Gość czuwi Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Witam, ostatnio w mojej astrze f 1.4 HB wymieniałem tłumik końcowy. Przed wymianą auto było dosyć hałaśliwe, po wymianie z tyłu zrobiło się cicho, ale auto ciche w ogóle nie jest, a mianowicie słychać głośne "pierdzenie" z przodu - z okolić kolektora wydechowego, pod maską wyraźnie czuć spalinami(momentami czuć je także w kabinie). Dodam, że po ściągnięciu z osłony kolektora rury doprowadzającej ciepłe powietrze z nad kolektora do wlotu powietrza, czuć, że wydostają się tamtędy spaliny. W czwartek będę miał dostęp do garażu i chciałbym zaopatrzyć się w ewentualnie potrzebne części i usunąć tą usterkę. I stąd moje pytania - 1) w których miejscach w okolicy kolektora wydechowego są uszczelki? 2) Jak one wyglądają? 3) Czy po za uszczelkami powinienem zwrócić uwagą na coś jeszcze i czy są jakiekolwiek trudności z ich wymianą? Z góry dziękuję za odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 miałem wcześniej asterkę 1.4F i podobny problem, zwróciłbym uwagę na twoim miejscu jeszcze na tłumik środkowy i pierścień taki ołowiany który dochodzi do silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Sprawdz łaczenie kolektora wydechowego z rura wydechowa(koledze wyzej chyba o to samo chodzi) http://www.sklep.tomiicars.com.pl/1344,uszczelka-kolektora-opel-pierscien.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czuwi Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) miałem wcześniej asterkę 1.4F i podobny problem, zwróciłbym uwagę na twoim miejscu jeszcze na tłumik środkowy i pierścień taki ołowiany który dochodzi do silnika Dzięki za odpowiedź. Czy pierścień o którym piszesz to taki element: http://www.otosklep.com.pl/partscatalogue/121-948-fa1-pierscien-uszczelniajacy-rura-wydechowa-opel-astra-f-hatchback-53--54--58--59--1-4-i-1992-03--1,10-00084-00388-01797-0002-00204-0100004,0100222,0100317,0100321-121~6948-0367-00204-000000081-121948~2FIS.aspx Gdzie dokładnie on się znajduję? Pomiędzy kolektorem a blokiem silnika? Czy pomiędzy kolektorem, a rurą wydechową? Przepraszam, że zadaję głupie pytania, ale dopiero poznaję ten samochód i chciałbym go doprowadzić do przyzwoitego stanu :-) Edit: mk5 - dzięki za odpowiedź, widzę, że chyba pomyślałem o tym samym elemencie Edytowane 28 Października 2013 przez czuwi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) Odkrecasz takie dwie sruby na sprezynach i tam jest ten pierscien(łaczenie kolektora i rury). Ps.w swoim miałem podobnie tez podczas wymiany tego tłumnika uszkodziła sie ta plecionka.(była juz przepalona) Edytowane 28 Października 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czuwi Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Dzięki za podpowiedź, właśnie tak myślałem, że jest w tym miejscu. Jak już pisałem, po ściągnięciu rury doprowadzającej ciepłe powietrze z nad kolektora, czuć, że spaliny dmuchają właśnie z okolic połączenia kolektora i rury, więc to pewnie ten pierścień się wypalił/wykruszył i tam jest nieszczelność. Mam jeszcze inne pytanie dotyczące układu wydechowego - czy przy tym silniku był montowany katalizator? Bo z tego co się orientuję to tak, a w mojej astrze w miejscu w którym mógłby być jest prawdopodobnie wydumka poprzedniego właściciela - kawałek rury z przyspawanymi flanszami, skręcony z dwóch stron z resztą układu wydechowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Jezeli sonda jest i to kat powinnien byc....Ja w swoim(byłym sprzedany ale nadal na moim serwisie) wstawiłem strumienice   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Sprawdz łaczenie kolektora wydechowego z rura wydechowa(koledze wyzej chyba o to samo chodzi) http://www.sklep.tomiicars.com.pl/1344,uszczelka-kolektora-opel-pierscien.html tak jest, właśnie o to chodziło, przydałby się jakiś plusik;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-505911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czuwi Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Pierścień uszczelniający nie był w rewelacyjnym stanie, ale nie to było było główną przyczyną hałaśliwej pracy wydechu. Uszkodzony był kołnierz rury wydechowej, którym przykręca się ją do kolektora - jedna strona całkowicie się rozsypała. Prawdopodobnie przyczyną tego było to, że ktoś zamiast jednej oryginalnej śruby, dał jakąś z takim samym gwintem, ale cieńszą w części nienagwintowanej i trochę dłużą przez co nie dociskała ona rury do kolektora, spaliny wychodziły bokiem i wypaliły kołnierz. Rura i pierścień uszczelniający wymienione, auto jest duuuuużo cichsze. Dziękuje za odpowiedzi i pomoc(plusy poszły)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-506481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Czuwi jezeli jezdzisz na krótkich odcinkach to w koncowym tłumniku mozesz wywiercic mały otwór by woda spływała.Ja juz kupiłem zamiennik z otworem.Woda wypływa z niego(na krótkich odcinkach nie odparuje)i przez to jest mniej narazony na korozje Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64355-g%C5%82o%C5%9Bna-praca-uk%C5%82adu-wydechowego-astra-f-14/#findComment-506505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.