Gość domagalag Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Witajcie, Dzisiaj miałem więcej czasu i popatrzałem i dołączę jeszcze inne nowe wnioski.. Czujnik temperatury to nie to samo co termowłącznik wentylatora, naczytałem się w internetach, czujnik temperatury jest zamontowany przy silniku i służy tylko do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, dla pewności zrobiłem test, ciepły silnik, wskaźnik pokazuje połowę, odpiąłem przewód i spadło do zera na wskaźniku, on tylko jednak służy do wskaźnika na desce rozdzielczej. (zdjęcie poniżej) Co do termowłącznika to zależy od modelu auta, sugerowaliście abym go szukał na chłodnicy, w internecie gdzieś pisali, że jest zamontowany na bloku silnika, a wyobraźcie sobie, że ja go znalazłem jeszcze gdzie indziej - na wężu gumowym hydraulicznym dopiętym do chłodnicy :-) Nawet pewny jestem bo wygląd i 3 piny są zgodne z tym co jest narysowane i napisane w sklepie internetowym. (zdjęcie poniżej). No ale to wszystko to chyba coś z elektryką/elektroniką jest nie tak... Odpiąłem od termowłącznika kostkę, załączyłem zapłon, zwierałem odpowiednio styki w tej kostce (na jednym pinie było prawidłowo 12 V ), lecz wszelkie kombinacje zwierania styków nie powodowało załączenia wentylatora, mimo, że było słychać charakterystyczne "tykanie" przekaźników, odpiąłem kostkę od wentylatora, tam zapiąłem miernik, jedynie po zwarciu pinów kostki termowłącznika napięcie jakie docierało do wentylatora to 5,5 V, więc teraz chyba wiem, że takie napięcie nawet nie ruszy wentylatora, ale przy okazji sprawdziłem wentylator "na krótko", no i działa pięknie.. więc gdzieś na elektryce coś chyba glebło? No ale gdzie mam szukać powodu w elektryce? Poza tym w komorze silnika jest bodajże 4 bezpieczniki do wentylatorów, do klimy chyba 2 , do wentylatora chyba chłodnicy i wnętrza, z czego widzę, że jednego bezpiecznika niema wpiętego... obok zbiorniczka płynu chłodzącego jest pusty pin do przekaźnika , którego niema, zielony kolor.. Nie wiem co teraz zrobić, niby jak jeździłem po szosie zimą i latem to się nie przegrzewał i gdyby nie jazda ostatnio w terenie to bym nie wiedział nawet , że mam coś zepsute. A jak z tą klimą, napisaliście, że po włączeniu klimy wentylator na przedniej chłodnicy powinien ruszyć od razu? Włączam klimę i nie działa wentylator, może jak się ciecz przygrzeje w klimie to zadziała?? Bo ogólnie klima działa mi bardzo dobrze, chłodzi tak, że w upały nie chce się wychodzić z auta po skończonej trasie :-). Ogólnie zima idzie, na razie się nie ma co przegrzewać, ale poproszę jeszcze o poradę co z tym fantem zrobić, teraz mam więcej czasu to zawsze coś zajrzę do auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-503887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Czujnik temperatury to nie to samo co termowłącznik wentylatora, Masz rację że to termo- włącznik, ale często nazywa się go mniej fachowo czujnikiem. Ale pomału jak widzę poznajesz co gdzie i jak Nie wiem jak to jest w Fronterze z wentylatorem klimy, u mnie dla przykładu startuje po jej włączeniu. Kiedyś zapomniałem ich podpiąć po jakiejś naprawie ale klima chyba chłodziła pomimo niepracujących wentylatorów. Zaopatrz się też w książkę "sam naprawiam Frontera" jet tam sporo informacji, tylko że chyba nie ma polskiej wersji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63978-kiedy-si%C4%99-maj%C4%85-w%C5%82%C4%85czy%C4%87-wentylatory-ch%C5%82odnicy/page/2/#findComment-503942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.