Skocz do zawartości

Wymiana alternatora 1.7 CDTi


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, czy ktos zna lepszy/latwiejszy sposob na wyjecie alternatora niz ten:

 

W silniku 1.7 cała operacja jest trochę utrudniona. Po odpięciu klemy akumulatora musimy podnieść auto. Wykorzystujemy do tego standardowy lewarek razem z „kobyłkami”. Teraz demontujemy osłonę silnika oraz zdejmujemy pasek klinowy. Zakładamy klucz na napinacz i luzujemy go do momentu aż pasek będzie wystarczająco luźny. Jak się dobrze przyjrzymy to konieczne będzie odłączenie klaksonu. Odpinamy złącze wtykowe a następnie odkręcamy nakrętkę mocującą i wyjmujemy klakson.

 

Odkręcamy przewód podciśnienia od pompy hamulcowej a następnie demontujemy przewód podciśnienia od zaworu elektromagnetycznego. Podstawiamy puste naczynie pod pompę próżniową i odłączamy od niej przewód dopływu oleju, który znajduje się z boku pompy. Poniżej znajduje się przewód powrotny oleju, jego również ściągamy. Jest zabezpieczony specjalną opaską."

 

Np. czy komus udalo sie od gory?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Fachowiec z pomocy drogowej stwierdzil ze alternator nie laduje.

Mial amperomierz cegowy i z tego co widzialem to przekladal miedzy kablami przy minusie.

Ten najgrubszy czerwony to jest od alternatora czy do silnika?

Nie to zebym mu nie ufal, ale nawet jakby pasek byl luzny to przeciez tez by nie ladowal.

Wymiana w Vauxhallu to ponad 600 funtow wiec podziekuje.

 

Pobor pradu z wlaczonym szeregowo amperomierzem to 0.7 A.

Wyjalem radio (CD70) w razie czego, bo jak wyjalem bezpiecznik 13 to pobor spal do 0.2 A.

Z opisu bezpiecznika : radio, telefon (nie mam) i wyswietlacz (mam CID). Wiec wnioskuje ze 0.5A moze pobierac taki LCD przy starcie.

 

Czy te 0.2 A moze robic zwarty alternator?

Mysle, ze jakby malo...chyba ze jest "troche" zwarty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503685
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic alternator zanim sie go wymontuje?

Akumulator bede mial doladowany prostownikiem za pare godzin.

Mierzac miernikniem (woltomierzem), powinno byc wieksze napiecie niz przy wylaczonym, tak?

Czyli aku doladuje zalozmy 12.5V to przy sprawnym alternatorze na zaciskach aku i przy wlaczonym silniku powinno byc jakies 1.5-2 V wiecej?

 

A jakies sprawdzenie mechaniczne zanim go wyjme?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503699
Udostępnij na innych stronach

Po uruchomieniu silnika sprawdź czy świeci kontrolka ładowania.

Możesz jeszcze potwierdzić diagnozę mechanika z pomocy drogowej przez pomiar napięcia na akumulatorze przy pracującym silniku.

Prawidłowe powinno być około 14V.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503701
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ładowania nie zawsze się świeci.Jeśli alternator jest sprawny to voltomierz powiniem pokazać Ci między 13.5 - 14.5

Kolego Mazak gdzie mieszkasz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503741
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

Czy te 0.2 A moze robic zwarty alternator?

Mysle, ze jakby malo...chyba ze jest "troche" zwarty.

Te 0.2 zaraz po podłączeniu miernika może być normalne. Należy odczekać kilka minut z podłączonym szeregowo miernikiem aż wygasną wszystkie moduły. Jeśli po 30 minutach nadal będzie 0.2 A to znaczy, że coś jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503749
Udostępnij na innych stronach

Te 0.2 zaraz po podłączeniu miernika może być normalne. Należy odczekać kilka minut z podłączonym szeregowo miernikiem aż wygasną wszystkie moduły. Jeśli po 30 minutach nadal będzie 0.2 A to znaczy, że coś jest nie tak.

No wlasnie, tez tak mysle, ale auto juz jest u mechanika i dzisiaj bede wiedzial czy to byl alternator.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64159-wymiana-alternatora-17-cdti/#findComment-503841
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności