Gość HONDA1969 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Witam ostatnio ewidentnie zatarłem silnik w mojej zafirze, zapytacie o powód a mianowicie, był to gwałtowny ubytek cieczy chłodzącej z silnika, płyn uciekł. Blok silnika uległ przegrzaniu a następnie zatarciu tak podejrzewam bo silnik się zatrzymał, stan oleju był odpowiedni i jest odpowiedni, teraz tak jak myślicie czy zatarł się tylko w bloku czyli zatrzymały się tłoki w cylindrach czy panewki się zatarły i przekręciły ? Dodam że jaja z tym oplem niesamowite, płyn uciekł 0 odzewu od czujnika płynu żadnego alarmu o przegrzaniu a po podpięciu pod komputer czujnik podaje odczyty i przy jego teście wykazuje że działa prawidłowo Op-com I teraz czy gdy opel zatarł się na cylindrach to czy głowica ulegnie uszkodzeniu konieczne będzie jej planowanie ? I czy waszym zdaniem jest po panewkach czy jednak tam nic nie powinno się stać i zatarł się tylko na tłokach/cylindrach ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 pytanie typowe dla wrozki zebuszki rozbierzesz silnik to sie dowiesz co uleglo uszkodzeniu a przez brak chlodzenia to logiczne sie sie przegrzal i zatarl olej smaruje a nie chlodzi silnik btw gwaltowny ubytek bylo by widac w postaci pary musiales spory kawal jeszcze przejechac bez chlodzenia ze sie zatarl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HONDA1969 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 (edytowane) Pękła opaska i spadł pod wpływem ciśnienia główny przewód magistrali chłodzenia a do rozbierania nie mam bardzo warunków ale wydaje mi się że panewki nie powinny ulec uszkodzeniu jeszcze pytanie o tą głowicę co myślisz/myślicie ? Silnik był mocno dogrzany bo jak wracałem do domu to 200 na szafie miałem i stało sie to na postoju bo postawiłem samochód i miałem jechać więc nie gasiłem więc nie wiem co myślicie ? Edytowane 2 Października 2013 przez HONDA1969   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 a co mamy myslec ?? bez rozebrania slinika nikt nie powie co sie z nim stalo nikt nie ma takich zdolnosci przynajmniej ja nikogo takiego nie znam ani na forum ani w realu jak pekla opaska i spadl przewod to przy nagrzanym ukladzie i silniku spod maski musial wywalic gajzer pary slepy by to zauwazyl ile chodzil bez plynu ?? minute dwie czy godzine ?? bo pare minut nie zabije silnika osobiscie mialem taka przygode ze strzelil glowny waz od chlodnicy zanim zjechalem z glownego ronda (centrum londynu) to troche czasu minelo nic z silnikiem sie nie stalo naprawilem waz wlalem wody po ostygnieciu i rok jeszcze autem jezdzilem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 JA u siebie miałem wydmuchaną uszczelkę silnika i po wypiciu płynu chłodzącego wskazówka ani drgnęła. Dopiero para która pojawiła się w układzie ruszyła wskazówkę temperatury w signum i pojawiła się czerwona kontrolka. Jechałem tak przez kilka km bo pod słońce nie widziałem kontrolki. Pękł mi przy tym tłok. Teraz po złożeniu silnika do kupy i planowaniu głowicy jest narazie ok. Uff. i oleju też nie bierze. Ala każda taka awaria jest inna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501988 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 co prawda nie ma doświadczenia na silnikach 1,9 ale na 1,7 .. gdy przychodzi do gwałtownej utraty płynu chłodzącego to zazwyczaj .. gładź cylindra jest porysowana i to dość dobrze (naprawa nie wchodzi w rachubę); głowica wygina się w banan .. tzw. banana shape .. dół silnika pozostaje bez zmiany (panewki sa OK). Ale w 70-80 % przypadków blok jest do wymiany .. gładzie są porysowane w częsciowo nawet płoki potrafią być potopione .. wszystko zalezy, kto kiedy kierowca zauważył problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) Cześć A jak to się stało że wyleciał Ci płyn a Ty tego nie zauważyłeś?.Czujniki czujnikami....mogł być uszkodzony itp.Żadnych oparów z silnika nie zauważyłeś?.Żadnych niepokojących objawów?.Teraz pozostaje Ci zakasać rękawy i do roboty.Bądź sprawdzić zasobność portfela i do mechanika pojechać.Bo masz naprawdę "grubszy" problem z silnikiem.Nie wystarczy tylko "deptać" na pedał gazu..... Edytowane 3 Października 2013 przez Natan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) Mi jak wydmuchało uszczelkę do płyn w zbiorniczku był prawie do końca pomimo że w silniku go nie było. A to dlatego że powietrze które dostało się do układu chłodzenia przez uszczelkę pod głowicą zrobiło tzw. poduszkę i wypychało naturalnie płyn do góry. Edytowane 3 Października 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501994 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 W kwestii sprostowania wypowiedzi gdzies wyzej. Olej rowniez chlodzi elementy silnika- jest to jedno z glownych zadan oleju w silniku tuz za smarowaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 masz rację Marcov ale praktycznie rzecz biorąc, olej to medium pośrednie w oddawaniu ciepła i jeśli brakuje cieczy chłodzącej to olej nie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/#findComment-501999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.