Skocz do zawartości

Remont czy nowy silnik-Albo calkiem inny


Gość irek12371

Rekomendowane odpowiedzi

Gość irek12371

Witam

Dawno nie zagladalem,mam kilka pytan do fachowcow-

1-Mam dwie sintry w rodzinie-Jedna progi katastrofa-druga czerwona zero rdzy nigdzie-czy niektore wersje byly moze w ocynku?

2- sintra srebrna ,ma naklejke ze pasek rozrzadu byl wymieniony przy 18000tys.w 2005. ale nie nabija km. trudno powiedziec jaki jest przebieg faktyczny-licznik zatrzymal sie na 185tys

silnik jest w bardzo dobrym stanie.ogladalem pasek rozrzadu,wyglada jak nowy,niejest luzny ani popekany.co poradzicie-?

3 -sintra czerwona ma nabite 300tys,silnik rano klekocze noi pobiera olej,przy gazowaniu leci niebieski dymek-Pytanie czy robic remont glowicy-czy kupic drugi silnik.niewiadomo jaki bedzie przebieg-

a moze polecicie zeby wstawic inny silnik od innego auta.jaki by pasowal?

Dzieki za podpowiedzi i pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1

nie bylo zadnego ocynku

ad2

pasek po takim czasie tez jest do wymiany

wygladac moze na nowy

ale zalecana jest wymiana co 60 tysi albo co 4 lata z tego co pamietam

ad3

nie kombinuj ze swapami na inny bo to przerosnie wartosc auta

swap np na v6 to wymiana wielu innych elementow

inny pasowac bedzie tylko taki jaki masz albo x20xev tylko po co mniejszy montowac

remont swojego przynajmniej wiesz co masz

zakup uzywki to loteria

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawlak z tego co mi wiadomo to Sintry są pierwszymi oplami robionymi w ocynku, a to dlatego że nadwodzia robione były za oceanem - tak gdzieś czytałem ale czy to prawda nie dam sobie za to ręki uciąć.

Co do Twoich sinterek to ta pierwsza prawdopodobnie ma powypadkową przeszłość stąd korozja.

Co do silników to pasują 3 - X22XE, Z22XE, Y22XE

Remont silnika 2.2 w sintrze jest drogi a do tego problem wraca po jakimś czasie.

Remont samej głowicy nie ma sensu bo nie wiesz czy to głowica czy pierścienie już kończą swój żywot - a wymiana pierścieni nie załatwi sprawy na długo. Kupno innego silnika to pewne ryzyko, jakbyś się zdecydował na taką opcję wymień od razu UPG, ja tego nie zrobiłem i potem miałem problem z przegnitą...

Jeszcze jedno silniki 2.2 z tej rodziny są dość drogie niestety...

 

Reasumując ja wymieniłem silnik na inny używany, rzekomo z niskim przebiegiem i nie mam większych problemów.

Edytowane przez ZlyWilk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są cynkowane, nie wiem czy wszystkie elementy ale błotniki i drzwi na pewno. Sprawdziłem osobiście ;)

Co do swapa - najlepiej to co wychodziło seryjnie. Do skrzyni od 2,2 bez problemu podejdzie V6 (mam tak u siebie).

Można również wrzucić saaba - pod skrzynię podchodzi ale jest więcej roboty ze swapem i osprzętem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest ocynk jak w audi

blacha jest galwalizowana przed cieciem

po cieciu i na spawach szlag trafia ten sposob zabezpieczenia

i tak zardzewieje i tak

jeden szybciej drugi pozniej

na to nie ma patentu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności