Gość lisekmariuszl Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam posiadam Astre G z 1998 z silnikiem 1,7td czyli X17DTL. Od jakiegoś czasu mam problem z zapalającą sie kontrolka check engine w czasie jazdy ze stałą prędkością, ale po puszczeniu pedału gazu i ponownym dodaniu kontrolka przeważnie gaśnie. Zdarzyło się także kilka razy na postoju ale wtedy obrotomierz opadał na zero i silnik mocno kulał. Po wymianie czujnika położenia wału narazie nie pojawił sie problem na wolnych obrotach i opadającym obrotomierzem ale nadal podczas jazdy zapala sie chec i już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Zawór EGR został wyczyszczony i pompa vacum sprawdzona a także zostały wymienione filtry. Jeżeli ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekmariuszl Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Aha zapomiałem dodać że nie ma problemów z odpaleniem na zimnym jak i ciepłym silniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Zapomniałeś też dodać jaki masz kod błędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekmariuszl Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Bład jaki występuje to: Układ Recylkulacji spalin - przepływ PO400   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Poczytaj o zaślepianiu EGR-a.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laspatas Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Zaślepienie EGR nic w tym silniku nie daje. Przerabiałem to łącznie z regeneracją egr-a u słynnego inżyniera w Brzegu. Ja zrobiłem wszystko co się dało, czyli - sprawdziłem pompę vaqum - wężyki podciśnienia - elektrozawór otwierający egr-a (porzyczyłem od kolegi dla sprawdzenia) - w kolektorze dolotowym wymieniłem czujnik doładowania ( i to ten czujnik powoduje że zaślepienie zaworu nic nie daje bo ten czujnik mierzy też temperaturę w kolektorze) - zdesperowany wykręciłem kolektor i go wyczyściłem (był zawalony) ale i to nic nie dało Na koniec natrafiłem na artykuł o zasadzie działania układu recyrkulacji. Wpływ na całość ma przepływomierz. Jesli jest błędne wskazanie dla komputera z przepływomierza (ale niema błędu samego przepływomierza) a dane z czujnika w kolektorze dają sprzeczną informację to wywala błąd recyrkulacjii. Nie za bardzo wierząc w tą teorię porzyczyłem przepływomierz od kolegi. Takiej radości nie wywołało u mnie nawet zakup auta. Nowy przepływomierz (oryginał boscha) i od czterech lat najmniejszych problemów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekmariuszl Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Witam problem z opadającym obrotomierzem i chodzeniu jakby na dwa gary na postoju wróciło ponownie. Po wymianie czujnika położenia wału ponad dwa tygodnie ten problem nie występował a dziś znowu to samo. Nadal nie mam pomysłu na problem z check engine . Aha i jak się jeździ powyżej 130 km/h to check sie nie zapala ale jak stałą prędkością około 100-110 to sie zapala. Teraz przed chwilą wróciłem z traski do domu i niestety problem z wylaczającym obrotomierzem zaczoł sie pojawiać także podczas jazdy. Prosze o jakies rady dzieki którym mógł bym się z tym problemem uporać Edytowane 24 Listopada 2013 przez lisekmariuszl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek3029 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Witaj. Zapytam czy czek zapala Ci sie pomiedzy 1500 a 2500 obrotow? Jeżeli tak proponuję zrobić porządek z pompą vacu . Kiedyś miałem podobny problem auto zaczynało sie mulic na wyższych i niżsych obrotach już było ok. Odwróć pompe vacu wyjsciem do góry żeby przewód wyjsciowy był na górze i czyszczenie zaworu ponownie jak i dopływu przewodu do czujnika. Problem jest w tym że co jakiś czas spływa kropelka oleju i czujnik szaleje. Miałem to samo problem znikł po tej operacji. Swoją drogą zaczynam wątpić w silniki opla zrobiona uszczelka pod głowicą ,głowica planowana koszt nie mały okazało się ,że mam blok pękniety pisałem o tym w innym temacie. Koszty jakie poniosę to połowa jak nie więcej wartości astry porażka totalna. Zaklada mi majster drugi silnik i chyba pożegnam sie z astrą na dobre. Pozdrawiam Edytowane 27 Listopada 2013 przez Jacek3029   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekmariuszl Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam deklielek od pompy vacum już dawno mam przestawiony i pompa zasysa powietrze wiec powinna być ok. Teraz mnie martwi to ze podczas jazdy opada obrotomierz na 0 i zapala sie check i po zatrzymaniu silnik mocno kuleje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekmariuszl Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Witam zaślepiłem EGR ale jest to samo cały czas. Mam pytanie czy komputerowo można sobie poradzić z tym problemem bo rozmawiałem z elektronikiem samochodowym i powiedział że można to jakoś zrobić, i się zastanawiam czy to prawda żeby kasy w błoto nie wyrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-519313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.