Skocz do zawartości

Błąd układu regulacji spalania stukowego - P1602


Rekomendowane odpowiedzi

głupi jakiś gość jest

albo szuka naiwnego

 

sprawdzenie ustawień rozrządu to kilka - kilkanaście minut

nawet koła pasowego demontować nie trzeba

wymiana rozrządu w kpl - dłużej i drożej

 

zalecana wymiana rozrządu w tym motorze to - 60 tys km przebiegu lub 4 lata

- w zależności co następuje wcześniej

 

No wiem właśnie i trochę mi szkoda wymieniać, jak mam jeszcze 20k przed sobą do wymiany....Podzwonię jutro i popytam czy jakiś mechanik sprawdzi mi rozrząd od ręki...

 

PS. co masz na myśli pisząc "sprawdzenie ustawień rozrządu"? O jakie ustawienia chodzi dokładnie (chce wiedzieć, o co konkretnie pytać mechanika)?

 

Chodzi Ci o to?

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-i-ustawianie-rozrzadu-opel-vt111.htm

Edytowane przez neokosy

 

Tak, o takie coś

sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu.

 

Zapytać po prostu o sprawdzenie czy nie przeskoczył rozrząd

- zrozumiałe będzie takie zlecenie.

 

 

o ile chcesz się dla siebie upewniać

 

czego brak w linku :

Dolny znak może być na kole pasowym

i oznaczenie na obudowie

 

w takim wypadku wystarczy tylko odkręcić 2/3 śrubki u góry

i ustawić silnik na pkt-y

 

  • 2 tygodnie później...

Sprawa wygląda tak, że oddałem auto mechanikowi na wymianę butli na nową i robienie rozrządu i co się okazało: po wymianie butli mechanik pojechał zalać gaz, żeby sprawdzić szczelność i w trakcie jazdy autem stwierdził, że to raczej nie może być rozrząd. Stwierdził, że gdyby było coś już uszkodzone (luźny klin, wał rozrządu), to objawy by były cały czas, a gdy jechał były dłuższe momenty, gdy auto pracowało normalnie, więc pozostaje mi teraz diagnostyka i ewentualna wymiana komputera....

 

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem komputer i nic, to samo bez zmian. W takim razie jednak pewnie coś z rozrządem - w przyszłą środę zobaczymy, może mechanik coś znajdzie jak zwali wszystko....

 

Dziś wymieniłem rozrząd i bez zmian. Już nie wiem co teraz robić...elektryk stwierdził teraz, że trzeba w takim razie sprawdzić przewody od czujników do komputera. Na włączonym silniku wypinał po kolei:
- silniczek krokowy,
- EGR,
- czujnik temp. płynu chłodzącego,

a obroty bez zmian. Mówi, że to niemożliwe, że jak się wypnie czujnik temp. to musi wskoczyć na obroty no i teraz chce soprawdzać po kolei przewody do kompa i ma wymienić ten czujnik temp.

Co o tym myślicie?

 

moim zdaniem niech sprawdzi bo np u mnie przez lpg był bład system spalania stukowego.Czyli bład ten moze generowac zupełnie inna przyczyna niz czujnik spalania stukowego.Sterownik lpg jaki?

 

Hmm w sumie nie wiem jaki sterownik, ale problem z obrotami jest tez na samej benzynie. Osttanio jeździłem 3 dni na benie i bez zmian, także po resecie kompa....w zasadzie elektronik stwierdził, że błąd ukłądu spalania stukowego jest spowodowany drganiami w jaki wpada silnik i jest wynikiem jakiejś innej awarii...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności