Gość bary2004_2005 Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Witam, tak jak w temacie czy ktoś w silniku z19dth wyłączym w kompie opcję EGR plus zaślepienie i usunął DPF z wyłączeniem, proszę o opienie jak po tym zabiegu sprawuje się silnik, pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bary2004_2005 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Panowie dlaczego przy zaślepieniu całkowitym sprawnego egra komputer może wywalać błąd ? jest jakiś czujnik przepływu spalin dodatkowo ? czysto teoretycznie egr by pracował i się otwierał itp ale spaliny by nie szły do kolektora, rozumiem jak jest uszkodzony to żeby nie wywalał błedu może być wykasowany w sofcie, proszę wyłumaczcie mi, pozdrwiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 sterownik wie o EGR (czy otwarty/zamknięty) bo temperatura powietrza wtedy jest inna, bo ciśnienie w kolektorze jest inne, bo sonda w kolektorze wylotowym również "widzi" skład spalin, bo odczytuje wartość "wypchnięcia" rdzenia-bolca z cewki. Ja u siebie robiłem taki manewr i odkręcałem powoli cewkę EGR od części mechanicznej by zobaczyć co się stanie na wykresach. Sterownik zauważył od razu że coś mało spalin dolatuje do kolektora i modulował sygnałem do EGR tak by ten bardziej się otwierał. Skutek był taki że dla przykładu: w stanie normalnym by osiągnąć wartość zadaną otwierał się (przykład czysto teoretyczny!) na 30% (sterownik wiedział że wypycha bolec również na 30%) a po odkręceniu otwierał się i tak na 30% (sterownik wiedział że aby ten sam stan osiągnąć musiał wypchnąć go na 95%). Po przekroczeniu 100% dla naszej przykładowej wartości dalej już nie mógł sobie z tym poradzić i sypał błędem o złym składzie powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bary2004_2005 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 dzięki za info, za bardzo inteligentna ta bestia, ile może kosztować mniej więcej takie wyprogramowanie? pozdrawiam sterownik wie o EGR (czy otwarty/zamknięty) bo temperatura powietrza wtedy jest inna, bo ciśnienie w kolektorze jest inne, bo sonda w kolektorze wylotowym również "widzi" skład spalin, bo odczytuje wartość "wypchnięcia" rdzenia-bolca z cewki. Ja u siebie robiłem taki manewr i odkręcałem powoli cewkę EGR od części mechanicznej by zobaczyć co się stanie na wykresach. Sterownik zauważył od razu że coś mało spalin dolatuje do kolektora i modulował sygnałem do EGR tak by ten bardziej się otwierał. Skutek był taki że dla przykładu: w stanie normalnym by osiągnąć wartość zadaną otwierał się (przykład czysto teoretyczny!) na 30% (sterownik wiedział że wypycha bolec również na 30%) a po odkręceniu otwierał się i tak na 30% (sterownik wiedział że aby ten sam stan osiągnąć musiał wypchnąć go na 95%). Po przekroczeniu 100% dla naszej przykładowej wartości dalej już nie mógł sobie z tym poradzić i sypał błędem o złym składzie powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Samo wyprogramowanie obu elementow w okolicach 500-700 zl. Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez marcov   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bary2004_2005 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam, usunięcie dpf mechanicznie i programowo dodatkowo wyprogramowanie Egr i zaslepienie plus chip i hamownia, koszt 1800zł to dużo czy dobra cena ? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Pytanie, czy potrzebujesz wiekszej mocy....Jesli tylko chcesz wywalic DPF i EGR to spory wydatek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496355 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bary2004_2005 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 moc zawsze się przyda, denerwuje mnie ta dziura na niskich obrotach i wypalanie filtra, zwiększone zużycie paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jesli silnik jest w dobrej kondycji wraz z ukladem przeniesienia napedu to mozna wzmacniac sprzet.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bary2004_2005 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Witam, jeśli jest możliwość to porszę o przeanalizowanie logów pracy mojego silnia z19dth, mogę wysłać na pocztę, proszę o kontakt, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62948-silnik-z19dth-wy%C5%82%C4%85czenie-egr-i-filtra-dpf/#findComment-496672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.