Gość kkwiatuszek89 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Witajcie, a więc padł mi alternator (walnięta dioda w mostku prostowniczym) podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora. Szybkie sprawdzenie w menu komputera i ładowanie 11V czyli brak... Działo się to w drodze z pracy, więc musiałem jakoś dotoczyć się do garażu. Przed garażem padło całkiem wspomaganie. Więc zabrałem się za demontaż alternatora (przerąbane doświadczenie) i transport do warsztatu na diagnozę i naprawę. J.w dioda padła i wymienili cały mostek. Po południu montaż i jazda próbna. ładowanie na poziomie 14,1V-14,3V ale po krótkiej jeździe zapaliła się kontrolka żółtego samochodziku z kluczem... Znów sprawdzenie ładowania-OK. Więc do garażu i metodą gaz-hamulec wyskoczyły następujące błędy ECN 062102 i ECN 190158. Z tym pierwszym jako tako mogę się zgodzić bo jechałem z uwalonym alternatorem kawałek drogi ale ten drugi dot. DPF-a ni w ząb nie pasuje mi... Nigdy nie przerwałem wypalania, nie była także żadnych problemów ani błędów przed awarią alternatora. Starannie także wymontowałem altka uważając by niczego przy okazji nie uszkodzić więc...? Czy jazda bez ładowania mogła spowodować że załapał błąd dot. filtra DPF? Pacjent to astra H 1,9 cdti 120km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64063-b%C5%82%C4%99dy-komputera-a-awaria-alternatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Masz do czynienia z elektroniką. Za niskie napięcie powoduje nieprzewidzianą pracę urządzeń i co za tym idzie również i błędy. Niektóre skasowały się kilka chwil po uruchomieniu a inne trzeba będzie skasować programem. Nie wykluczam też uszkodzenia elementów pod wpływem powstałego niedowładu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64063-b%C5%82%C4%99dy-komputera-a-awaria-alternatora/#findComment-502601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość david2291 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Te alternatory chyba jakieś felerne są, bo widziałem nie jeden przypadek kiedy umierały.Nie zdarzyło mi się żeby w elektronice padło coś więcej poza mostkiem prostowniczym natomiast w pamięci diagnostycznej różne cuda potrafiły się zapisywać.Podepnij auto pod urządzenie diagnostyczne,wykasuj błędy i po jeździe próbnej sprawdź jeszcze raz czy coś nie wróciło.Jeśli jakieś błędy wrócą to wtedy będziemy się martwić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64063-b%C5%82%C4%99dy-komputera-a-awaria-alternatora/#findComment-502614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkwiatuszek89 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 problem rozwiazany! podlaczenie komputera faktycznie wskazały różne błedy ale bład 190158 wskazywał na uszkodzenie wężyka podciśnienia od czujnika dpf. Po wejściu pod samochód i odkręceniu osłony pod silnikiem pkazało się że wężyk po prostu ułamał sie przy metalowym króćcu przy ścianie grodziowej. Wężyk jest strasznie sztywny i nie możliwym jest nałożenie go z powrotem na odpowiednie miejsce mimo podgrzania. Dosztukowanie z wężyka paliwowego poczciwego, ,kaszlaka" rozwiązało problem. Kontrolka już się nie zapala, ale jutro czeka mnie wypalanie sereisowe dpf-a bo poziom nasycenia filtra wynosi 90%... dzięki za zainteresowanie tematem:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64063-b%C5%82%C4%99dy-komputera-a-awaria-alternatora/#findComment-502716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.