Gość Otaliko Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam wszystkich. Mam problem z moją Corsą 1.3CDTI 2004r. Turbo do regeneracji (piszczy), ale musiało jeszcze pojeździć. Prawdopodobnie zrobię to w przyszłym tygodniu. Ale problem mam inny. Rano auto odpaliło i ujechało może ze sto metrów i zgasło. Potem zapalało i natychmiast gasło. W końcu zapaliło i wróciłem do domu. Opeltech pokazał błąd P0107. Teraz moje pytanie - gdzie znajduje się ten czujnik? Nie jest to czujnik ciśnienia zamontowany na kolektorze dolotowy. Jego odpięcie daje błąd serii P03.. Na zimno silnik zapala i gaśnie natychmiast. Jak dodam trochę gazu to nie zgaśnie ala obroty falują. Jak się rozgrzeje to jest trochę lepiej, ale brak mu mocy. Dziś odłączylem wtyczkę EGR ale na rozgrzanym silniku i jest znacznie lepiej. Kilka razy go odpalałem i bąd od EGR-a raz się pojawiał, raz nie.Ogólnie wina turbo ale co jeszcze można sprawdzić? Zawór egr nie jest zablokowany, chodzi lekko. Zaobserwowałem również wachnięcie obrotów gdy uaktywniało zawór EGR(jeszce przed odpięciem). Jutro sprawdzę jak zapali przy odpiętym EGR. Interesuje mnie na razie który czujnik odpowiada za błąd P0107. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Otaliko Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Czujnik był wyczyszczony. Wymusiłem ciśnienie strzykawką i odczyt z niego jest więc przewody elektryczne powinny być OK. Sprężarka gwizdze nawet przy zdemontowanej rurze na wyjściu sprężarki wiec co najwyżej wyjście z kolektora wydechowego do sprężarki pozostaje do sprawdzenia. Czujnik na kolektorze ssącym(ten o którym piszesz), jeżeli go odepnę to daje błędy serii P03, więc z tą moje pytanie gdzie znajduje się czujnik dający błąd p0107. Zimny silnik przy odpiętym zaworze EGR też nie chce zapalić trwale (zapala ale gaśnie). Zapala się kontrolka silnika, auto z kluczykiem nie(gaśnie po zapaleniu). Obroty można dać na max, nie obcina. Nie próbowałem jeździć, więc nie wiem jak z mocą. Gdy temperatura silnika wzrośnie to zapala bez problemu. W tej chwili tylko błąd od EGR ale ma wypiętą wtyczkę. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-500947 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Otaliko Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 (edytowane) Dzięki. Będę sprawdzał w poniedziałek, ale jeszcze turbo do regeneracji musi pójść bo słychaś ją jak odrzutowiec. Edytowane 22 Września 2013 przez Otaliko zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-500964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Otaliko Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 No i udało sie Okazuje się że najtrudniej znaleźć to co wcale nie jest schowane! A więc od IC idzie rura gumowa do kolektora ssącego, tak mi się zdawało. Ale na bloku silnika z boku jest przejściówka z gumy na plastik. Nad tym biegną dwie wiązki kabli w peszlach, rurki chyba do nagrzewnicy - ogólnie ciasnota. Spadła rurka gumowa ze złączki i problem z doładowaniem gotowy. Opaska skrętna dość mocno była skręcona, ale zjechała z rury. Po poluzowaniu jej i założeniu na rurę a następnie dobrym skręceniu wreszcie zapalił silnik tak jak powinien. Zostało jeszcze zrobić regenerację turbiny, czyszczenie IC, kolektora ssącego i EGR- pewnie we czwartek. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-501065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Otaliko Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Niestety gwizd pozostał, jutro pojedzie spręzarka na sprawdzenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-501162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 gwizd pozostał, jutro pojedzie spręzarka na sprawdzenie. Jeśli ładuje normalnie i nie puszcza oleju to nie ma sensu ruszać wogóle turbiny, to że gwiżdże nie znaczy że coś wielkiego jej dolega...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-501179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Otaliko Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Jeśli ładuje normalnie i nie puszcza oleju to nie ma sensu ruszać wogóle turbiny, to że gwiżdże nie znaczy że coś wielkiego jej dolega... Sorry,że dopiero teraz powracam do tematu, ale chwile mnie nie było w kraju. Turbina zregenerowana -łożyska i uszczelniacze. Dodatkowo wymieniono koło kompresji, bo miało pozaginane łopatki (powód gwizdu). Dodatkowo odmę wypiołem z dolotu do turbiny i puściłem luzem. Wyczyszczony IC, kolektor ssący i EGR. Jak na razie OK. Dzięki wszystkim za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-521380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.