Gość domagalag Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Witam. Auto - Frontera A Sport 1996 r, 2.0 benzyna. Moje pytania: 1. Jak jeżdżę na szosie tak jak autem osobowym, to bez względu czy zima czy lato to temperatura na wskaźniku praktycznie zawsze jest w połowie, auto szybko się nagrzewa zarówno silnik jak i ogrzewanie wnętrza, ale w połowie to nie za mało? 2. Jak działają te wentylatory na chłodnicy? Razem czy osobno? jeden jest z przodu a drugi od strony silnika? Oba mają się włączać przy wysokiej temperaturze? 3. No i dzisiaj dopiero po półtorej roku odkąd posiadam Fronterę, to miałem tak, że przez kilka km musiałem akurat polnymi drogami przewieź przyczepkę cegieł jadąc po wertepach powoli tylko na jedynce, no i nagrzała się Frotka i temperatura skoczyła na wskaźniku dotykając już na górze czerwone pole. Lecz dlaczego te wentylatory nie zaczęły hulać? One oba mają się włączać i kiedy? Może po przekroczeniu czerwonego pola dopiero czy jak? Bo w innym aucie Audi to jakoś wcześnie się włączają a tu dotyka czerwonego pola wskaźnik, silnik pracuje ok, ale wentylatory nie włączyły się ani kontrolka czerwona się nie zapaliła ani nie zamrugała mimo, że pali się przed rozruchem silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Witam. ad1 może wskaźnik przekłamywać, ale dla pewności możesz wymienić wkład termostatu. ad2 wentylatory powinny działać niezależnie od siebie. Ten na silniku jest załączany za pomocą sprzęgła wiskotycznego Na jakiej zasadzie działa zajrzyj np do Wikipedii http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne Za drugi wentylator odpowiada standardowo czujnik w chłodnicy. Dla sprawdzenia wypnij wtyczkę i zewrzyj styki w niej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-501946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domagalag Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Tam nie ma wentylatora wiskotycznego, bardziej się przyjrzałem bo lepsze światło skombinowałem, po prostu z przodu jest chłodnica oleju i na niej wentylator elektryczny a głębiej jest chłodnica wody z wentylatorem elektrycznym,. tylko nie mogę nigdzie zlokalizować tego czujnika przy chłodnicy , żeby sprawdzić czy wentylator działa, ciasno i nic nie widać, przewód idzie do wiązki głównej i na tym się kończy sprawa lokalizacji, rozkręcić pod spodem tę metalową osłonę czy jakoś gdzieś można wyczaić ten czujnik bez odkręcania na dole tej pokrywy? A może rzeczywiście wskaźnik przekłamuje? Przy wysokiej temperaturze może i by się włączył wentylator? Wskaźnik na czerwoną kreskę na górze idzie, ale chodnicę da się na chwilę dotknąć ręką, więc jak by było 120 stopni, to bym się przecież porządnie oparzył dotykając chłodnicy... P.S. A jak sprawdzić czy czujnik przy chłodnicy jest dobry? Bo zwarciem pinów to tylko wentylator da się sprawdzić..?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-502591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Zakoduj Sobie że masz silnik X20SE :-) C20SE ma wentylator na silniku z wspomnianym wcześniej sprzęgłem. Musisz obejrzeć dobrze boki chłodnicy, może pod którymś wężem jest schowany i nie możesz dostrzec. W warunkach domowych trudno sprawdzić (chyba że zapalniczką), czujniki wentylatorów załączają się często w temperaturze 102-105 st. C   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-502597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domagalag Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Dziękuję,. W tygodniu posprawdzam, bo ostatnio mało mam czasu, Czyli tam do tego wentylatora na chłodnicy napięcie 12 V powinno być na pinach cały czas, bo kabelki są pod niego podpięte, a zacznie się kręcić dopiero jak chłodnica się nagrzeje i sprzęgło wiskotyczne zadziała? Tak to działa w mojej wersji? dobrze rozumiem? Bo u mnie to nie jest napędzane paskiem tak jak np. w BMW E36, dlatego może nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Czyli jak napięcie będzie na tych pinach, to oznaczać może tylko tyle, że sprzęgło wiskotyczne nawaliło i wentylator do wymiany?. Obejrzę to wszystko w wolnym czasie i napiszę tu dokładnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-502612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Już zaczynam się gubić Jeśli masz wentylator na chłodnicy to napędzany jest elektrycznie. Jeśli na silniku to za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego. Najlepiej zrób fotkę od góry aby było widać ten wentylator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-502620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 A masz klimę? Bo jeden wentylator będzie pewnie do klimy. I rzeczywiście podeślij kilka fotek, bo tez sie już pogubiłem. Jednakże pamiętam, że kolega też miał w terenie problemy z przegrzewaniem, montował ręczny wyłącznik do wentylatora. Ale zabij mnie, nie pamiętam, czy miał wisco...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-502673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość domagalag Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Witam. Wróciłem, dodałem poniżej zdjęcia z różnych perspektyw, auto ma klimę, z obserwacji moich oraz to co na zdjęciach to jest tak, że z przodu samochodu jest chłodnica z wentylatorem na przodzie olejowa, tak twierdzę, ponieważ przewody hydrauliczne tejże chłodnicy prowadzą w miejsce gdzie znajduje się filtr oleju. za tą chłodnicą jest większa chłodnica wody z wentylatorem po wewnętrznej stronie, pasek główny na silniku napędza alternator, chyba pompę wodną, sprężarkę klimy i jeszcze jedno jakieś koło, ale nie wentylator chłodnicy. No chyba, że jak to auto używane to silnik został wstawiony od innego Opla? Dodałem też tabliczkę z Vin, sam się pogubiłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-503552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 na przodzie masz chlodnice od klimy olej jest chlodzony powietrzem podczas jazdy ewentualnie dodatkowo wiatrakiem a wiatrak chlodzenia silnika masz elektryczny a nie wiskoze w chlodnicy jest czujnik ktory przy odpowiedniej temperaturze go wlacza przy jakiej podano wyzej podlaczyc go na krotko i jak dziala to git no i termostat sporawdzic o tym juz na poczatku napisano   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-503554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 To ja zamotam jeszcze bardziej :-) masz trzy chłodnice. Wody to sprawa jasna - pierwsza od strony silnika Klimatyzacji widoczna na tym zdjęciu http://forum.opel24.com/uploads/post-31300-0-88287200-1381841759.jpg razem z wentylatorem klimatyzacji. i skan Oleju ta o której piszesz że są podpięte przewody olejowe jest poniżej chłodnicy klimatyzacji Podsumowując wentylator od strony silnika załączany jest czujnikiem temperatury, a wentylator od przodu wystartuje po załączeniu klimatyzacji (pod warunkiem że jest klima sprawna) To chyba rozwiewa wątpliwości kiedy powinny się załączyć wentylatory. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/#findComment-503649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.