Gość radus124 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Witam, Mam pytanie dotyczące działania układu chlodzenia w mojej Astrze F 1.4. Mianowicie chodzi mi o to, że nie jestem pewny czy ten układ działa poprawnie. Jak jest ciepło powiedzmy 20 stopni w góre przy jeździe na trasie silnik osiąga temperaturę 90 stopni, a w mieście dość szybko osiąga poziom 95 stopni i załącza wentylator, który utrzymuje temparturę na poziomie 94-97 stopni. W chłodne dni temperatura silnika w trasie oscyluje w granicach 84-87 stopni (niższy próg przy włączonym ogrzewaniu), w mieście dochodzi do 90 stopni, czasem wyżej. Ogrzewanie działa. Czasami przy zimnym silniku przy dodawaniu gazu słychać bulgotanie/przelewanie. Płyn chłodniczy jest (na zimnym silniku połowa zbiorniczka). Co prawda ubywa, ale to przez nieszczelną chłodnicę. Uszczelka pod głowicą chyba jest dobra bo olej czysty, w płynie chłodniczym też nie zauważyłem żadnego syfu, no i samochód nie kopci. Czy takie działanie układu chłodzenia jest normalne? To normalne, że w mieście w ciepłe dni silnik grzeje się do 95-97 stopni? W trasie przy szybszej jeździe temperatura wraca do poziomu 90 stopni. Mam tylko wrażenie, że silnik za szybko sie grzeje w ciepłe dni, a za wolno w zimne. jeszcze nigdy wskaźnik temperatury nie zbliżył się do czerwonego pola.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64417-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 na forum opisywano wiele razy jak ma dzialac poprawnie kolejny temat o pracy ukladu chlodzenia jest zbedny a dziurawa chlodnice wymien uklad w oplu jest cisnieniowy na dodatek zanieczyszczasz srodowisko trucizna bo do takich zalicza sie plyn chlodniczy   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64417-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-506689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi