Skocz do zawartości

Akumulator oraz jego ładowanie - Parametryzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pojazd jaki posiadam to Opel Astra H 2007 rok 1,7 dieselek.

Zakupiłem dnia dzisiejszego akumulator Varta Blue Dynamic 72Ah 680A.

Taki został mi zaproponowany w zastępstwie zużytego 60Ah.

Natomiast wykonałem kilka telefonów również to serwisów Opla i przekazali mi informacje, iż zalecany i stosowany akumulator dla mojego modelu Opla to 60Ah lub 64Ah. W sklepie z akumulatorami spoglądając na stary akumulator 60Ah powiedzieli mi, że nie jest to możliwe aby o tak dużych gabarytach posiadał pojemność 60Ah mimo tego, że na naklejce oryginalnego akumulatora taka informacja widniała. Dlatego też dostałem propozycję aby zamontować 72Ah, który wymiarami był taki jak stary. Proszę o informacje jakie są skutki zamontowania akumulatora o wyższej pojemności, gdyż nie znam parametrów alternatora i regulatora w moim Oplu. Powinien naładować w pełni akumulator o pojemności 72Ah czy może mieć z tym problem i szybciej będzie zużywał się akumulator? Może rzeczywiście pozostać przy tym większym? Mam możliwość wymiany na mniejszy 60Ah.


Drugie pytanie dotyczy ładowania akumulatora. Zostało zmierzone ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia i wartość napięcia wyniosła około 14,1 V. Po załączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł oraz dmuchawy wartość ta spadła do około 13,8 V. Natomiast po załączeniu dodatkowo halogenów, klimatyzacji i przeciwmgłowych tylnych świateł wartość napięcia wskazywała około 12,2 V. Nie są to zbyt niskie parametry ładowania akumulatora? Producent Aku zaleca napięcie ładowania między 14,1 V a 14,6 V. Wartość napięcia po załączeniu świateł, ogrzewania szyby i dmuchawy spadła na początku do około 13 V i po około minucie wzrosła do 13,8 V. Z tego co jest mi wiadomo to po zwolnieniu auta z obciążenia napięcie ładowania powinno wskoczyć na wyższe w ciągu kilku sekund. Natomiast u mnie w Oplu trwa to znacznie dłużej. Czy w związku z tym mogę szykować się na wymianę alternatora lub regulatora? Mam możliwość w jakiś prosty sposób zdiagnozować w czym tkwi problem o ile jest to problemem? Czy może lepiej odwiedzić serwis bądź warsztat elektromechaniczny w celu zdiagnozowania przyczyny?


Z góry bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi i fachową pomoc. Zbliża się zima i niechciałbym niepotrzebnie wyrzucić pieniądze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/
Udostępnij na innych stronach

Wielkość gabarytowa aku nie ma nic do rzeczy zależy od producenta (po prostu stosują jedną "puszkę" do różnych pojemności) dlatego 60Ah ma taką samą wielkość jak 72Ah. Zalecenie producenta odnośnie ładowania jest mierzone bez obciążenia dodatkowymi odbiornikami (np.światła) więc u ciebie te 14,1V zmierzone bez niczego jest prawidłowe. Istotnie przy większej pojemności może wystąpić zjawisko nie doładowania, więc lepiej włożyć taki jak był zwłaszcza że jak napisałeś masz taką możliwość.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502150
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora ... to dla mnie ważniejszym parametrem od pojemności jest prąd rozruchu .. musiałbyś sprawdzić (jeżeli jeszcze możesz) jaki prąd miał stary akumulator .. co do pojemności, myślę, że alternator da sobie z naładowaniem takiego akumulatora; wszystko będzie zależne od tego, gdzie jeździsz i ile jeździsz .. ale tak prawdę mówiąc, jeżeli rozrusznik nie bedzie zużywał za wiele prądu to i alternator zdoła go naładowac.

 

Co do prądu ładowania .. to z wartości jakie podałeś wszystko jest OK .. mogłoby byc kilka dziesiątek więcej .. ale zima powinieneś przetrwać .. :)

Takie straty prądu o jakich mówisz, możesz poprawić oczyszczając styki do aku, do rozrusznika, do alternatora .. i do masy .. być może jeszcze dodatkowy przewód masowy i prądowy. Ale moim zdaniem na razie nie musisz nic robić (przeczyścić profilaktycznie możesz zawsze póki nie ma zimy)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502151
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za informacje.

Wracając do tematu ładowania akumulatora to producent ma zapisane iż napięcie ładowania powinno wynosić od 14,1 V do 14,6 V przy załączeniu "radia, dmuchawy, świateł etc." tak bynajmniej zapisane ma w karcie gwarancyjnej. Czyli zachowanie ładowania jest jak najbardziej dopuszczalne i nie powinno budzić mojej bacznej uwagi? Widzę, iż zalecacie akumulator 60Ah. Niestety nie jestem już w stanie sprawdzić jaką wartość prądu miał stary akumulator, gdyż go oddałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502155
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że kumpel w Astrze II mowił mi, że również miał akumulator 60 Ah ale prąd rozruchu był na tyle duży, że 60 tka w sklepie nie miała szans .. kupił 72 Ah.

Co do prądu .. uważam, że na tą chwilę nie ma się czym przejmować .. dla mnie wszystko jest w porządku. Prąd ładowania mierzy się na naładowanym akumulatorze z wyłączonymi odbiornikami prądu. Każdy odbiornik będzie powodował spadek napięcia o jakąś wartość po przecinku. Na stole probierczym bada się akumulator bez obciążenia .. wtedy napięcie wynosi ok. 14,6V jak dobrze pamiętam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502162
Udostępnij na innych stronach

Mam do wyboru tylko Varta 60Ah 540A lub ten co w tej chwili posiadam Varta 72Ah 680A (dzisiaj zakupiony z możliwością wymiany na mniejszy). Zostać przy tym mocniejszym czy może lepiej mniejszy według zaleceń producenta dla mojego Opla Astry III (H) 1,7 Diesel 2007 rok produkcji (nie mam pojęcia jaki prąd rozruchowy podawany jest przez producenta).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502166
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zostawiłbym ten większy akumulator natomiast obawiam się, iż alternator może nie podołać jego pełnemu naładowaniu, a w wyniku tego szybciej będzie się zużywał. Z drugiej strony alternatory mają pewną tolerancję i całkiem możliwe, że będzie w stanie móc naładować akumulator do końca. W tym większym aku kusi mnie prąd rozruchu 680A bo w tym mniejszym to już tylko 540A. Niby prosta sprawa a wybór trudny :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502182
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie nie jeżdżę dużo... Tygodniowo około 250km (dziennie jakieś 20-30km) Od niedawna...

Wcześniej robiłem tygodniowo około 700-800km (dziennie około 130km) ale raczej nie zamierzam powrócić do takich długich przebiegów.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64011-akumulator-oraz-jego-%C5%82adowanie-parametryzacja/#findComment-502204
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności