Skocz do zawartości

Błąd układu regulacji spalania stukowego - P1602


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Mam problem w temacie układu regulacji spalania stukowego w Astrze F 97r 1.6 8V 75KM. Otóż od pewnego czasu (ok. 2 tyg.) auto zaczęło szarpać przy ruszaniu, a kilka dni temu przestało odpalać, tzn. odpala jak pomogę naciskając pedał gazu. Wówczas jak silnik trochę się rozgrzeje auto szaleje na wolnych obrotach, raz jest 800 a za chwilę 500 lub nawet gaśnie. Byłem u elektryka, podłączał się pod kompa i wyskakiwał błąd P1602 - układ regulacji spalania stukowego.

Ja się na tym niewiele znam, ale mechanik walczył 2 dni i nie rozwiązał problemu uczciwie się przyznając, że ma 2 pomysły, ale nie ma na tyle wiedzy, aby ryzykować ich realizację, mianowicie:
1. Silniczek krokowy (kiedy wyjął oryginalny i otwór zaślepił szmatą problem zupełnie zniknął. Kupił więc nowy silniczek (zamiennik) i po włożeniu auto wkręcało się na 3k obrotów i nie chciało się wyregulować na mniej. Ja z kolei też kupiłem oryginalny silniczek od tego modelu i objawy bez zmian, więc to wykluczyłem.
2. Stwierdził, że może to być też komputer (kość RAM).

Z tego co mi mówił EGR wykluczył, zawory też, sprawdzał kompresję (ok), świece i kable ok, cewka też, przewody elektryczne od przepustnicy do kompa niepoprzerywane.

Na innym forum ktoś napisał:

"Kolego wyrobiło się dolne kółko rozrządu lub sam wał o komp Nie może ustawić zapłonu"

Co o tym sądzicie? Czy można to jakoś sprawdzić poza zwalaniem całego rozrządu?
A może to jednak coś innego? Z góry dzięki za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64580-b%C5%82%C4%85d-uk%C5%82adu-regulacji-spalania-stukowego-p1602/
Udostępnij na innych stronach

Mechanik to niby wykluczył - kiedy wypiął czujnik z układu, wtedy błąd zmienił się na błąd samego czujnika, a nie układu, więc sam czujnik nie powoduje błędu....jakoś tak mi to powiedział elektryk.

 

Bład na pb tez sie pojawia?

Odpiecie czujnika nie sprawdzi jego pracy

Ja bym sprawdził rozrzad.

Edytowane przez mk5

 

Tak, błąd pojawia się na PB i na gazie, bez różnicy. Dodam tylko, że jak silnik się rozgrzeje, to często pracuje normalnie przez jakiś czas, np. do następnych świateł ;) Check engine, też nie zawsze się zapala (raczej rzadziej niż częściej).

 

No właśnie mam dylemat: albo robić rozrząd, albo wymieniać komputer, obie naprawy dość drogie, ale chyba lepiej zacząć od rozrządu, bo jeśli to nie to, to przynajmniej zawsze będę miał go wymienionego (ten co jets ma już ok. 40k), jak sądzicie? Dobrze kombinuję?

 

Przeciez mozesz tylko zdjac kolo pasowe od altka i obudowe i sprawdzic czy wszysko ok.Ja miałem podobny problem z systemem spalania stukowego(u mnie lpg robiło robote)i pierwsze to mechanik kazał mi sprawdzic rozrzad.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności