Skocz do zawartości

Kody błędu 24 i 44, dziwne problemy z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam astrę f '94 rok, silnik 1,8/90km z omegi w LPG. Przez dłuższy okres czasu, miałem problem z silnikiem przy niższych temperaturach i gdy było wilgotno. Strasznie rwał na benzynie i czasem, aż stawał w miejscu z braku mocy. Na LPG 0 oznak powyższego problemu, z tym, że kiepsko trzymał niskie obroty na zimnym silniku. Na 99% była to wina kabli, bo jeden z nich bił do masy. Podczas wyciągania jednego z kabli, po to by wziąć go na wzór do sklepu, ten się zerwał i byłem zmuszony wracać do garażu na 3 garach. W sobotę kable i świece wymienione. Wszystko było pięknie, nic nie zrywało silnik ładnie chodził na LPG i benzynie. Pokazywał się natomiast kod błędu 44 (uboga mieszanka), "olałem to", gdyż stwierdziłem, że komputer trzyma stare kody błędów (jazda na 3 garach). Wczoraj robiłem długą trasę na LPG, po przejechaniu 50 km, na chwilę zaświeciła się diagnostyka, silnik pracował równo. Dziś rano przy -2 zapalił na dotyk i pięknie odbyłem podróż do pracy i z powrotem (benzyna + LPG). Wieczorem jadąc na benzynie do sklepu również wszystko było ok. Problemem okazał się powrót. Stare problemy wróciły, silnik strasznie "mulił" (wręcz nie reagował na gaz, a po chwili wył jak bym wcisnął go do dechy), zaczęło rwać silnikiem, tak bardzo że zdechł mi na środku skrzyżowania. W międzyczasie, podczas rwania silnika, zapaliła się diagnostyka. Na szczęście silnik był na tyle gorący, że na LPG jechał jak marzenie. Odczytałem kody, tym razem to co wcześniej czyli 44 i 24 (Czujnik przebytej drogi - brak impulsów). Może podpowiecie z czym to się je.

 

Gaz regulowany około miesiąc temu. Dodatkowo wymieniany był też filtr. Na LPG nie mam żadnych problemów więc chyba nie warto iść tą drogą?

 

Proszę pomóżcie! Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Predkosciomierz działa prawidłowo?Check zaswiecił podczas jazdy na lpg?

Propnował bym wykasowac błedy i pojezdzic na pb i zobaczyc czy bład 44 generuje lpg czy tez na pb.

Predkosc po wcisnieciu dwóch przycisków na wyswietlaczu podczas jazdy pokazuje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510333
Udostępnij na innych stronach

Predkosciomierz działa prawidłowo?Check zaswiecił podczas jazdy na lpg?

Propnował bym wykasowac błedy i pojezdzic na pb i zobaczyc czy bład 44 generuje lpg czy tez na pb.

Predkosc po wcisnieciu dwóch przycisków na wyswietlaczu podczas jazdy pokazuje?

 

Prędkościomierz działa jak należy.

Check zaświecił się podczas tej dłuższej podróży na lpg.

Też myślałem o resecie komputera ale niestety na dzień dzisiejszy nie dysponuję ani kluczem od aku, ani orksami, żeby dostać się do komputera więc to pewnie poczeka.

Czym są te dwa przyciski?

 

EDYTA

Rozumiem, że chodzi o te przyciski od sterowania zegarkiem i datą? Jeżeli to istotne to dodam, że czujnik od temp. zewnętrznej ostatnio mi się przepalił i raz pokazuje "--,-" a raz jakieś kosmiczne temperatury.

Edytowane przez msurma

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510361
Udostępnij na innych stronach

Czyli bład 44 generuje lpg.Czujnik predkosci jest głównie po to by sam nie gasł podczas jazdy i z niego jest pokazywana predkosc na wyswietlaczu TID(do 50km nie pamietam dokladnie.).Kasowanie najlepiej robic przez odpiecie aku sterownika nie ruszac jak nie ma potrzeby.

Lpg jaki?

Na lpg pracuje prawidłowo?Problem na pb?

Check podczas jazdy zapala sie i gasnie czy trzeba zgasic auto i odpalic ponownie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510386
Udostępnij na innych stronach

LPG chyba drugiej generacji, już na komputerze, nie śrubie.

 

LPG po regulacji i wymienieniu filtra działo dobrze. Po wymianie świec i kabli jak marzenie.

Problem tylko i wyłącznie na PB. Dziś rano też zaczęło tak rzucać, że musiałem szybko na LPG uciekać.

 

Podczas jazdy, Check zaświecił się gdzieś na 10 sekund. Cały czas trzymałem pedał gazu na tym samym poziomie (około 100 na godzinę), nie odczułem straty mocy. Po chwili zgasło i tyle. Wydaje mi się, że 44 może generować się przez lewe powietrze, bo ostatnio pojawiła mi się dziura na dolocie powietrza. Rurę mam w bagażniku, czekam tylko na cieplejszy dzień żeby zamontować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510389
Udostępnij na innych stronach

Pompa sprawna podaje własciwe cisnienie od tego bym zaczał skoro na lpg pracuje prawidłowo to raczej nie problem zapłonu.Sterownik lpg jaki?

w ktorej rurze dziura?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510411
Udostępnij na innych stronach

Pompa sprawna podaje własciwe cisnienie od tego bym zaczał skoro na lpg pracuje prawidłowo to raczej nie problem zapłonu.Sterownik lpg jaki?

w ktorej rurze dziura?

 

Czy sam dam radę sprawdzić pompę?

 

Sterownik LPG Bingo.

 

Co do rury, to chodzi o tą (nie mój silnik).

 

rqbf.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510415
Udostępnij na innych stronach

Rure natychmiast wymien przeciez zasysa "zapylone"powietrze.Zobacz czy potem bład sie pojawi.Czujnik predkosci znajduje sie zazwyczaj w zegarach ale czy w tym silniku to nie wiem.Zeby sprawdzic cisnienie najlepiej manometrem filtr paliwa wymieniony?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510417
Udostępnij na innych stronach

Rure natychmiast wymien przeciez zasysa "zapylone"powietrze.Zobacz czy potem bład sie pojawi.Czujnik predkosci znajduje sie zazwyczaj w zegarach ale czy w tym silniku to nie wiem.Zeby sprawdzic cisnienie najlepiej manometrem filtr paliwa wymieniony?

 

Filtr paliwa wymieniony jakieś 5~6 tyś km temu, od razu po zakupie auta. Jak będę wracał z pracy to sprawdzę to z tymi dwoma przyciskami, tylko proszę o odpowiedź czy chodzi o wciśniecie tych dwóch co są na wyświetlaczu godziny/daty/temperatury? Bo na desce rozdzielczej mam tylko przycisk od zerowania licznika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64802-kody-b%C5%82%C4%99du-24-i-44-dziwne-problemy-z-silnikiem/#findComment-510418
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności