Skocz do zawartości

astra g x17dtl check


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lisekmariuszl

Witam posiadam Astre G z 1998 z silnikiem 1,7td czyli X17DTL. Od jakiegoś czasu mam problem z zapalającą sie kontrolka check engine w czasie jazdy ze stałą prędkością, ale po puszczeniu pedału gazu i ponownym dodaniu kontrolka przeważnie gaśnie. Zdarzyło się także kilka razy na postoju ale wtedy obrotomierz opadał na zero i silnik mocno kulał. Po wymianie czujnika położenia wału narazie nie pojawił sie problem na wolnych obrotach i opadającym obrotomierzem ale nadal podczas jazdy zapala sie chec i już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Zawór EGR został wyczyszczony i pompa vacum sprawdzona a także zostały wymienione filtry. Jeżeli ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR nic w tym silniku nie daje. Przerabiałem to łącznie z regeneracją egr-a u słynnego inżyniera w Brzegu. Ja zrobiłem wszystko co się dało, czyli

- sprawdziłem pompę vaqum

- wężyki podciśnienia

- elektrozawór otwierający egr-a (porzyczyłem od kolegi dla sprawdzenia)

- w kolektorze dolotowym wymieniłem czujnik doładowania ( i to ten czujnik powoduje że zaślepienie zaworu nic nie daje bo ten czujnik mierzy też temperaturę w kolektorze)

- zdesperowany wykręciłem kolektor i go wyczyściłem (był zawalony) ale i to nic nie dało

Na koniec natrafiłem na artykuł o zasadzie działania układu recyrkulacji. Wpływ na całość ma przepływomierz. Jesli jest błędne wskazanie dla komputera z przepływomierza (ale niema błędu samego przepływomierza) a dane z czujnika w kolektorze dają sprzeczną informację to wywala błąd recyrkulacjii.

Nie za bardzo wierząc w tą teorię porzyczyłem przepływomierz od kolegi. Takiej radości nie wywołało u mnie nawet zakup auta.

Nowy przepływomierz (oryginał boscha) i od czterech lat najmniejszych problemów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-507944
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość lisekmariuszl

Witam problem z opadającym obrotomierzem i chodzeniu jakby na dwa gary na postoju wróciło ponownie. Po wymianie czujnika położenia wału ponad dwa tygodnie ten problem nie występował a dziś znowu to samo. Nadal nie mam pomysłu na problem z check engine . Aha i jak się jeździ powyżej 130 km/h to check sie nie zapala ale jak stałą prędkością około 100-110 to sie zapala.

Teraz przed chwilą wróciłem z traski do domu i niestety problem z wylaczającym obrotomierzem zaczoł sie pojawiać także podczas jazdy. Prosze o jakies rady dzieki którym mógł bym się z tym problemem uporać

Edytowane przez lisekmariuszl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510013
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Zapytam czy czek zapala Ci sie pomiedzy 1500 a 2500 obrotow? Jeżeli tak proponuję zrobić porządek z pompą vacu . Kiedyś miałem podobny problem auto zaczynało sie mulic na wyższych i niżsych obrotach już było ok. Odwróć pompe vacu wyjsciem do góry żeby przewód wyjsciowy był na górze i czyszczenie zaworu ponownie jak i dopływu przewodu do czujnika. Problem jest w tym że co jakiś czas spływa kropelka oleju i czujnik szaleje. Miałem to samo problem znikł po tej operacji. Swoją drogą zaczynam wątpić w silniki opla zrobiona uszczelka pod głowicą ,głowica planowana koszt nie mały okazało się ,że mam blok pękniety pisałem o tym w innym temacie. Koszty jakie poniosę to połowa jak nie więcej wartości astry porażka totalna. Zaklada mi majster drugi silnik i chyba pożegnam sie z astrą na dobre. Pozdrawiam

Edytowane przez Jacek3029

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510579
Udostępnij na innych stronach

Gość lisekmariuszl

Witam deklielek od pompy vacum już dawno mam przestawiony i pompa zasysa powietrze wiec powinna być ok. Teraz mnie martwi to ze podczas jazdy opada obrotomierz na 0 i zapala sie check i po zatrzymaniu silnik mocno kuleje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-510581
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość lisekmariuszl

Witam zaślepiłem EGR ale jest to samo cały czas. Mam pytanie czy komputerowo można sobie poradzić z tym problemem bo rozmawiałem z elektronikiem samochodowym i powiedział że można to jakoś zrobić, i się zastanawiam czy to prawda żeby kasy w błoto nie wyrzucić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64517-astra-g-x17dtl-check/#findComment-519313
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności