Gość Kacper Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 A jesteś pewien że to mostek i - pisałem abyś sprawdził. Może dioda pomocnicza padła.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62812-alternator-astra-f-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-494027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Czy sprawdzałeś napiecie na akumulatorze, czy bezposrednio na alternatorze? Jeżeli na alternatorze jest za niskie napiecie ( bez obciążenia powinno być 14-14.5 V ) to najcześciej winowajcą jest regulator aletrnatora. Cześć ogólnie dostepna można samemu wymienić. Jeżeli mierzyłeś na klemach akumulatora to czasami w starszych samochodach pomimo dobrego alternatora faktycznie występują spadki napiecia. Winne są przewody a właściwie stare przewody. Można temu zaradzić dokładając dodatkowy kabel plusowy z alternatora na klemę plus akumulatora. Robiłem to już w dwóch swoich autach. Po tzw. baypasie napiecie na akumulatorze i w instalacji podskoczyło u mnie o 1V. To dużo. Auto od razu odżyło a nie mówię już o trwałości akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62812-alternator-astra-f-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-494103 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość moskit122 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 A co to za alternator, że tak trudno dostać mostek diodowy? Nie wiem co tam dokładnie pada bo nie miałem nigdy motywacji zeby to rozbierać ale jak na razie to wymieniłem średnio jeden na 5-6 lat, mostek dostępny był w ciągu kilku dni a ostatnio na drugi dzień w InterCarsie. Z tym, że mi jak padł pierwszy to alternator ładował za dużo, mrugała kontrolka od check engine co jakiś czas i mrugała od ładowania (ale ta rzadziej), jak padł drugi to zaświeciła od ładowania i już nie zgasła bo nie ładował wcale (oczywiście alternator napięcie podawał, mostek wypuszczał chyba coś koło 10V czyli rozładowywał...). Co do sprawdzania napięć to warto zajrzeć do kabli ale zamiast dokładać lepiej chyba by było wymienić i zastanowić się dlaczego stary kabel padł, jak ktoś dba i końcówki i nie ma przeciążonej instalacji to spokojnie wszystko działa wiele lat, ja mam samochód 15 letni i na akumulatorze mam 14,5V bez obciążenia. Przewody oryginalne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62812-alternator-astra-f-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-494362 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gumis15 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Witam, problem był z alternatorem Bosch, pytałem po sklepach i nie było możliwe dostać taki mostek, ale jest już ok, zakupiłem nowy, tzn wymieniłem tamten na inny, tez Bosch ale ten na obciążeniu miał ładowanie jak mierzyłem 2 -3 tyg temu 14,3V (obciążenie tzn światła, dmuchawa i radio) ,czyli sądzę że taki stan jest wystarczający, gdyż auto ma 21 lat Dzięki za odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62812-alternator-astra-f-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/page/2/#findComment-496625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.