Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś jadąc lekko wyboistą drogą (oczywiście wolno- 30km/h) dobiegły mnie dziwne odgłosy z lewego przedniego koła; z prawego nic takiego nie słychac. Jest to jakieś trzezczenie/skrzypienie na garbach.

odgłosy pojawiają sie gdy wyjeżdza i wyjeżdza sie z dołka

 

Nie wiem czy to są jakieś gumy na wachaczach czy coś przy amortyzatorze.

W amorku jest coś jak pierścień amortyzujący - może to - nie wiem.

Może ktos wie co jest mojej Asterce :(:)

Dzis akurat był dosyć "mokry dzień" - mogła gdzieś dostać sie woda i przez to:?:

 

Dodam jeszcze że przy szybkiej jeździe nic takiego nie słychać ani nie bije kierownica.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym się podłączyć, bo u ojca w Astrze II jest to samo co napisał emtecc + najbardziej jest to słychać przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.

 

Dodam, może coś ułatwi lub wyeliminuje pewne rzeczy, że autko ojca jest salonowe z 2004 i ma przebieg coś koło 30 tys. km /heh, ojciec jeździ tylko do pracy/

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/#findComment-302449
Udostępnij na innych stronach

dzis nie jeździłem (nie było okazji bo trochę zajęty byłem) ale znalazłem czas aby zdjąć koło. Wszystko sztywne ani drgnie.

A co ja mogę więcej napisać jak tylko było słychać skrzypienie

 

Myślę że jak byłoby coś z końcówką drążka to czółbym to w jeździe a kieruje się jednym paluszkiem, nawet na ok 10 sek mozna puścić kierownice i nie trzeba niczego korygować żeby jechała prosto.

A co do KIEROWNICY - dlaczego nie mam jej ustawionej prosto W momencie gdy jedzie sie prosto jest na lewą stronę przechlona??

A co do stabilizatora też go obadałem ( chyba - nie wiem to takie pionowe o długości około 30 - 40 cm po prawej stronie od amorka), też nie maiło żadnych luzów.

 

A jeszcze jedno zanim zabrałem sie za zdejmanie koła chwyciłem za nadkole i kilka razy szarpnąłem do góry - BYŁ TEN DŹWIĘK, a gdy opuściłem samochód z lewarka zanikł :mrgreen::lol:

Jeszcze na drodze musze przetestować.

Możliwe że mogła sie gdzieś dostać woda bo jak wczoraj mijałem z tirem na wąskiej drodze zaliczyłem taką kałuże że cały samochód był mokry

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/#findComment-302448
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak byłoby coś z końcówką drążka to czółbym to w jeździe a kieruje się jednym paluszkiem, nawet na ok 10 sek mozna puścić kierownice i nie trzeba niczego korygować żeby jechała prosto.

A co do KIEROWNICY - dlaczego nie mam jej ustawionej prosto W momencie gdy jedzie sie prosto jest na lewą stronę przechlona??

 

 

jak masz wytłuczony drazek to wcale nie musisz czuc. ja miałem luz na dwóch i asterix jechał prosto. wyczułem dopiero jak zlapałem za koło.

 

a jesli chodzi o kiere to jesli nie była zdejmowana, to jest przestawione na srubach rzymskich ( tych przy koncowkach drazkow) mozliwe ze jakis chłopek jak ci zbieznosc ustawiał to nie zwrocil uwagi na ustawienie kierownicy.

 

 

a jak nie miałes ustawianej zbieznosci tylko kierownica przestawiła sie "sama" to przypomnij sobie czy nie miałes jakiegos spotkania z wieksza dziura w jezdni czy z jakims kraweznikiem :mrgreen::lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/#findComment-302417
Udostępnij na innych stronach

Gość Mieto-68

Należy pamiętać, że luzy należy sprawdzać bez podnoszenia samochodu, ponieważ kiedy auto się uniesie to następuje przekoszenie stabilizatora i wszelkie luzy są napięte dlatego o wiele trudniej je wtedy wyczuć. Najlepiej zrobić to na kanale.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/#findComment-301550
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeżeli nie byłeś jeszcze na stacji diagnostycznej to zdecydowanie polecam koszt 20 zł ( tutaj gdzie mieszkam). 2 tyg. temu byłem właśnie na stacji, po przeglądzie diagnosta powiedział mi, że lekko jest wybity łącznik stabilizatora, a pozostałe elementy zawieszenia nie budzą zastrzeżeń. Zdecydowałem sie na wymianę. Po wymianie - zawieszenie zdecydowanie sztywniejsze, ale dalej słyszę stukanie i skrzypienie po najechaniu na próg zwalniający lub większą dziurę . Po wnikliwej analizie (zaliczyłem kanał i łapami testowałem zawieszenie) doszedłem do wniosku, że to gumy( tuleje) drążka stabilizatora. Następna wizyta w stacji diagnostycznej (innej jak wcześniej)- tym razem podpowiadam diagnoście żeby dokładnie sprawdził tuleje (gumy stabilizatora). Potwierdza się moja diagnoza - wyrobione gumy drążka stabilizatora, pozostałe elementy zawieszenia bez zastrzeżeń. We wtorek wymiana - opisze Wam czy wszystko wróciło do normy. Tutaj chciałbym zwrócić uwagę na jedna sprawę - każdy może podać swoje przejścia z zawieszeniem i każdy może mieć rację, a co gorsze na badaniu diagnostycznym wcale nie musi wyjść usterka - czy też poważna awaria. Proponuję więc, aby zacząć od badania diagnostycznego - ale nie brać tego na słowo honoru i próbować szukać we własnym zakresie.

 

Po wymianie całkiem inne auto - zawieszenia sztywne, a co najważniejsze żadnego stukania i skrzypienie nie słychać :D;]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6362-stuku-puku-z-ko%C5%82a-astra-ii/#findComment-301547
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności