Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Witam Chciałby dowiedzieć się czy podniesienie mocy w Merivie 1.7CDTI ze 100KM do 125KM faktycznie jest jedynie kwestią chipingu elektronicznego? Jeżeli tak to jak wygląda spalanie przy wyższej mocy. Czy ktoś juz tego próbował? Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Jeśli masz na myśli ostatnią merivę i silnik 1.7 dth 74KW to chiptuningiem i wiekszym intercoolerem wyciągniesz bezpiecznie 120 KM i ~320 NM. Niektórzy twierdzą że robią 130 KM ale to raczej ściema bo powyżej 120 KM zaczyna dymić na czarno z wydechu i zapala się check engine spowodowane zbyt dużym ciśnieniem doładowania. Spalanie jeśli nie będziesz za ostro pałował nie powinno wzrosnąć. Mi ten sam silnik po chipie jak na razie wytrzymuje trzeci rok jazdy bez awarii a moja opinia jest taka że ten silnik po chipie bardzo fajnie przyśpiesza. Minus to taki że trzeba bardzo dbać olej, filtry, sprzęgło etc. Do czasu aż nie przeszedłem na olej motula musiałem trochę oleju dolewać po jeździe autostradowej. PS nowe 1.7 cdti 110 i 125 KM różnią się podzespołami od tego 100 KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-302258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Jeśli masz na myśli ostatnią merivę i silnik 1.7 dth 74KW to chiptuningiem i wiekszym intercoolerem wyciągniesz bezpiecznie 120 KM i ~320 NM. Tylko że kolega joseph ma astre a tam jest inny układ zasilania. W merivie siedzi denso a jego sterownik jest nie lubi jak mu się grzebie w oprogramowaniu i często odmawia współpracy. Poza tym ciekawe jak długo pociągnie sprzęgło jak mu dorzucimy tak ze 60nM. Nad oprogramowaniem ECU specjaliści w fabryce pracują miesiącami a tu macher załaduje coś tam w 5 minut, pobuja furaka na hamowni podwoziowej i już klient podpala się jak mu krzywa na wykresie rośnie. Gdyby była możliwość bezpiecznego dorzucenia mocy to pewnie producent zrobiłby to w fabryce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-302059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 w nowej merivie 1.7 cdti 100 KM na 100% występuje /też/ silnik isuzu z osprzętem bosh`a. Tarcza sprzęgła jest z mocniejszego diesla i wytrzyma więcej momentu o ile ktoś z niej nie będzie strzelał. A co do reszty to nie chcę dyskutować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-301900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Na stronie Opla w danych technicznych dla silnika 1.7cdti z 6 biegową skrzynią podana jest moc 125 KM. Moja meriva sprowadzona jest ze szwajcarii i ten sam silnik z tą samą skrzynią ma moc 100 KM. I właśnie dlatego zastanawia mnie po co ograniczono moc i czy jest bezpieczna możliwość podniesienia jej do tej podanej w polskim katalogu. Wielkie dzięki za jakiekolwiek info:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-301899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 zawsze pierwsze skrzypce gra koszt produkcji - gdy wypuszczali 1.7 cdti na rynek 100 KM było w miarę konkurencyjne a obecnie to już za mało, druga sprawa to montaż wytryskiwaczy, turbosprężarki, innego dolotu oraz kilku innych podzespołów w wersji 125 KM. Sam blok silnika się nie zmienił. Ja gdy zużyją mi się wtryskiwacze oraz turbo zakładam właśnie te od 125 KM, nad krótszym dolotem się zastanowię gdy obejrzę dokładnie jak w tym silniku idą rury od intercoolera   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-301836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam, Pozwólcie, że wtrącę się do dyskusji bo trochę w tym temacie narosło mitów, wiec posaram się trochę wyjaśnić (na co dzień mam wiele do czynienia z tymi silnikami) - wersje 110/125 KM są nowszą generacją wersji 100KM - wersje 110/125 KM mają identyczne komponenty różnią się tylko ECM'em - obie generacje różnią się ponad połową części (m.in elektronika, blok silnika, turbo) - obie generacje pracują na systemie Denso, Bosch'a znajdziecie tylko w Astrze pzdr ps. w razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości służę pomocą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6314-meriva-17cdti-100km-125km/#findComment-274162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.