Skocz do zawartości

Błąd P0107 - który to czujnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z moją Corsą 1.3CDTI 2004r. Turbo do regeneracji (piszczy), ale musiało jeszcze pojeździć. Prawdopodobnie zrobię to w przyszłym tygodniu. Ale problem mam inny. Rano auto odpaliło i ujechało może ze sto metrów i zgasło. Potem zapalało i natychmiast gasło. W końcu zapaliło i wróciłem do domu. Opeltech pokazał błąd P0107. Teraz moje pytanie - gdzie znajduje się ten czujnik? Nie jest to czujnik ciśnienia zamontowany na kolektorze dolotowy. Jego odpięcie daje błąd serii P03.. Na zimno silnik zapala i gaśnie natychmiast. Jak dodam trochę gazu to nie zgaśnie ala obroty falują. Jak się rozgrzeje to jest trochę lepiej, ale brak mu mocy. Dziś odłączylem wtyczkę EGR ale na rozgrzanym silniku i jest znacznie lepiej. Kilka razy go odpalałem i bąd od EGR-a raz się pojawiał, raz nie.Ogólnie wina turbo ale co jeszcze można sprawdzić?

Zawór egr nie jest zablokowany, chodzi lekko. Zaobserwowałem również wachnięcie obrotów gdy uaktywniało zawór EGR(jeszce przed odpięciem).

Jutro sprawdzę jak zapali przy odpiętym EGR. Interesuje mnie na razie który czujnik odpowiada za błąd P0107.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/
Udostępnij na innych stronach

Czujnik był wyczyszczony. Wymusiłem ciśnienie strzykawką i odczyt z niego jest więc przewody elektryczne powinny być OK.

Sprężarka gwizdze nawet przy zdemontowanej rurze na wyjściu sprężarki wiec co najwyżej wyjście z kolektora wydechowego do sprężarki pozostaje do sprawdzenia.

Czujnik na kolektorze ssącym(ten o którym piszesz), jeżeli go odepnę to daje błędy serii P03, więc z tą moje pytanie gdzie znajduje się czujnik dający błąd p0107. Zimny silnik przy odpiętym zaworze EGR też nie chce zapalić trwale (zapala ale gaśnie). Zapala się kontrolka silnika, auto z kluczykiem nie(gaśnie po zapaleniu). Obroty można dać na max, nie obcina. Nie próbowałem jeździć, więc nie wiem jak z mocą. Gdy temperatura silnika wzrośnie to zapala bez problemu. W tej chwili tylko błąd od EGR ale ma wypiętą wtyczkę.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-500947
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Będę sprawdzał w poniedziałek, ale jeszcze turbo do regeneracji musi pójść bo słychaś ją jak odrzutowiec.

Edytowane przez Otaliko
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-500964
Udostępnij na innych stronach

No i udało sie :jupi:

Okazuje się że najtrudniej znaleźć to co wcale nie jest schowane!

A więc od IC idzie rura gumowa do kolektora ssącego, tak mi się zdawało.

Ale na bloku silnika z boku jest przejściówka z gumy na plastik. Nad tym biegną dwie wiązki kabli w peszlach, rurki chyba do nagrzewnicy - ogólnie ciasnota.

Spadła rurka gumowa ze złączki i problem z doładowaniem gotowy. Opaska skrętna dość mocno była skręcona, ale zjechała z rury.

Po poluzowaniu jej i założeniu na rurę a następnie dobrym skręceniu wreszcie zapalił silnik tak jak powinien.

Zostało jeszcze zrobić regenerację turbiny, czyszczenie IC, kolektora ssącego i EGR- pewnie we czwartek.

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam forumowiczów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-501065
Udostępnij na innych stronach

 

 

gwizd pozostał, jutro pojedzie spręzarka na sprawdzenie.
Jeśli ładuje normalnie i nie puszcza oleju to nie ma sensu ruszać wogóle turbiny, to że gwiżdże nie znaczy że coś wielkiego jej dolega...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-501179
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli ładuje normalnie i nie puszcza oleju to nie ma sensu ruszać wogóle turbiny, to że gwiżdże nie znaczy że coś wielkiego jej dolega...

Sorry,że dopiero teraz powracam do tematu, ale chwile mnie nie było w kraju. Turbina zregenerowana -łożyska i uszczelniacze. Dodatkowo wymieniono koło kompresji, bo miało pozaginane łopatki (powód gwizdu). Dodatkowo odmę wypiołem z dolotu do turbiny i puściłem luzem. Wyczyszczony IC, kolektor ssący i EGR. Jak na razie OK. Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63825-b%C5%82%C4%85d-p0107-kt%C3%B3ry-to-czujnik/#findComment-521380
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności