Gość kolega Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 witam.zauwazylem dziwna rzecz(astraf)na wolnych obrotach podczas postoju ,gdy wylacze swiatla zwlaszcza,lekko zapala sie kontrolka akumulatora.lekko bo nie zapala sie do konca ,tylko tak jakby na 10-20% swojej jasnosci,gasnie gdy podgazuje troche obroty na 1100 i wzwyz ,gasnie tez na wolnych ,gdy wlacze jakis pobor pradu np.ogrzewanie tylnej szyby.pozatym zadnych innych objawoe nie zauwazylem,aku.dziala. macie jakies pomysly?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Możliwe że regulator napięcia jest na wykończeniu (ewentualnie alternator). Sprawdź najpierw regulator napięcia, zmierz napięcie na akumulatorze woltomierzem, powinno być około 14,5V (przy pracującym silniku).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Przyczyn może być kilka , ale najszybciej to zbyt mały prąd ładowania (przyda się miernik uniwersalny)a jaki powinien być prąd ładowania -z tego co pamiętam ok 14,3-14,5 V.Co do akumulatora to sprawdzenie napięcia na klemach nie ma więkrzego sensu bo pod obciążeniem aku może się zachowywać całkowicie inaczej niż bez. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Przyczyn może być kilka , ale najszybciej to zbyt mały prąd ładowania (przyda się miernik uniwersalny)a jaki powinien być prąd ładowania -z tego co pamiętam ok 14,3-14,5 V.Co do akumulatora to sprawdzenie napięcia na klemach nie ma więkrzego sensu bo pod obciążeniem aku może się zachowywać całkowicie inaczej niż bez. Pozdrawiam Kolego Kris36g bez obrazy ale jeśli się nie znasz na elektryce to nie udzielaj porad dobra !! BO kolega się zamota i jeszcze coś zepsuje Prąd jak coś to mierzy się w amperach a nie woltach. A Ty widzę że mylisz te pojęcia ! I co za głupoty opowiadasz że pod obciążeniem akum zachowuje się inaczej i nie mierzyć na klemach !! Jak już mówiłem przy włączonym silniku na klemach powinno być około 14,5V a na wyłączonym silniku woltomierz powinien wskazywać około 12,5 V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Zgadza się.Ładowanie sprawdza się na odpalonym silniku.Moim zdaniem nie ma za bardzo czym się przejnować lekko zapala sie kontrolka akumulatora.lekko bo nie zapala sie do konca ale później gaśnie.Jeśli było by coś nie tak to przy włączeniu np.ogrzewania tylnej szyby powinna dalej się jarzyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Ech miałem to u siebie ,lekko ci tylko sie podswietla mozna powiedziec żarzy a to dokladnie pierwsze objawy konczenia sie szczotek ,ja w swoim tak jezdzilem ale mnie nerwowalo wiec pojechalem do elektryka i sprawdzil,ladowanie ok elektryka ok,aku ok okazaly sie ze szczoteczki sie konczyc zaczely.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Kolego Kris36g bez obrazy ale jeśli się nie znasz na elektryce to nie udzielaj porad dobra !! BO kolega się zamota i jeszcze coś zepsuje Prąd jak coś to mierzy się w amperach a nie woltach. A Ty widzę że mylisz te pojęcia ! I co za głupoty opowiadasz że pod obciążeniem akum zachowuje się inaczej i nie mierzyć na klemach !! Jak już mówiłem przy włączonym silniku na klemach powinno być około 14,5V a na wyłączonym silniku woltomierz powinien wskazywać około 12,5 V. _________________ Nie nazwał bym tego myleniem pojęć a językiem potocznym. Nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd a moje rady może nie są radami fachowca jakim jest kolega Fenix. Co do napięcia na klemach aku przy wyłączonym samochodzie to nie oddaje ono stanu naszej baterii.Dlatego też w serwisie zajmującym się akumulatorami pomiar robi się woltomierzem zaopatrzonym w duży rezystor ( ma tu zastosowanie prawo Kirchoffa)który symuluje pracę pod obciążeniem Pozdrowienia dla wszystkich elektryków   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 dzieki wszystkim za odp. najbardziej pdejrzewam chyba te szczotki alternatora.poki co nic sie nie dzieje.widac tylko ta kontrolke w nocy po zgaszeniu swiatel,lub podswietlania deski.czy szczotki sie jakos wymienia czy lepiej caly alternator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 kolega, zalezy od modelu altka z tego co kojarze to sa chyba 2 rodzaje jak nie 3 i u mnie mozna bylo wymienic ale w piwnicy mialem od kadecika i po prostu bylo latwiej zamienic altka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 kolega Zazwyczaj to same szczotki się wymienia. Nie bagatelizuj problemu i zrób jak najszybciej. Ledwo zima przyszła i gdzie nie spojrzysz to problemy z akumulatorami ,możliwe że jak i Twój nie jest już pierwszej nowości to przy olaniu kontrolki cza będzie i nowy aku zakupić niedługo - a drogie są cholernie już. FENIX Napewno powinno być w granicach 12,5 V ,a nie 12,8V na aku przy zgaszonym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6317-kontrolka-akumulatora/#findComment-302767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.