Gość aster89 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Witam Posiadam Opla Astre Classic 1.4 8v 60km 99 rok. Strzelił mi pasek klinowy ( w pewnym miejscu się rozerwał, wyjąłem go w całości przerwanego). Wymieniłem dzisiaj na nowy (naciągam alternatorem). Wszystko skręciłem, złożyłem jak było poprzednio. I tutaj jest problem : auto nie chce odpalić. Kręci dość słabo/opornie? dławi się jakby chciał ale nie ma szans ... akumulator dobry. Z paska leci dym, guma się zdziera zauważyłem na górnej rolce przy alternatorze (tak jakby się dopasowywała to szczeliny rolki). Czy ktoś ma pomysł co mogło się stać, że to auto nie chce odpalić - nigdy nie miałem problemów z odpaleniem, a mam ten samochód 8lat .. ? Pasek strzelił po odpaleniu i przegazowaniu (piszczał), odrazu jak zapaliła się dioda akum. silnik zgasiłem więc nie jeździłem z zerwanym. Dzięki serdeczne za sugestie, pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Zdejmij pasek i sprawdz czy obraca sie koło pasowe alternatora.Moze pasek sie urwał przez zatarte łozysko.Napinacz równiez sprawdz Edytowane 25 Października 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aster89 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Zdejmij pasek i sprawdz czy obraca sie koło pasowe alternatora.Moze pasek sie urwał przez zatarte łozysko.Napinacz równiez sprawdz Ok tak zrobię - zapalać samochód czy ręcznie sprawdzić czy się obraca? Napinacza nie mam, napinam przesuwając alternator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Silnika nie odpalaj, po zdjęciu paska sprawdź czy wszystko obraca się tj rolki ,alternator, pompa wspomagania itp, oczywiście z wyjątkiem koła wału korbowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aster89 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Z tego co kojarzę jak jeszcze nie założyłem paska to chciałem ruszyć tą rolką przy alternatorze ale nie dało się, oczywiście sprawdzę to. A gdyby nie dało się nią zakręcić to jak sądzę łożysko alternatora?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Wtedy alternator do wyjęcia i sprawdzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Recznie sprawdz,możesz tez odpalic(pasek musi byc całkowicie zdjęty)i tez nic sie nie stanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aster89 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) No i panowie zdjąłem pasek i tak : ręcznie ani drgnie (ta rolka przy alternatorze, koło), odpaliłem samochód (bez paska) - odpalił odrazu z tym, że tak trochę przerywał,silnik nierówno chodził, nie wiem nie pracował na wszystkie "gary"?. Chciałem ruszyć delikatnie do tyłu - nie ma szans. Tak jakby stał na ręcznym, coś blokuje i auto się unosi, nie miałem zamiaru dawać gazu (chyba, że to dlatego że bez paska ) Tak więc pasek się przecierał zapewne dlatego, że te koło pasowe alternatora stoi w miejscu. I co mi w takiej sytuacji poradzicie ? niestety myśl, że wymienię pasek i będę mógł autem jeździć legła w gruzach .. pozdrowionka ! Edytowane 25 Października 2013 przez aster89   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Na poczatek wymiana łozysk w alternatorze i jego sprawdzeniel   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Chciałem ruszyć delikatnie do tyłu - nie ma szans. Tak jakby stał na ręcznym, Ale autem czy kółkiem alternatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64308-wymiana-paska-klinowego-i-problemy/#findComment-505297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.