Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Witam Wszystkich Otórz mam pewien problem ze swoim niedawno nabytym opelkiem. Jest to Corsa B rok 1998 z silnikiem diesla 1,7 isuzu. Otóż od pewnego czasu, zawsze kiedy silnik jest jeszcze zimny, po dodaniu gazu (w czasie jazdy i na postoju) z komory silnika dobiega pisk jakby był luzny pasek klinowy. Niestety pasek jest naciagniety. Wraz z tym piskiem jest jeszcze taki mankament iz nie działa obrotomierz, jakby zwalnia i nie wskazuje obrotów silnika, jest jakby zamarzł. Kiedy puszcze noge z gazu pisk ustaje a obrotomierz wraca do normalnego działania. Po pewnym czasie kiegy juz silnik sie nagrzeje wszystko jest oki. co to moze być?? Dobiega to tak jakby z rozrzadu. tak mi sie wydaje Poprawiłam błędy. Proszę przykładać większą wagę do interpunkcji/Niedźwiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Jezeli nie dziala obrotomierz to cos sie jednak dzieje z paskiem klinowym. Obrotek w dieslu bierze impuls z alternatora i tam bym szukal przyczyny. Ewentualnie kup w jakims sklepie motoryzacyjnym taki specyfik w sprayu zeby pasek sie nie slizgal. Ewentualnie masz zalozny za dlugi pasek klinowy i nie jest on dobrze naciagniety.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guma70 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Sprawdź naciąg paska klinowego, bo pewnie ślizga i piszczy. Pooglądaj śrubkę i nakrętkę, bo mogą być nietypowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 A może pasek piszczy z powodu zużycia? Wtedy napinanie nie pomaga. Poza tym rzeczywiście może być za długi. Tak było u mnie. Nowy pasek niby miał być do corsy 1.2 a był za długi i piszczał jeszcze bardziej od starego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 koledzy ja tak mam w tigrze jak postoi na mrozie alternator zamarza i stoi po odpaleniu gdy dodaje gazu tak dziwnie popiskuje ale pózniej jest ok Poprawiałam orta/Niedźwiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303234 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witajcie dzieki za odpowiedzi Jezeli tak jest jak pisze GrzECHO ze obrotomierz ma cos wspólnego z alternatorem to moze byc to Otóz nie wiem czy we wszystkich corsach tak jest ale ja mam 2 paski 1 klinowy i napedza(chyba ) pompe wody) a 2 napedza alternator i on jest luzny.Teraz tylko musze znalesc jak sie go wymienia. Zauwarzyłem takze ze po jakims czasie jazdy kiedy wszystko sie stabilizuje nagle swiatła swieca jasniej , jakby alternator dawał wiecej napiecia. Rozrzad i tak musze zmienic ale najpierw sprubuje wymienic paski . pozdrawiam i dzięki. :-) [ Dodano: Sob Lis 24, 2007 11:30 ] Witam ponownie No i stało sie jasne iz to był pasek Wymieniłem oba paski i po problemie pozdrawiam i dzieki za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-303170 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Od ok. półtorej tygodnia od czasu do czasu piszczy mi pod maską w czasie jazdy. (Moje auto to mała orkiestra - tylne koło też i piszczy). Domyślam się że to pasek klinowy? Nie jest to ciągłe "hamskie" piszczenie, nie wpływa odczuwalnie na moc silnika ani nic w tym rodzaju. Czy na wstępie powinnam nabyć - jak pisano wyżej - jakiś płyn "antypoślizgowy" do posmarowania paska? Od dłuższego czasu w czasie jazdy słyszę terkotanie w zegarach i prędkościomierz mi opada o jakieś 10 km/h. To znaczy wygląda, jakby coś terkoczącego się wyrobiło i kiedy się ślizga, to pokazuje zaniżoną prędkość. Wyżej napisano, że ślizganie się paska klinowego często jest połączone z błędną pracą prędkościomierza (chyba obrotomierza - jestem mega laikiem . Rozumiem, że w przypadku terkotanie (terkotało zanim zaczęło piszczeć) to raczej nie ma związku? Pozdrawiam )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-99816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Witam! Koleżanko jeśli chodzi o terkotanie to albo linka albo napęd prędkościomierza. U mnie terkocze ale nie zaniża prędkości . Przyczyną jest zamiennik linki kiepskiej jakości. Może po prostu linka się odkręciła i przeskakuje? Trzeba sprawdzić nakrętkę przy napędzie bądź liczniku. Jeśli nie to pewno napęd się wyrobił. To są plastikowe trybki więc mogły! Co do paska to jeśli jest napięty i piszczy to najlepiej wymienić na nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6258-corsa-b-pisk-w-silniku/#findComment-99630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.