, klapy padły ? Robiłeś całą geometrię - przód i tył czy tylko przód ? Czemu masz wymieniać opony, coś z nimi nie tak ? Nierównomiernie zjechane ? Jest muł do 2000 obrotów potem wyrywa jak szalony,ale i tak jakoś dziwnie zmienia biegi raz gładko 1,2, a 3 szarpie,klapy padły czasami czuć spaliny w kabinie. robiłem całą geometrie na HUNTER , Opony juz były, moze cos nie jest tak z prawą oponą ,koncówka prawego drązka była strasznie zrypana.(wymieniona) Autko jest fajne dobrze wypasione tylko te defekty, wiedziałem co kupuje i o tych niedogodnosciach tez ,ale chce mieć lalke wiec wymienie i naprawie co sie da.Prosze o wskazówki od doświadczonych kolegów.Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 W dniu 25.06.2013 o 20:15, popencjusz napisał: Jeśli ktoś wcześniej jeździł ze złą geometrią lub opony zozstały przełożone przód tyłlub z innego auta to będzie powodem ściągania. Ja wobydwu autach zostawiłem otwarte na maksa i zakleiłem silikonem. Z autami nic się nie dzieje więc po co wymieniać? Co do zawieszenia, to czasem lubi wydawać takie dzwięki sworzeń wachacza lub końcówki drążków. Dziekuje za odpowiedz,zawieszenie Jest zrobione (amorki jeszcze zostały) No właśnie nie wiem co to za opony,znaczy historii nie znam ,myśle ,że to założone troche lepsze do sprzedazy i nie jezdziły na tym aucie. Kolektor dostałem nowy wiec bede wymieniał .Martwi mnie ta skrzynia ,miałem kiedyś Audi 100 w automacie i wszystko gładko chodziło bez szarpnięć i opóźnień .Martwie się ,że to może być uszkodzony sterownik skrzyni,da sie podróżować ,ale u mnie musi być cacuszko wiec szukam odpowiedzi i mądrych rad doświadczonych kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Odnośnie ściągania, to sprawdź luzy z tyłu na bananach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 W dniu 25.06.2013 o 21:24, Rafał_79 napisał: Odnośnie ściągania, to sprawdź luzy z tyłu na bananach. Teoretycznie jest ok wymienione zostały jakies gumki za grosze bo cos pukało. Sprawdze i to dzieki za podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Najpewniej gumy stabilizatora, a banan to wahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 jak banany sa do wymiany to napewno geometria tylnej osi jest źle ustawiona .. po wymianie bananów potrzeba zrobić geometrię ponownie; przerabiałem to .. przód geometria ok a z tyłu ktoś ją po prostu spieprzył i samochód jeździł 2000 km w drifcie zanim sie pokapowałem co jest grane .. opony były do wywalenia. co do kolektora .. nowy musi być ze sterownikiem (to jest komplet i tak jest wysyłany z fabryki i tak jest kalibrowany) .. inaczej możesz sobie darowac wymianę, bo może łapać błedy w skrajnych położeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximart Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 W dniu 26.06.2013 o 07:22, grzes08 napisał: jak banany sa do wymiany to napewno geometria tylnej osi jest źle ustawiona .. po wymianie bananów potrzeba zrobić geometrię ponownie; przerabiałem to .. przód geometria ok a z tyłu ktoś ją po prostu spieprzył i samochód jeździł 2000 km w drifcie zanim sie pokapowałem co jest grane .. opony były do wywalenia. co do kolektora .. nowy musi być ze sterownikiem (to jest komplet i tak jest wysyłany z fabryki i tak jest kalibrowany) .. inaczej możesz sobie darowac wymianę, bo może łapać błedy w skrajnych położeniach. Jak to kolektor wymienia sie w komplecie ze sterownikiem??? Mam fabrycznie nowy to chyba jest tam sterownik (sterownik montowany jest w kolektorze czy jest w innym miejscu?) Sprawdziłem co to ja mam za oponki i wiecie co one maja 225/50/17 a nie jak pisałem 215/55/17 moze poprostu za wielkie kapcie nosze, Mam wymienic tylne wahacze? Wszystkie elementy gumowe zostały wymienione . Może znacie jakiś fachowców od Opli w Warszawie co mają pojecie o robocie,znają tą marke i mają sprzęt ,żeby sprawdzić kompa w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62500-signum-19-cdti-2006r/#findComment-492145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.