Skocz do zawartości

Corsa B pisk w silniku !!???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Otórz mam pewien problem ze swoim niedawno nabytym opelkiem.

Jest to Corsa B rok 1998 z silnikiem diesla 1,7 isuzu.

 

Otóż od pewnego czasu, zawsze kiedy silnik jest jeszcze zimny, po dodaniu gazu (w czasie jazdy i na postoju) z komory silnika dobiega pisk :wink: jakby był luzny pasek klinowy.

Niestety pasek jest naciagniety.

Wraz z tym piskiem jest jeszcze taki mankament iz nie działa obrotomierz, jakby zwalnia i nie wskazuje obrotów silnika, jest jakby zamarzł.

Kiedy puszcze noge z gazu pisk ustaje a obrotomierz wraca do normalnego działania. Po pewnym czasie kiegy juz silnik sie nagrzeje wszystko jest oki.

 

co to moze być?? Dobiega to tak jakby z rozrzadu. tak mi sie wydaje

 

 

 

Poprawiłam błędy. Proszę przykładać większą wagę do interpunkcji/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie dziala obrotomierz to cos sie jednak dzieje z paskiem klinowym. Obrotek w dieslu bierze impuls z alternatora i tam bym szukal przyczyny. Ewentualnie kup w jakims sklepie motoryzacyjnym taki specyfik w sprayu zeby pasek sie nie slizgal. Ewentualnie masz zalozny za dlugi pasek klinowy i nie jest on dobrze naciagniety.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303321
Udostępnij na innych stronach

A może pasek piszczy z powodu zużycia? Wtedy napinanie nie pomaga. Poza tym rzeczywiście może być za długi. Tak było u mnie. Nowy pasek niby miał być do corsy 1.2 a był za długi i piszczał jeszcze bardziej od starego :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303263
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja tak mam w tigrze jak postoi na mrozie

alternator zamarza i stoi

po odpaleniu gdy dodaje gazu tak dziwnie popiskuje ale pózniej jest ok

 

 

Poprawiałam orta/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303234
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

dzieki za odpowiedzi :) Jezeli tak jest jak pisze GrzECHO ze obrotomierz ma cos wspólnego z alternatorem to moze byc to :)

 

Otóz nie wiem czy we wszystkich corsach tak jest ale ja mam 2 paski 1 klinowy i napedza(chyba ) pompe wody) a 2 napedza alternator i on jest luzny.Teraz tylko musze znalesc jak sie go wymienia.

 

Zauwarzyłem takze ze po jakims czasie jazdy kiedy wszystko sie stabilizuje nagle swiatła swieca jasniej , jakby alternator dawał wiecej napiecia.

 

Rozrzad i tak musze zmienic ale najpierw sprubuje wymienic paski .

 

pozdrawiam i dzięki. :-)

 

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 11:30 ]

Witam ponownie :D

 

No i stało sie jasne iz to był pasek :D

Wymieniłem oba paski i po problemie :)

 

pozdrawiam i dzieki za pomoc :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303170
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Anonymous

Od ok. półtorej tygodnia od czasu do czasu piszczy mi pod maską w czasie jazdy. (Moje auto to mała orkiestra - tylne koło też i piszczy).

 

Domyślam się że to pasek klinowy? Nie jest to ciągłe "hamskie" piszczenie, nie wpływa odczuwalnie na moc silnika ani nic w tym rodzaju. Czy na wstępie powinnam nabyć - jak pisano wyżej - jakiś płyn "antypoślizgowy" do posmarowania paska?

 

Od dłuższego czasu w czasie jazdy słyszę terkotanie w zegarach i prędkościomierz mi opada o jakieś 10 km/h. To znaczy wygląda, jakby coś terkoczącego się wyrobiło i kiedy się ślizga, to pokazuje zaniżoną prędkość.

 

Wyżej napisano, że ślizganie się paska klinowego często jest połączone z błędną pracą prędkościomierza (chyba obrotomierza - jestem mega laikiem :super: . Rozumiem, że w przypadku terkotanie (terkotało zanim zaczęło piszczeć) to raczej nie ma związku?

 

Pozdrawiam :piwo:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-99816
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam! Koleżanko jeśli chodzi o terkotanie to albo linka albo napęd prędkościomierza. U mnie terkocze ale nie zaniża prędkości . Przyczyną jest zamiennik linki kiepskiej jakości. Może po prostu linka się odkręciła i przeskakuje? Trzeba sprawdzić nakrętkę przy napędzie bądź liczniku. Jeśli nie to pewno napęd się wyrobił. To są plastikowe trybki więc mogły! Co do paska to jeśli jest napięty i piszczy to najlepiej wymienić na nowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-99630
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności