Gość qbson1337 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam wszystkich, Dzisiaj postanowiłem wymienić w mojej Astrze H 1,6 105kM płyn w układzie chłodniczym. Do mojego układu wchodzi około 6L. Postępowałem zgodnie z instrukcjami w ksiązke Sam naprawiam Astra H/Zafira B, czyli spuściłem stary płyn, następnie wlewałem płyn chłodniczy do dolnego przewodu odpowietrzającego i weszło mi około 4 L ( zajęło mi to sporo czasu bo przewód nie chciał wciągać zbyt szybko). Następnie zakręciłem korek na zbiorniczku wyrównawczym i chciałem odpowietrzyć układ. Zapaliłem samochód ( pozostawiając przewód odpowietrzająćy niepodłączony do zbiorniczka wyrównawczego bo tak wywnioskowałem z instrukcji w tej książce, żeby powietrze przez niego uciekło. Ale po chwili nawet nie zdążył mi się nagrzał do 30 stopni zaczął wylewać się z niego płyn. Próbowałem inaczej, założyłem przewód na zbiorniczek i odkręciłem zamiast przewodu korek od tego zbiorniczka (żółty). Czy taki sposób pozwoliłby mi na odpowietrzenie układu chłodniczego? Czy mogę rozgrzewać silnik do temperatury 90-95 z tak założonym przewodem i odkręconym korkiem? Czy nie stanie się nic dla mojego silnika?? Pierwszy raz wymieniam płyn chłodniczy, a instrukcja w ksiazce Sam naprawiam jest zbyt ogólna. Z góry dziękuję za pomoc, proszę o szybką odpowiedz, gdyź samochód stoi na kanale i jest unieruchomiony:( Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64747-problem-z-wymian%C4%85-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-astra-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Aby układ pracował prawidłowo to koniecznie musi stworzyć ciśnienie. Aby to zrobil to wsszystko trzeba poskrecac. Przewody muszą być podpiete aby płyn kręcił się w układzie. W korku jest zawór cisnieniowy. wyryte pazurem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64747-problem-z-wymian%C4%85-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-astra-h/#findComment-509845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbson1337 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Czyli co mam podpiąć te przewody i zakręcić korek i wtedy rozgrzewać? Jeżeli mam wlane około 4 L płynu, a na zbiorniczku wyrównawczym pokazuje ponad pół,to mogę śmiało uruchomić silnik? Robił ktoś tak że lał w ten przewód i go zostawiał niepodpiętego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64747-problem-z-wymian%C4%85-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-astra-h/#findComment-509860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Przewody musisz mieć podpięte bo bardzo szybko zacznie wywalać płyn, zresztą sam to już zauważyłeś. Rozgrzewasz silnik studzisz i uzupełniasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64747-problem-z-wymian%C4%85-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego-astra-h/#findComment-509863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.