Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość darkoastra2

Witam serdecznie

mój post zaczynam od nowego tematu ponieważ nie znalazłem takiego samego problemu.

Problem zaczął sie od regulatora napięcia który dawał 18 V. Po jego wymianie słychać

startujący silnik odrzutowy po załączeniu zapłonu i tylko przy ciepłym silniku. Proszę o pomoc

bo po naprawie alternatora wyjechałem za granice a samochód jest mi potrzebny na dojazd do pracy.

Edytowane przez darkoastra2
tytuł tematu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/
Udostępnij na innych stronach

 

 

słychać startujący silnik odrzutowy po załączeniu zapłonu

 

Z pewnością któryś z wentylatorów załącza się. Posłuchaj w którym miejscu, w kabinie czy przy chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-510535
Udostępnij na innych stronach

Gość darkoastra2

witam dziekuje za odpowiedz. Byłem i sprawdziłem wiatraki, nie kręcą się ale ruszyłem kierownicą i na postoju jest wspomaganie kierownicy,Po ruszeniu kierownicą dzwięk zmienia sie na około 3 sek. Moim zdaniem działa pompa wspomagania po włączeniu zapłonu. Po uruchominiu silnika na około 10 sek. nie ma wspomagania. Wszystko zaczęlo sie dziać po padniętym regulatorze napięcia który dawał 18 V i popalił mi żarówki. Moze uszkodził jakis stycznik związany z wspomaganiem. Moze ktos wie co z tym zrobic. Z góry dziękuje za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-510628
Udostępnij na innych stronach

Gość darkoastra2

Znalazłem post z tym samym problemem co ja. On miał przerwe na kostce a ja mam przerwany przewód cienki dochodzący do alternatora (brak kontrolki ładowania). Prawdopodobnie to powoduje uruchomienie pompy wspomagania na włączonym zapłonie. W sobote to sprawdze.

Jak ktos ma inne pomysły to dajcie znac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-510652
Udostępnij na innych stronach

Gość darkoastra2

No niestety praca nad przerwanym kabelkiem zmieniała tylko to że kontrolka ładowania świeci tylko na zimnym silniku.Na rozgrzanym problem wraca ,kontrolka nie swieci a pompa sie załącza.Post ktory wczesniej znalazłem opisuje ze miał przerwe na kostce,może ktoś wie gdzie sie ona znajduje.Dokąd idzie kabel od alternatora ten cienki,gdzie go szukac.A moze jest to wina nowego regulatora napiecian,Ja już nie wiem pomóżcie . :help:


alternator Bosch

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-511933
Udostępnij na innych stronach

Gość darkoastra2

Podobny przypadek lecz różni sie szczegółami ważnymi szczegółami nic mi to nie daje,Dopisze tylko że dziś wyszło że kontrolka swieci tylko po długim postoju. po przejechaniu 200 m i wyłączeniu silnika kontrolka nie świeci i uruchamia sie pompa wspomagania,wiec nie jest to zależne od temperatury jak wcześniej pisałem.Dokąd idzie kabel od alternatora ten cienki,gdzie szukac jego końca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-512104
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodek 63

Mam 1.7 DTI, ale miałem takie same objawy. Po wymianie regulatora napięcia jest OK. Sterownik pompy wspomagania dostaje sygnał z regulatora - ładowanie jest - pompa załącza się - kontrolka gaśnie. Jeżeli regulator nawala to może dać sygnał zanim altek zacznie ładować. Dodam, że u mnie było tak, jak zagrzał się, wtedy też napięcie ładowania było trochę niższe. Na zimnym, po nocy było ok. Przy wymianie regulatora mechaniory zalecają również wymianę mostka, a przynajmniej jego sprawdzenie.

Edytowane przez Bodek 63

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-512636
Udostępnij na innych stronach

Gość darkoastra2

A gdzie znajde ten mostek bo nie ukrywam że wymieniałem sam.


czy przepalony mostek może powodować nie świecenie kontrolki po przejechaniu 200 m.Ładowanie jak należy 14.4 na wolnych obrotach więc regulator czy mostek diodowy oto jest pytanie ???

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64823-buczenie-po-za%C5%82%C4%85czeniu-zap%C5%82onu/#findComment-513336
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności