Skocz do zawartości

przestaje działać obrotomierz i zapala się kontrolka check'a


Rekomendowane odpowiedzi

Może zna ktoś taki przypadek: po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest dobrze, kiedy rozgrzeje się (ok 75-90 stopni) obrotomierz przestaje działać(wskazuje 0) zapale się kontrolka awarii elektryki silnika i samochód staje się zamulony (jak sądzę przechodzi w tryb awaryjny). Pozostaje już tak aż do ostygnięcia. Potrzebuję pomocy, a nie chcę jechać do ASO i wydać kasę na diagnostykę - wolę za to kupić na jakiś czujnik jeśli trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6382-przestaje-dzia%C5%82a%C4%87-obrotomierz-i-zapala-si%C4%99-kontrolka-checka/
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem i był to czujnik położenia wału więc sądzę że na 99% u Ciebie jest to samo

 

Dzięki kamilo, jest to dla mnie duża wskazówka, aczkolwiek czytałem przed chwilą na innych forach, że są to objawy uszkodzenia paska lub samego alternatora, podobno tam jest czujnik dający prąd do obrotomierza. Dodam tylko, że ostatnio pasek mi popiskiwał.

Kamilo jakie masz auto, czy to ten sam model mój?

 

Dzięki kamilo, jest to dla mnie duża wskazówka, aczkolwiek czytałem przed chwilą na innych forach, że są to objawy uszkodzenia paska lub samego alternatora, podobno tam jest czujnik dający prąd do obrotomierza. Dodam tylko, że ostatnio pasek mi popiskiwał.

Kamilo jakie masz auto, czy to ten sam model mój?

 

nie tyle daje prad co impulsy. zastanawia mnie tylko ten spadek mocy.

 

Spadek mocy to podobno tryb awaryjny, choć nie sądziłem, że od tego typu awarii już się załącza. Wracając do impulsów, chodzi mi o to jakie znaczenia ma czujnik wału a jakie alternator?

 

Mam taki sam problem w Vectrze 2.0 DTL. Może się ktoś orientuje jaki to czujnik i ile kosztuje. chciałbym się dowiedzieć czy może być to wina napinacza paska alternatora, bo mam uszkodzony napinacz. Z góry dzięki.

 

Gość Anonymous

Jeszcze raz dzięki za wskazówkę kamilo, dziś wymieniłem czujnik, a w związku z tym naprawiłem auto. Wymianę w astrze G (X17DTL) można zrobić spokojnie samemu, mi zajęło to jakieś 25 minut, cena czujnika(zamiennika) 150 zeta w intercarsie, jest to czujnik obrotów wału korbowego, w ich systemie katalogowym łatwo znaleźć.

W związku z rozwiązaniem problemu myślę, że można zamknąć temat.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności